Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny Mini Z

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny Mini Z

    Hei!

    Jeg har tenkt at jeg skal kjøpe meg en Mini Z men vet ikke hvordan bil. Enten en Monster Truck eller mr02/mr03 (vet ikke forskjellen på disse.) Hvilken av disse bilene anbefaler dere? Og hvor får man bilene billigst? og hva er forskjellen på mr02 og mr03?

    Takk på forhånd
    Last edited by alek9517; 13 August 2011, 13:32.

  • #2
    Jeg kan ikke så mye om dette men kan jo begynne, til Rune eller Thomas kommer hjem igjen.

    Monster Truck er kanskje mest for morro hjemme og kanskje litt utenfor??
    Her kan jeg ikke anbefale noen ting, for dette kan jeg ikke i det hele tatt.

    MR02 / MR03 er for fort kjøring på en liten bane. De er for små til å kjøre på noe annet enn "glatt" underlag.
    MR02 er forrige versjon, mens MR03 er den nye.
    MR03 har annet demperoppsett bak og helt nytt oppsett for hjuloppheng forran.

    Når det gjelder MR02 / MR03, så anbefaler jeg 2.4GHz, siden du slipper at bilen stikker av innimellom.
    Himmel og hav i forskjell synes jeg.
    Tror jeg ville gått for en MR03 (hvis du vil ha banebil) med en gang, siden den er nyest og det vil komme mer og mer utstyr til denne. Den er kjapp og god rett ut av esken.

    Men jeg tror det spørs mest på hva slags muligheter du har til kjøreplasser.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Hvor får jeg de billigst utlandet eller i Norge. Hva er best?

      Comment


      • #4
        Tja, det billigste er hvis du bestiller fra Hong Kong og posten finner ut at du skal slippe mva.
        Men det er jo et sjansespill som du enten velger eller ikke. Samtidig er det altfor ofte at Hong Kong ikke har noen inne på lager....
        Så har du England / USA som blir billig, men du får frak og mva på toppen og da begynner det er å bli faretruende likt norge.

        Etter min mening så tror jeg det beste er fra norsk butikk mens det billigste er Hong Kong.






        Du må nesten ta den avgjørelsen selv, for jeg tror de fleste har forskjellige erfaringer.
        Men det kan jo hende at den beste løsningen er å finne en brukt i norge. Så får du kanskje en ok pris på en bra modifisert bil
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Har ikke kjørt noe mye med rc bil, så derfor trenger jeg ikke den beste bilen med det første, men jeg vil helst ha en bil som jeg kan oppgradere etter at jeg har fått mer erfaring. Burde jeg kjøpe ready set eller ikke?

          Comment


          • #6
            Det NoBrainer sier er korrekt.
            En brukt 2.4 MR-02 eller MR-03 er det som vil gi deg mest for pengene.
            Det du trenger er en KT18 radio og en ASF bil.
            For ca 1500,- får du en fullt ut konkurransedyktig bil med radio, alt av options etc.

            Skal du hevde deg i konkurranse vil 03'en gi deg en liten fordel med sin raskere servo. Deletilgangen er meget god på begge typene. Bakstilling etc er helt identisk. Forstillinga er totalt forskjellig.

            Forskjellen mellom MR-03 og MR-02 er ganske store, men det er liten forskjell i ytelse. Det er en noe raskere servo på MR-03, samt at man kan deaktivere forsinkelsen på reversen.

            Overland og monster er jo også et alternativ. Her er det lite eller ingen konkurranseaktivitet, men sikkert mye moro på stuegulvet med litt pappkartong etc.

            Et knallalternativ til begynnerbil er MR-02 EX. Sjekk med miniracing.no e.l. om de kan skaffe denne. Den bør være en del rimeligere enn MR-03.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • #7
              Tusen takk for alle svar. For et fantastiskt forum. Men jeg tror ikke at det er noe Mini-Z miljø her jeg bor. Så jeg må begynne alene, men en må være den første.
              Last edited by alek9517; 15 August 2011, 21:29.

              Comment


              • #8
                Dette er en helt personlig mening, men hvis du skal ha MR-02/3 så burde du absolutt ha et ordentlig underlag.
                Det er drit kjedlig å kjøre hvis bilen blir totalt uforutsigbar.
                Har kjørt på parkett og linolium og begge deler blir bare snurring.

                Så hvis du velger MR-02/3 så skaff deg regupol eller RCP bane som underlag. Blir så mye morsommere når DU faktisk kan bestemme hvor bilen skal gå hen.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Er du kjapp kan du få mr03n billigere http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...ar-Mini-z-MR03

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X