Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-Z, Oversikt/forslag til dekk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er vanskelig å se på dekkene.
    Det beste er å ikke bruke dekk man er usikker på.
    Kjør kun på variantene som er listet som safe her.

    Jeg kan godt legge inn de andre variantene jeg også vet er trygge, og som garantert blir alternative dekk for en stock klasse du skisserer i en annen tråd.

    Skal jeg lage en komplett liste over trygge dekk?
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • #17
      Absolutt, det skal du Rune.

      Altså da dekk for å kjøre på Regupol og RCP som er trygge å kjøre uten å ødelegge underlaget.
      Samt da får biler som går fort. MR-01, MR-02, MR-03 og F1.
      Gjerne da også med anbefaling om hvilke som er man kan starte med og hvilke dekk som man burde prøve hvis som atte dersom atte, slik du har gjort.

      Regner med at Standardbil vil bruke Kyoshodekk men bare i forskjellige mykhetsgrader.
      Det er vel også dekk som er relativt "safe" å bruke.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #18
        Noen som har kjørt på GRP foam dekk? Hvilken type anbefales eventuelt for regupol og RCP? Tåler disse og ligge lagret eller har lagringstid stor innvirkning på dem?
        Arild,Gjøvik

        Comment


        • #19
          har bare prøvd de på parkett. De jeg har brukt jif-universal på har sprukket, de andre er like fine som da de var nye.
          Som er 3-4 år siden. Har en kompis som kjører grp-skum på regupol. Han velter ofte
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #20
            Skumhjul på Regupol gir som Zabbe sier ekstremt grep, og gjør banen ubrukelig for gummidekk.
            De funker også på RCP, men ødelegger også her grepet for gummidekk. Her er gummihjul raskere enn skum.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • #21
              Konklusjonen er altså skum for parkett only! Da satser jeg på gummidekk, GRP har vel det også. Skal se over hva som er på lager hos delepusher'n!

              Det ble foresten bilen jeg spurte deg om Rune, venter bare på en endelig bekreftelse nå...
              Arild,Gjøvik

              Comment


              • #22
                Classic felger, slike som følger med Porsche 934 er altså mindre i omkrets enn vanlige felger.
                Ergo trenger man ikke tre på dekk, de går lett på.
                Da blir spørsmålet, med dekktape, vil de sitte fast?
                Eller må man lime fast dekket? Noe jeg absolutt ikke har lyst til

                Har ikke lyst til å bruke de dekkene som følger med Autoscale karosseriet, men bruke vanlig dekk som jeg bruker til racerbilen min
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #23
                  spacers til fjærer forran passer inni felgene.

                  På Porsche 934 så er det "perfekt" med 0.4mm mellom kulelager å felg. altså 2 stk slike spacers for å få felgene til å sitte bra og kulelager til å være bra justert.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #24
                    Har testa en del fler dekk på regupol. Oppdatert første post.
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • #25
                      Har det blitt noen endringer her?
                      Er første post fortsatt "korrekt"?

                      Jeg må ha noen flere alternativer i kofferten. Det var bare såvidt jeg tok zabbe på søndagen.....
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #26
                        La til PN X6 bakdekket.
                        Hvor mange av alternativene prøvde du da?
                        Jeg satte beste rundetid med X15 foran og radial6 bak.
                        Ville nok gått fortere med Slick8 foran og Parada6 bak kombinasjonen jeg kjørte med på slutten. Men da var jeg avsindig sliten og trøtt

                        Denne lista gir deg ganske mange kombinasjonsmuligheter, men så vidt jeg vet prøvde du ikke så mange av dem
                        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                        -
                        Röhrl

                        Comment


                        • #27
                          Prøvde ingen av dem.
                          Men på søndagen måtte jeg sløse bort et sett med Atomic 8W for å få tatt deg...


                          Men det er derfor jeg spør.
                          Jeg må handle inn noen dekk slik at jeg kan teste litt mer enn det jeg har gjort så langt.
                          Blir ofte til at jeg mekker på en bil som ikke er ferdig. Men denne gangen med 70T motor så satt virkelig F360'n.
                          Kan hende den sitter ok med 43T motor også, men var så dum at jeg hadde i 33T motor hos rune sist.

                          Må tørre å sløse bort et sett med dekk en gang i blandt.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #28
                            Ser ikke helt prioriteringen din. Gode dekk er alfa og omega for å kjøre fort. Det er heller sløsing med tid å kjøre 15timer på gamle dekk enn å bruke noen sett dekk på en sånn seanse...
                            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                            -
                            Röhrl

                            Comment


                            • #29
                              Er jo egenlig det jeg sier.
                              Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke sløser bort et sett eller to....

                              Men skal sjekke felgene mine og se om jeg har nok og så kjøpe inn litt dekk.
                              Nå som jeg er klar over "problemet" mitt, så kanskje det blir en endring.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #30
                                Må sjoppe litt dekk jeg også.
                                Foran mangler jeg bare en bøtte med x15 tror jeg. Slicks 8 satt bedre på banen din, men blir for mykt hos Rune.
                                Bak kommer jeg vel bare til å fylle opp med Parada og X6. Tror ikke det er noe særlig forskjell på dem, men er gøy å variere
                                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                                -
                                Röhrl

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X