Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z og diverse motor / diff spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takk Rune.
    50t på superstock er vedlig nære mod, er ikke det?
    Løsningen kan være en ny stock klasse men hva med de svake klassene slik som Porsche Cup o.l.?
    living in the fast lane

    Comment


    • Porsche Cup og Stock må bli en av de "svakeste" motoren som antagligvis blir raskere enn dagens 70T.
      Det kommer helt sikkert regelverk for dette etterhvert.
      Vi andre har etterlyst dette ganske lenge, men det er kjekt at du kommer etter.

      Den 5500kv til PN er jo kanskje en type å satse på for LeMans og F1.
      Alt over i det til Modified
      Så får vi bare satse på at det kommer en med lavere kv til å bruke på de litt roligere bilene.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • Eller så må noen kjøpe opp restlagrene rundt om kring.
        Jeg kjøpte meg en F40 her om dagen
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • bortsett fra slitasje på bøssingene, så er forskjellen mellom PN70T og PN70T med kulelager 1km/t
          Det var ikke rare greiene synes jeg.
          Kan hende jeg har fått den for stram, men tror ikke jeg gidder å gå den veien akkurat.

          PN70T ankeret har tykkere diameter enn de andre motorene.
          Det er ikke mulig å se fra utsiden om det sitter kulelager i eller ikke. Kanna må åpnes for å se det.
          Så handout motorer er egentlig litt nødvendig, men ikke all verden. Mest for at noen ikke skal ha spesielle fordeler hvis man setter sammen en 70T selv som faktisk viser seg å være knallbra.


          Det tar ca 2-3 min å kjøre inn børstene med 1.5V batteri. Da har de fått maks krumning på børstene uten at jeg så noen strømbuer.
          Det tar 5 min med venting etter å ha smurt inn bøssningene.
          Kanskje verdt å tenke på før du setter motoren i bilen. 4 min jobb og 4 min venting før du smetter den på plass før en konkurranse kan kanskje være verdt det.


          Ser på mønsteret på ankeret, at man kanskje burde kjøre inn børstene på en annen motor også.
          For å få den "ultimate" starten på en motors liv.
          Last edited by NoBrainer; 5 November 2014, 16:01.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Nå har jeg fått Dorc, Igor, Stonedog og meg over på 12/53 i stock.
            Cyber vil jo aldri høre etter og de siste har bare kyosho diff med 43p.
            Men det er ikke så værst erfaring så langt med "standard" giring på bilene.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X