Announcement

Collapse
No announcement yet.

Banebredde for Mini-Z?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Win 8.1.... æsj.
    living in the fast lane

    Comment


    • Tullekommentar Cyber.




      Men hvis man ser bort i fra toltalt bortkasta kommentarer så vurderer jeg å skaffe en bluetooth RS-232 adapter til å sette på selve tellebrua, slik at jeg ikke er begrenset av kablen imot pc'n.
      Dette vil medføre større frihet med tanke på plassering av pc i forhold til tellebru og tellebrua vil kun trenger skjøteledning med 2 uttak. Noe som vil gjøre kabling lettere ved en bane.
      Man må bare huske å sette på at Bluetooth / wireless kan styres via strømstyring, for da mister man nok noen runder innimellom.

      Noen som har en liggende jeg kan teste eller som de vil selge til meg?

      Har sett på denne -> http://www.usconverters.com/index.ph...roducts_id=228

      Da kan man enten bruke en USB - Bluetooth dongle på pc'n til å linke opp eller hvis pc'n har innebygd bluetooth så slipper man dongle.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • Banebredde for Mini-Z?

        hihi. Spøk til siden. Godt tenkt!

        Etter et kjapt søk på evilbay, fant jeg denne som er betraktelig billigere. Tror den gjør akkurat det samme.


        Trenger visst ikke driver heller.
        Last edited by cybercowboy; 13 December 2013, 15:13.
        living in the fast lane

        Comment


        • Det er det der med "tror" som har gjort at jeg ikke har sett så nøye på de modulene.
          Jeg kjenner ikke "Master / Slave" prinsippet på disse, så jeg veit ikke om man må ha en slik en i andre enden eller om den kan brukes som den er.

          Hvis noen kjenner til det, så si gjerne i fra.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Stusset litt på den master / slave saken selv og, derav "tror".
            living in the fast lane

            Comment


            • Rotet litt mer med denne, umulig å finne frem til en manual.

              Master Role Configuration
              You can use “AT+ROLEM” to change the adaptor to the master role.
              When the adaptor is in the master role, you can use “AT+ACON-” to
              manually set up a connection and “AT+FIND?” to find the device you
              want to connect.

              Klippet ut herfra.

              Har ikke blitt noe klokere på det, for å si det sånn.
              living in the fast lane

              Comment


              • Har skaffet meg en slik BlueTooth adapter til tellebrua mi.
                Skal sjekke hvordan den fungerer.
                Se om jeg får det til.

                Kanskje man slipper å tenke så mye på plassering av brua og bare legge opp strøm til den.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Leste bare kjapt igjennom pdfen, men slike AT-kommandoer er ikke kjempe komplisert. Jeg vil også foreslå Putty som program hvis man ikke har drevet med slikt før.
                  Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
                  Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

                  Comment


                  • PuTTY via bluetooth?
                    ok, det har jeg ikke testet.

                    Det er en bryter som velger om den skal stå i master / slave / ikkenoe?
                    Finner den fint via bluetooth når enheten står i slave, har ikke testet med bru.
                    Skal se om jeg får testet litt denne uka.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • Putty er jo bare en kanal. For når du kobler i blåtannen så blir den koblet til en com-port. Som putty lett kobler seg på/med. Slave er vel bare når man skal motta, mens master er når man styrer/bestemmer.
                      Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
                      Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

                      Comment


                      • Enheten skal bare sende.
                        Kan PuTTY, men har aldri testet mot en blue tooth enhet.
                        Samt at det følger jo ikke med en bruksanvisning på kinaproduktet, så aner ikke hva den kan eller ikke.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X