Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z AWD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho Mini-Z AWD

    AWD folket, UNITE!

    Ser det er en del info spredt rund på ulike tråder så like greit og ha en egen tråd selv om AWD generelt kommer i skyggen av MR bilene når det gjelder popularitet.

    Grunnen til det er att awd bilene blir primert brukt til drift race siden de har 4 hjuls trekk. dog en awd kan like godt brukes til racing og det finnes en god del racing uppgrades der ute.


    Stue drifting var grunne til att jeg kjøpte min første awd i vinter dog det ble mere ett impuls kjøpt siden jeg allerede hadde en awd til på bestilling fra asia.....
    anyways, slik så den ut dagen jeg kjøpte den


    Helt stock med ett toyota trueno skall(eller AE86 for dere nerder) med drift hjul.
    Desverre ikke 2,4ghz. 2,4ghz for awd er nærmest ikke existerende per dags dato, eneste måten og få tak i dem er og bygge om en vanlig am bil eller vente til kyosho bestemmer seg for og lage mer.

    Den andre AWDen min som jeg fikk en uke senere var denne


    Evo X ftw!!

    Denne kom med gummi slicks.
    For stue drifting som jeg holder på med var evo`n best. drift dekken i plastik er for glatte for parkett men gummi slicks er perfekt
    uansett hvor mye du støvsuger parketten vil det alltid være støv der og den klistrer seg fast til slicksa som gjør att du mister grepet nok til att du kan stue drifte. Dog dette gjelder forøvrig for mønstrede gummi dekk også.

    atm har jeg pakket ned evo`n og fokuserer nå på AE86en som blir min faste stuedrifter.
    Stock så er AWDene vanskelige og kontrolere i drift så det er egentlig det eneste målet mitt, og gjøre driftingen enklere og mere stabil.
    Har plukket opp noen tips på nettet her og der, men om de funker til stuedrifting vil tiden vise.
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

  • #2
    Nice.

    Likte Toyota'n godt da.
    Begge fullt kulelagret?
    Noen hop-ups eller er det faktisk helt standard?

    Jeg klarer ikke å drifte, min gikk altfor mye rundt eller rett frem. Brukte slicks på parkett. 30 eller 40 dekk. Så kunne jeg bruke pvc på rcp banen.
    Min motor blei ganske varm. Hadde jeg beholdt den så ville jeg vurdert kjøling til den.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      evo`n er 100% standard og plassert tilbake i boksen sin.

      toyota`n har jeg begynt og små modifisere kun forde jeg kjeder meg =P

      atm har jeg byttet ut senter akselen til en i titan(helvetes pirkejobb siden 80% av bilen må strippes) samt byttet ut plastikk foringene rundt akselen til kulelager(bilde kommer i morgen)

      har mere shiney stuff inkommende snart.

      merker også att motoren blir veldig varm, så varm att du faktisk svir fingertuppene.
      kjøpte en alu klips til motoren som visstnok skulle kjøle bedre men det funker i allefall ikke på lave hastigheter. men siden klipset dekker hele motoren så slipper du og brenne deg
      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

      Comment


      • #4
        oki, senter aksel.

        orginalt er det 2 stk plastikk ringer som holder akselen på plass



        gjør sikket jobben sin bra de, men siden jeg bestilte kulelager sett så fulgte det med 2 lager som erstatter disse.









        tar ca en halv time, opp i mot 1 time hvis man skal bytte senterakslen også.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          Henger meg på her Nattefrost, bra initiativ

          Kjører selv Awd, har en 2,4 og en am, begge subaruer, am'en kjøpte jeg faktisk av nobrainer nylig, kjekt med en bil nr 2.
          Venter inn et lass fra østen så det blir nok litt 'tuning' fremover.
          Ser du har kommet godt i gang, bør investere i metallmuttere til felgene da plasten ikke holder mål.......
          Og x-speed motoren, du merker grei forskjell. Og batteri kjører selv med vapex 1100, fornøyd med de.
          senterakselen er morsom å bytte hehe, bare vent til servoen din henger seg, DEN kan være lit knotete å bytte men er jo bare artig pirkejobb
          for oss gale som har fått en hobby som dette.
          Kjører mest på parkett om ikke kona tar en tur ut av huset, da rulles det på 12 kvm regupol tungvint men.............artig
          Og ja, viktig å støvsuge sinnsykt før en driftesession på parketten, Awd er rå på å dra støv og hår inn i drivverket

          Noe erfaring med SAS hjuloppheng bak?
          Tamiya 58059......

          Comment


          • #6
            Du kan jo ikke bare slenge inn kommentarer og så ikke ha med et bildet av bilene dine da....
            Tullegutten!

            hihi
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              hjulmuttere ligger på benken sammen med nye steering knuckles(gud vet hva de heter på norsk) i 1 grads vinkling.


              sas har jeg ikke vært borti og tviler på at jeg kommer til og gjøre det med mindre jeg blir gal nok til og bygge en 2,4ghz racing awd.(dog gjør jeg det blir det uavhengig oppheng kit foran også)
              mitt drift område er bare 4 x 2 1/2m så har ikke behov for bedre motor når jeg ikke engang får gitt bånn gass med stock motor.
              Last edited by NatteFrost; 19 April 2012, 13:57. Reason: bilde
              IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
              Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

              Comment


              • #8
                Noen som kan bistå en stakkar med hvordan laste opp bilder? Bruker ipad men klipp og lim ville den ikke nei.......
                Og den bildeknappen var veldig pc vennlig men likte ikke ipad. Må jeg blåse støvet av pc'en?

                Nattefrost- dette ser meget bra ut. 4x2,5 m er grei plass til drift det da. Kjørt noe annet større sted, bane? Kunne tenkt meg en tur til Moss rc og testa mini z banen der. Dog uten driftedekk........

                Nobrainer- bilder er på vei............. Om jeg får det til........hehe
                Tamiya 58059......

                Comment


                • #9
                  bruker digital kamera så der kan iallefall ikke jeg hjelpe deg.

                  har ikke lappen så det og komme meg til klubb baner blir problematisk.

                  btw, ser ut til at en ny ladning med 2,4ghz awd er på vei til ulike nettbutikker, denne gangen med SAS oppheng inkludert.
                  IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                  Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                  Comment


                  • #10
                    Hvilke butikker tar inn nye 2,4 awd med sas? I need to know. Må ha en sånn...........
                    Eller er det disse : Kyosho-MINI-Z-AWD-MA-015-DWS-Chase-mode-SP-Chassis-Set-Limited-Edition?
                    Tamiya 58059......

                    Comment


                    • #11
                      nei, ikke orange limited edition.
                      denne: http://www.egrracing.com/shop/index....oducts_id=4914

                      har bare sett dem på noen få utenlandske nett sider foreløpig.
                      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                      Comment


                      • #12
                        ca samme prisen så hvorfor ikke den oransje?



                        Den ene følger det med den dårlige senderen på og på den andre følger den ikke med.
                        Samt at fargene er forskjellige da. Ellers klarer jeg ikke å finne noen forskjeller. Kan jo hende det er noen da.

                        Andre steder:
                        Kyosho Mini-Z MA-015 AWD DWS RC Chassis Set (2.4GHz ASF) with Chase Mode - Limited Edition Orange shop.tinyrc.com

                        Kyosho Mini-Z MA-015 AWD RC Chassis Set (2.4GHz ASF) with Chase Mode shop.tinyrc.com

                        https://kenonhobby.3dcartstores.com/Kyosho-Mini-Z-MA-015-AWD-DWS-Chassis-Set-ASF24GHZ-with-Chase-Mode-SP-Chassis-Set_p_44413.html


                        Last edited by NoBrainer; 19 April 2012, 20:58.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          hvis man finner en butikk som fremdeles har den oransje på lager(de blir ikke reprodusert) så får du får mere for penga for den hvis du har senderen fra før.

                          fant denne infoen for den oransje;
                          Rear double wishbone suspension (DWS), front/rear stabilizers, inner tube shocks, X SPEED Motor V and ball bearings are included as standard.
                          Last edited by NatteFrost; 19 April 2012, 21:37.
                          IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                          Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                          Comment


                          • #14
                            yay, s15 silvia white body kom i dag





                            var jaggu mere smådeler enn jeg trodde også


                            liker ikke festemåten til vingen så kommer kansje til og skaffe en annen vinge.

                            men har noen noe tips til hvordan jeg kan forsterke de bakre karrosseri festene?
                            de skal bare limes rett på 2 vertikale spor og det holder ikke i lengden.
                            Last edited by NatteFrost; 2 May 2012, 07:42. Reason: se post 21 for bilder
                            IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                            Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                            Comment


                            • #15
                              snakker du om de festene inn mot chassiet?

                              Bruk noe seigt lim. Jeg bruker Scotch "SuperSterk" fra Rema 1000.
                              Da denne er litt seig.
                              Puss litt på både karosseriet og på festene og legg limet i sporene.
                              Sitter som bare det, eller så kjører du AWD helt feil.

                              Det holder på min MR-03 kjøring og den burde være værre enn din AWD kjøring....

                              hihi
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X