Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho MR-015RM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho MR-015RM

    Går svanger med planer om Mini-Z.
    Hobbybudsjettet for november gikk til 1/10 buggy (Schumacher Cat SX2) så det er lite kroner å handle for.

    Jeg kan enten vente litt, eller kjøpe noe skikkelig billig.

    Er tilbud hos aMain, de hart et Readyset til kr 453,-
    Ferdig levert på døren blir det NOK 910,-
    Er dette noe å ha?

    Kyosho MR-015RM (aMain-link)

    Last edited by Kesku; 11 November 2011, 17:20.
    sigpic Kenneth Skulstad
    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

  • #2
    Trodde jeg skrev en avhandling her i stad...

    Uansett. MR015i og MR02i (i-serien)er desverre av ganske dårlig kvalitet. FET'ene brenner lett og de har ikke revers. Ett typisk styr-unna-produkt.

    Modeller som funker er MR02EX (denne er brei og passer kunn til breie karosserier) og MR03 (Passer til alt)
    Om du finner en MR015 med AM elektronikk, men som ikke er i-serien, så er den morsom på trange svingete baner. Men går det fort så velter den lett.
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      Takk for svar. Prøvde å søke litt men MR-015 fant jeg ikke noe på.
      Tror jeg skjønner nå at MR-015 er MR-01-og-en-halv, en oppgradering av en gammel bil altså.

      Som sagt før her, ikke lett å henge med i svingene på Z-kjøret

      Bilen i første post, fra aMainHobbies, er jo en slik i-Series så da styrer jeg klar den.
      PS: Du skriver at disse ikke har revers, men på nettsiden til aMain står det at den har det.

      Takk for svar Zabbe.
      sigpic Kenneth Skulstad
      70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

      Comment


      • #4
        Gikk litt fort der gitt. Det er brems de ikke har...
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • #5
          Ikke for å være kranglete altså, men det står at den har brems også...

          Features:
          • King-pin front suspension realizes and optimal geometry for easy control.
          • Front suspension unit adopts the same snap-lock system as the MR-02 chassis for one-touch attachment/removal of the tie-rod, king pin, and coil spring.
          • High-frequency FET speed control amp features brake and reverse function. Realizes efficient use of power with no prevision control and acceleration punch.
          • The battery layout design realizes both realistic form and high-performance by positioning the four AAA-size batteries on both sides of the chassis.
          • Tie-rods with top bridges make maintenance and setting easy.
          • Authentic suspension system and high power drive train delivers much higher speed and performance than its size indicates.
          • Newly designed door mirrors made from flexible material to limit damage from unexpected hits.
          • Includes pre-painted body with detailed graphics. Also fitted with door mirrors and wipers.
          • The MR-015 RM type simultaneously delivers incredible scale detail and high performance.
          • Rear suspension features swinging rear axles for improved traction.
          • Smooth and effective function of the suspension realized by the king pin and coil system.
          • One-touch attachment/removal of tie-rods to the top bridge makes maintenance fast and easy.
          sigpic Kenneth Skulstad
          70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

          Comment


          • #6
            Ikke for å være kranglete altså, men jeg har aldri vært borte i en i-series som har brems
            Men selvom det høres utenkelig ut, så kan jeg ta feil
            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
            -
            Röhrl

            Comment


            • #7
              Det er en engelskmann som selger brukte MR-03 på www.mini-racer.com. Han har også annonsert på ebay. Ut i fra prisene på eBay trr jeg du kan få bil med kontroller til rundt 100 pund. Det er mye bil for pengene, men selvsagt en del mer enn den du kikka på.
              Arild,Gjøvik

              Comment


              • #8
                Tror det må være feil i teksten ja. Enig med Zabbe.
                Ingen "i" biler jeg har vært borti har brems.
                De er i tillegg også ofte utstyrt med 1 par 3004 FET, noe som gjør at de tåler lite motor.

                Kjøp ASF bil hvis du først skal handle.
                Mini-ZNorway.com
                Speedy PigZ Raceway

                Comment


                • #9
                  Yes!
                  hehe
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                  "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

                  Comment


                  • #10
                    Men....en MR-03, der passer alle karosserier go du kan ha fra 86mm til 102mm wheelbase.
                    Du får 2.4GHz (ASF) og masse justeringsmuligheter, selv om du ikke må justere noe.

                    Det blir minst dobbelt så dyrt, men da har du flere muligheter til deg selv eller hvis du skal selge.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      Fasit blir som så mange ganger før altså; spar penger og kjøp noe som duger med en gang.
                      Takk for tilbakemeldinger folkens
                      sigpic Kenneth Skulstad
                      70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                      Comment


                      • #12
                        Så kulelager er et must.
                        RefelxRacing CTP70T eller PN70T motorer er vanvittig kult uten å få for mye gass.
                        Bytt ut orginale felger (hvis de ikke er gode da) med noen uten slark.

                        Da har du det mye morro fremover.
                        Sats på demping først, altså fjærer forran, T-plate og en eller annen for for toppdemping bak.
                        Så eventuelt motorfester og annet morro etterhvert.

                        Kjører en del MR-02EX og har oppgradert dem med småting og bilene begynner virkelig å bli bra å kjøre.
                        Har da programmert dem i tillegg, bare slik at reversen ikke skal være helt på tryne
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X