Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varmgang e-revo 1/16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Varmgang e-revo 1/16

    Hei
    Jeg har en e-revo vxl som jeg ikke synes går helt optimalt. Helt fra begynnelsen syntes jeg den gikk ganske dårlig. Fikk den ikke opp på bakhjulene med org batteri. Etter min mening var det ekstra motstand ved å rulle fremhjulene. Har derfor byttet differsial foran og opplever den bedre. Har kjøpt ekstra batteri som jeg kjører i paralell. Synes fortsatt at futten mangler noe, samt at kjøretiden er svært begrenset. I tillegg blir både motor og esc nokså varme.

    Jeg søker derfor hjelp der ute. Er noen av de andre brukerne her på forumet som har hatt tilsvarende tilstand? Synes å oppleve at det der ganske mange med slik bil her. Er takknemlig for alle svar.

    Vil også gjerne ha tilbakemelding på om noen kjører med lipo? Hva slags dimensjon må slike batteri ha og krever det noe modifikasjon.
    Paul Arne Vågan, 1970, Bergen
    HPI: Hellfire, Savage 25 Kyosho Mini-Z MR01 Mini-Z Monster. Medlem THB bergen. www.thgbergen.no :smile:

  • #2
    Gått over kulelagrene?
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      Med orgiginalbatteri drar den ikke på bakhjulene. Har prøvd to NiMh i serie og dro ikke på bakhjulene da heller, men prøvde ikke å gire ned. Jeg kjører min med 3S 1300mAh LiPo fra Venom og da kan du ta salto dersom hjulene har godt grep. De har imidlertid blåst seg opp etter hvert, enten fordi de ikke leverer nok strøm eller fordi bilen har fått for mye juling. Ifølge traxxas er batteriboksen 101.9 x 35.5 x 20.3 mm, så hvis batteriet er mindre enn det så passer det. Lipo krever ingen annen modifikasjon enn at du setter opp fartsregulatoren riktig (sjekk manualen).

      Originalbatteriet burde gi omtrent 15 minutters kjøring og det dobbelte med to i parallell. Kommer an på kjørestil, underlag, etc. Hva er nokså varmt? Med 3S kan motoren nå 100 grader...

      Comment


      • #4
        jeg får min på bakhjula med org batteri. jeg kjører med to orgina batteri fra traxxas. kan oxo få den til og ta salto med vanelige batteri. men da har ikke jeg bytta det dreve enda.
        ole kristian bergerud 89.biler: tamiya tt-01 brushless . tamiya tt-01 med litt alu parts og brushless. Academy STR-4. hpi sprint 2.tamiya frog. tamiya madbull.tamiya lunchbox, tamiya grasshopper.tamiya m04l

        Comment


        • #5
          takk for alle svar. Her virker det som om det er en del variasjon. Jonas nevnte kulelager. Noen som vet hvilke han sikter til?
          Paul Arne Vågan, 1970, Bergen
          HPI: Hellfire, Savage 25 Kyosho Mini-Z MR01 Mini-Z Monster. Medlem THB bergen. www.thgbergen.no :smile:

          Comment


          • #6
            Alle? Koble fra motoren og sjekk om drivverket går lett. Om det ikke gjør det så se etter om det finnes noe møkk rundt akslingene som kan få det til å gå tungt. Dersom spur og pinion sitter for trangt vil det også bli mye motstand. Om det ruller tregt når motor er frakoblet, og du ikke finner noe møkk, kan du begynne med å sjekke lagrene i hub'ene og deretter diffene.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #7
              Min går også på bakhjulet med orginalt batteri. Er du sikker på at du har reulatoren i riktig mode? Kanskje du bare har 50% gass.
              Xray RX8 1:8 track Xray NT1 1:10 fueltouring Calandra Racing Concepts 1:12

              Comment


              • #8
                Min tok standing backflips med 2x stock nimh i serie...
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment


                • #9
                  mulig at esc en er satt på training moad: 50% trottle..
                  løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by martin1996 View Post
                    mulig at esc en er satt på training moad: 50% trottle..
                    Etter min erfaring vil training mode gi lavere varmeutvikling enn racing mode. D e jo naturlig siden man drar mer effekt ut av batteriene
                    Paul Arne Vågan, 1970, Bergen
                    HPI: Hellfire, Savage 25 Kyosho Mini-Z MR01 Mini-Z Monster. Medlem THB bergen. www.thgbergen.no :smile:

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X