Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z MR-03 og dempere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho Mini-Z MR-03 og dempere

    Dempere forran. Hva er fordelen med de lange king pins forran i forhold til det orginale oppsettet?
    Kunne tenkt meg å prøve fjærene på orginal plassering men vil gjerne vite ulempene og fordelene.
    Regner med at det ikke er noe problem med toe-in eller toe-out, men caster og camber er kanskje en utfordring?



    DSP, diskdemper, mirakeldemper alt ettersom hva du kaller det, vil jo bli lavere og smalere enn tri-demper oppsettet.
    Skjønner at tri-demperene vil kunne justeres bedre, men det har en tendens til å lage mange hull i karosseriene.
    Men DSP vil vel kunne brukes like godt som tri-demperene.

    Er det samme hvilken vei man monterer DSP? Har sett begge veier og lurer på hva som er mulig når det gjelder oppsett.


    Hva er deres erfaringer med dette??
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Diskdemper funker veldig bra, men gir som du sier noen færre justeringsmuligheter.
    Skjønte ikke helt dette med "vei", men bruk demperplater både over og under for nok demping.

    Ang lange king pins vs stock oppsett.
    MR-02 fjærene har mer korrekt fjærhardhet enn 03 fjærene. Nå er det blitt mer tilgjengelighet på 03 fjærer også, men når bilen din ble bygget var utvalget dårlig, og alle var alt for harde.

    Den største fordelen er muligheten til å justere forspenn direkte med shims kontra å kjøpe en masse forskjellige "fjæranlegg" i diverse tykkelser.
    Dette påvirker oppsettet ekstremt mye, og er veldig viktig å få korrekt. Ei 0.3mm skive er ofte det som skal til for å få bilen fra "snurrerheletida", til helt perfekt.

    Originalforstillinga har også en tendens til å kvitte seg med fjærene under en smell.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • #3
      Litt å lese

      Suspension Dynamics Pt. 1: Springs, Dampers, and "Jounce???"
      Suspension Dynamics Pt. 2: Why Tuning Even Works
      Suspension Dynamics Pt. 3: Final Notes

      Takker zabbe for å lede meg dit.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X