Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner/oppstarthjelp Mini-z

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner/oppstarthjelp Mini-z

    Heisann!
    Julenissen kommer snart, og i den sammenhengen vurderer jeg om han skal ha med to Kyosho Mini-z-biler til meg og gutten. Jeg trenger svar på følgende:
    1. Hva slags chassie er aktuelt? "Går" det å gå for mr-02 e.l. eller må det være mr-03 e.l.? Gjerne en kort briefing.
    2. Hvor kjøper jeg bilene? Gjerne ready-sets. Både nettbutikker i inn- og utland er aktuelt.
    3. Det er kjøring på gulvbelegg og/eller parkett som er aktuelt. Hvordan går det?
    4. Annet jeg bør vite?
    Har lest postene, men fant ikke akkurat det jeg lette etter følte jeg.

  • #2
    hihi

    Kan ikke skjønne at du ikke henger helt med...

    Til kjøring på parkett så er jeg ikke sikker på om MR-02 eller MR-03 er noe spesielt bra. Støv, hår og annet gjør kjøreopplevelsen ikke fullt så bra.
    Tror kanskje AWD eller Buggy er bedre da.

    Men jeg kan jo si litt om forskjellene

    MR-02 er den gamle, den har akkurat samme rompa som MR-03. Mens den er breiere over magan og har annen hjuloppheng forran.
    MR-02 passer ikke hvilket som helst karosseri. MR-03 passer alt, siden den har smalere chassi og at man kan bygge om hjulopphenget forran mellom smalt og bredt.
    Men når det gjelder racing, hvis du har en veldig bra MR-02, så trenger du ikke bytte til MR-03 etter min mening.
    Siden du ikke har noe i fra før, så må du dessverre velge.
    MR-02 kommer i en masse forskjellige versjoner. MR-02i må du ikke kjøpe.
    MR-02EX er en god bil. MR-03 er en god bil. Alle AM utgavene ville jeg holdt meg unna, sytnes det var for mye misting av signaler og annet når det var AM. Så finn en ASF (2.4GHz) utgave.

    AWD er 4-hjulstrekkeren de bruker til drifting og lignende. Kan fint brukes til å kjøre fort også.
    Jeg kjenner ikke den i det hele tatt, men tror kanskje den kan være et bedre alternativ hvis dere bare skal kjøre i stua.

    1. november kom Mini-Z buggy ut. Dette er også 4-hjulstrekk. Denne påstår dem at kan kjøres ute...men det får du i såfall ta på din egen kappe.
    Men dette er vel heller en slik type bil som vil falle i smak både hos far og sønn. Bruk noen pakkesker og lag noen små hopp og sett ut øl-boksen på gulvet, slik at du har noe å kjøre rundt, så er konkurransen i gang.
    Denne er så ny at jeg kjenner ikke så mye til den.

    Gjerne bruk oppladbare batterier i bilene, mens senderen burde ha vanlige alkaliske batterier.
    Senderene (ASF) kan settes opp i training mode slik at man har 50% fart.
    Vanlig batterilader for AA / AAA fra biltema kan brukes.

    Bilene kan kjøpes fra mange steder:


    EGR Mart : Down for Maintenance - Battery RC Car Parts Radio & Servo Accessories, Tools RC Car Kit !!! Combo !!! !! Discount Item !! SPEC-R ecommerce, open source, shop, online shopping


    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      I tillegg har Mekonomen nå blitt kyosho forhandler i norge.
      Felles for mr02 og 03 når det gjelder kjøring på parkett, er at org dekka er alt for harde.
      Hvis du støvsuger skikkelig og gjerne går over med mopp, så er det fullt mulig å kjøre ordentlig. Men du må ha mykere dekk.
      Havner du under sofan, så må du frem med moppen igjen
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • #4
        Jeg har en Mini-Z AWD og bruker den med myke dekk for fortkjøring inne på parketten, har også drifting dekk også, men det bør man ha ett egnet underlag til i form av en banematte eller noe filt, for parkett og drifte hjul er lik nesten null grep.

        Masse option parts til disse bilene, jeg har byttet ut endel til aluminium, men skal finne ett kult karosseri, kjører med Alfa Brera nå.
        BAJA 5B SS - SAVAGE 25 - ALFA BRERA MINI Z AWD - HITEC SRX PRO.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Men for en guttunge, så ser jeg for meg at Buggy'n er mye morsommere å kjøre.
          Små hopp og greier....
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Hmmm... Ikke lett dette altså...
            Rundt 200USD altså for ready set både for MR02 og MR03?
            Ren parkett, unngå mørke kroker og sofaer, så er det greit?

            Comment


            • #7
              Jeg ville gått for mr03. Da kan du bruke alle karosserier.
              Jeg vet ikke noe om buggien. For meg er den uinterressant fordi det er, vel, en buggy
              Pass på å kjøp med radio, da det ikke følger med i mr03 readyseta...
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X