Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z MR-03 og anbefalinger??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho Mini-Z MR-03 og anbefalinger??

    Prøver meg på en slik "anbefaling" av MR-03 også jeg da.

    Dette er selve bilen:
    Mini-Z MR03 N-RM
    Kyosho Mini-Z MR-03 Chassis Only Set

    T-platene er jeg litt usikre på. Det kommer jo litt an på banen du kjører på.
    PN Mini-Z Ball Bearing Set - 7PCS
    Reflex Racing Mini-Z MR-02/MR-03 Multi Option Rear Suspension
    QteQ 2mm Aluminum Lock Nuts (gray)
    PN Racing MR-03MM Carbon T-Plate #4
    Reflex Racing MR-03 Adjustable T-Bar Mount
    Kyosho Mini-Z MR03 Front Spring Set. <-Disse er trengs ikke hvis du kjøre ny front fra Reflex

    Dette er ting du bare "må" ha uansett hva slags Mini-Z bil du har. Enkle greie verktøy som gjør at dekkene sitterfast og du får skrudd på bilen din.
    PN Racing Mini-Z Rims Double Side Tape
    PN Racing Mini-Z Pro-2 Philips Screw Driver
    PN Racing Mini-Z Pro-2 Socket Driver 4.5mm
    PN Racing Mini-Z Pro-2 Allen Wrench Driver 1.5mm
    Skalpell

    Forskjellige ladere. Biltema sin holder, men da tar det så lang tid å lade.
    Batterilader, hurtiglader
    Denne derimot kan du gjøre alt med og batteriene blir ladet på ca 30 minutter.
    Maha MH-C9000 WizardOne Four Cell AA/AAA NiMH/NiCd Charger-Analyzer
    Eller Varta sin 15 min lader, som gir ekstra punch i batteriene og lader på ca 15 minutter. Denne bruker jeg. Da får jeg ca 15 min på å hvile litt mellom hver pakke og motoren / elektronikken får avkjølt seg litt.


    Så kanskje noen batterier som du kan kjøre med. Trenger ikke så mange pakker hvis du har en lader som lader ganske raskt.
    R1Wurks 990 Ultra High Output Competition AAA 900mAh NiMH Battery
    Team Orion 900mAh High Voltage AAA NiMH Battery
    Peak Racing 900mAh AAA NiMH Battery

    Det som da mangler er smøring til king pin og smøring til DPS.

    Så over til en motor som gjør at det blir jevne løp og at det er mest sjåføren som avgjør hvem som vinner og ikke bare flaks:
    PN Mini-Z PNWC Official 70 Turn Stock Motor.
    CTP 70 Turn Stock Motor


    ************************************************** ************

    Så over til resten. Skal man ha en bil som virkelig har alt så mangler det da noen få ting.
    Husk at rompa på en MR-02 og en MR-03 er samme. Det er bare å flytte over alt som hører til motorfeste over til en MR-03 eller motsatt.

    PN Mini-Z Motor Wire - iMac Color
    Kyosho Ball Diff Grease

    PN Mini-Z MR-02/MR-03 V3 Ceramic Ball Diff Se
    eller du kan sette sammen en selv som blir lettere.
    Reflex Racing 64 pitch 53T Spur Gear Version 3
    Reflex Racing 3/32 Ceramic Diff Balls
    Reflex Racing High Grade 2WD Diff Center Bearing (4x7x2mm)
    Reflex Racing 2WD Diff Silicone O Ring (pair)
    Kyosho Mini-Z Pressure Plate for Ball diff (2WD)
    PN Racing Mini-Z MR015/MR02 Ultra Light Weight Aluminum Differential Shaft
    Reflex Racing Ultra Light Weight Mini-Z 2WD Diff Kit
    Reflex Racing High Grade Ceramic Thrust Bearing for 2WD diff
    PN Mini-Z MR-02 Ball Diff E-Ring/Clip

    Og så må du ha 64p pinioner til begge disse diffene:
    64 pitch delrin pinions, greit å ha 10T ihvertfall. Jeg bruker en del 13T på 90cm eller breiere baner for høyere toppfart, men det krever at jeg ikke kræsjer så mye.


    Så er det jo greit å ha noe å feste motoren i. slik at den får kjøling og lavere tyngdepunkt.
    Reflex Racing Adjustable Wheel Base Motor Mount
    Kyosho Rear Oil Shock Set for Mini-Z 2WD
    Reflex Racing Kyosho Mini-Z Oil Shock Spring Set
    Reflex Racing Aluminum Diffusor for Reflex Racing and Atomic Mini-Z 2WD Motor Mounts

    Dette er en komplett ny front
    Reflex Racing MR-03 Adjustable Upper Suspension Mount without Camber Key
    Reflex Racing Mini-Z MR-03 Raised Lower Tower Bar Set
    Kyosho Mini-Z MR-03 Tie Rod Set


    ************************************************** ************

    Da er det bare å more seg....Kommer ikke på noe mer jeg.


    PS: har ikke sjekket om noe er billigere noe annet sted enn på TinyRC, Reflex eller Kenon.
    men dere ser da varen og varenummeret, så da er det bare å søke.


    ************************************************** ************


    Must hvis man skal vite hvor fort man kjører:
    LAP-Z TRANSPONDER -> 365,-



    Kan bare komme med en litt annen type anbefaling:
    Har testet billige hjulmuttere fra diverse Hong Kong bedrifter og de mutterene går i stykker med en gang.
    Har testet billige kulelager fra diverse Hong Kong bedrifter og de har ikke alltid passet.
    Har testet med tørrbatterier i bilene og det er bortkasta penger.
    Har testet med oppladbare batterier i sender og det er ikke så bra som tørrbatterier.



    Fotnote:
    86mm og 90mm wheelbase kan ikke bruke motorfestene som er anbefalt her.
    94mm wheelbase gå akkurat, men du må kanskje frisere litt på karosserifestene
    102mm wheelbase må ha annet motorfest og H-plater. Ikke helt bekreftet, men undersøk ihvertfall
    Tri-demperen medfører at du må frisrere en del i karosseriene, disk demper (mirakeldemper) er lettere å få plass til men ikke så justerbar.
    Shims og kulelager er alltids kjekt å ha
    Dekk går det masse av, for det blir ofte veldig mye kjøring.
    Dekktape er forbruksvare.
    Oppfører bilen seg rart og du ikke finner noe spesielt med bilen -> skift batterier i senderen.
    Mye glitches med bilen, bilen gjør litt som han vil til tider -> sjekk ihvertfall børstene på motoren
    Last edited by NoBrainer; 30 April 2013, 11:18.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Dette blir jo veldig likt MR-02 sine oppgraderinger, siden veldig mange av delene kan brukes om hverandre og med stort hell.
    Men alt som skal til forstillingen kan fort være anderledes, siden MR-03 har A-armer oppe i forstillingen sin.

    Det kan også være greit å skaffe knokler med forskjellig camber og tie rods med forskjellig toe-in og toe-out, slik at du får testet litt forskjellige kjørestiler.

    Fjærer til forstillingen og til demperene bak er også greit å ha litt forskjellige varianter av. Rett og slett fordi banene er forskjellige.
    Jeg har likt mykere fjærer forran på "trege" og tekniske baner, mens der jeg får litt fart, da har jeg litt stivere fjærer forran.

    Shims / skiver er alltids greit å ha, for hvis man bytter fjærer eller annet, så trengs det ofte å tas vekk eller å legge til noen for at bilen ikke skal bli "slærkete".

    15kwt diff grease er greit å ha. For jeg har hørt rykter om at man må gjennomføre vedlikehold en gang i blandt også.

    Det kommer til å knekke en felg....så ha gjerne en i reserve. Har du flere karosserier, så må du passe på offsett på felgene, slik at ting ikke subber. Det er også greit å ha kulelager i felgene, slik at det blir raskere å bytte uten for mye knot.
    Samt at hvis du kjører på forskjellige underlag, RCP, regupol eller teppe, så trengs det forskjellige dekk. Lettere når du har forskjellige felger med dekk til det underlaget du kjører på enne å bytte gummi hele tiden.

    Husk å rense bilen ofte.
    Jeg bruker en liten pensel til å ta vekk all den løse gummisølet etter dekk og bane.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Denne tar 900 batterier på 12 - 15 minutter.
      https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=69-014-93&toc=19141

      Denne er uslitelig og funker alltid. Bare ligg unna 750 mah celler. De dreper de fleste hurtigladere.
      Jeg har to stk stående som er på åttende året og fortsatt funker som de skal. Knurrer bare litt i vifta under oppstart. De har sikkert 5000 ladinger hver seg.

      Reflex Racing motorfestet blir 102mm med 96m t-platene til RR.
      94-96-98-100-102 er tilgjengelige komboer.
      Last edited by RuneRG; 14 October 2011, 21:33.
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • #4
        Knall Rune.
        Ser du noe annet feil eller som burde påpekes?

        Bortsett fra at hvis du allerede har ASF (2.4GHz) så trenger du kun bilen.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Felger i offset 0, 1 og 2 er alltid kjekt å ha. Dette gir en kjapp oppsettforandring.
          Er det ekstremt grep er det også greit å ha noen 3 offset liggende.

          Skal man gå "all out" så er jo den justerbare fronten til Reflex et must
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #6
            Bortsett fra selve "chase mode" (tiki-tiki) funksjonen, er det noen andre forskjeller mellom denne versjonen og den vanlige?
            Det er litt forskjell i priser og jeg lurer på hva jeg burde kjøpe

            EDIT: for seint, nå er den bestilt ihvertfall.
            Samt 2 motorfester og 2 karosserier
            Mangler felger og dekk bare nå....
            Last edited by NoBrainer; 14 November 2011, 13:59.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              De fleste LM biler og en del andre biler som har liten plass under panseret, så passer ikke nødvendigvis king pin oppsettet i første post.

              Hvis dere velger et hvit karosseri, altså umalt, så sett sammen bilen først slik du vil ha den og fres ut steder hvor ting kan butte, FØR du lakkerer. Dette for å lettere se hvor ting butter og for å få lakk over alle stedene du herjer.
              Samme gjelder egentlig med deler som må limes på. Blir noe dritt med maskering, men delene sitter så mye bedre på når de er limt uten lakk i mellom.

              Så er dere advart.


              Toppdemperen til kyosho har jeg brukt noe ala Losi 40 wt syntetisk olje i. Som en start.
              Disk demper (mirakeldemper), der tester jeg ut 5000wt syntetisk olje. Seig som f....
              I kulediffer, så skaff gugge som er beregnet for kulediff. Det er stor forskjell hvis du velger feil i forhold til "riktig".
              Her fikk jeg tips om å ta å "dyppe" bare kulene i gugga, før jeg satte dem i diffen. Det ser ut til å fungere veldig bra, men krever litt oftere vedlikehold. Altså, man kan nok ikke kjøre mange titalls timer uten å rengjøre og smøre diffen på nytt en gang i blandt.
              Gå over bilen innimellom og sjekk om skruer har løsnet eller ting må smøres. Det gir deg mye bedre kjøreopplevelse.
              Ikke bruk dekktape for ofte om igjen.
              De som kjører aktivt bytter nok hver gang de bytter dekk, bare så det er sagt.

              Hvis du må justere innstillingene på senderen din ofte fordi bilen endrer f.eks. hvor rett den kjører, bytt batterier i senderen....


              Så til slutt

              Dette er drit morro!
              Det er "billig" hvis du klarer (noe jeg ikke har klart) å kjøpe nødvendige ting og ikke bare bling-bling.
              Det er en del slitedeler, men mye av det er egentlig dekk.
              Det meste andre tingene er bare å rense og å smøre opp igjen, så fungerer det gull.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Tror jeg må gå igjennom denne igjen.
                Her var det mye gammelt som blei anbefalt.
                Nå har jeg vesentlig mere erfaring og oversikt, så jeg skal få endret litt.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Da er denne også oppdatert.
                  Ser at jeg har glemt å linke til karosserier, felger og dekk.
                  men pytt pytt....
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by NoBrainer View Post
                    Oppfører bilen seg rart og du ikke finner noe spesielt med bilen -> skift batterier i senderen.
                    Eller sånn som jeg pleier å gjøre.


                    Oppfører bilen seg rart og du ikke finner noe spesielt med bilen -> Kjøp noen nye deler og putt dem i kofferten.
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • #11
                      Fant Kyosho sitt fjærsett til fronten. Oppdatert første post.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Kyosho Mini-Z MR-03 og anbefalinger??

                        Link til justerbar frontfeste, takk.
                        living in the fast lane

                        Comment


                        • #13

                          Værsågod
                          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                          -
                          Röhrl

                          Comment


                          • #14
                            Thnx! Skal vel passe til 458 og ?
                            living in the fast lane

                            Comment


                            • #15
                              Aner ikke, men det passet til beskrivelsen din
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X