Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny mini inferno- går strømtom etter 1 minutt(!?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny mini inferno- går strømtom etter 1 minutt(!?)

    Nevøen min fikk radiostyrt bil til bursdagen sin. Skuffelsen var stor da batteriene til motor\mottaker varer kun 1 minutt.
    Dette kan da umulig være riktig?

    I boka står det noe om "normal" og "high performance" i forbindelse med ESC(electronic speed controller), uten at det er noe
    mer utdypet. Noen som vet om vi overser noe viktig her?

    Alle tips mottas med takk!
    Jon Bratlie 75mod. Oslo

  • #2
    er det aa batterier eller oppladbar batteripakke du har brukt da?
    biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

    "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

    Comment


    • #3
      AA batterier. I manualen står det at man trenger 6 stk AA batterier. Da skulle man vel kunne forvente at dette skulle virke mer enn 1 min?
      Jon Bratlie 75mod. Oslo

      Comment


      • #4
        Høres ut som cutoff er stillt for høyt på ESC. Prøv å sett den i "normal". Batteriene dine er ikke tomme, men ESC føler spenningtap og kutter. Dette for å ikke lade ut oppladbare batterier slik at de blir ødelagt.
        Oppladbare har ett mye mindre spenningstap ved hard belastning enn alkaiske batterier.

        Litt usikker på din modell da jeg ikke har erfaring fra den nye typen Mini Inferno. Men generellt så er det slik jeg beskriver angående cutoff.
        TEAM ELEFUN

        Comment


        • #5
          Ja noe slikt tenkte jeg også på. Men hvor i huleste stiller man dette? Skal det være en bryter av noe slag på ESC? Står ingen ting om dette i manualen som fulgte med. Noen med mini inferno som vet dette? Er en Perfex FET speed controller for cars with reverse som sitter på.
          Jon Bratlie 75mod. Oslo

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X