Announcement

Collapse
No announcement yet.

mini-z racing karosserier. pros & cons

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har funnet en ulempe med lexus sc 430 2012. Jeg får ikke plass til tridemper!

    Noen som har fått det til å funke?

    Comment


    • #17
      Jupp.
      Justerte litt i plasten i karosseriet med dremel
      Flere som kjører med sidedempere på dette.
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • #18
        Gull, takk for svar. synes det virket så innmari tight at jeg så for meg en total deformering av hekken, eventuelt å heve karosseriet en del. Men, blir jo stadig overasket av hvor mye en millimeter eller to har å si når skalaen er 1:27

        Update:
        Bittelitt filing på insiden av karosseriet og bytte mutterne fra oversiden til undersiden funket som bare juling!!

        Lexus 2012 er mitt favoritt karosseri for tiden!
        Last edited by Bernard B; 21 January 2015, 12:33.

        Comment


        • #19
          Tenkte å lage en liten logg over mine erfaringer med 3 karosserier jeg bruker om dagen (alle karosseriene er kjørt med likt setup på chassiset):

          MCLAREN 12C:
          Mitt veier 23 gram (lexan vindu, orginal spoiler, fjernet unødvendig plast bak, Ingen detaljer som speil/vindusvisker/ splittere etc., maling (airbrush)/klarlakk og dekaler).

          PN 5,5k motor: Tar lavhastighetssvinger utrolig bra, tåler å komme raskt inn i svingen/masse turn in og stabil gjennom svingen og på lett gass ut av svingen. Masse respons hele veien og ganske stabil i høy hastighet. Med PN 5,5k motor perset jeg (marginalt) i løpet av første batteripakke.

          PN 9,5k motor: Får ikke dette karosseriet til å funke godt nok med mitt standard setup og PN 9,5k motor. Like god i lavhastighetssvinger, men sliter med stabilitet i svinger med masse fart. Bakhjulene slipper for lett inn i svingen og bilen blir altfor for nervøs på gass gjennom og ut av svingen, særlig hvis underlaget ikke er dønn jevnt. Sykt mye push ut av sving.

          Føler at dette karosseriet har stort potensial! Veldig sensitivt for ujevnt underlag og trenger blue tac på karosserifestene for å sitte dønn fast. Må nok eksperimentere en del med setup for å få det til å funke med 9,5k motor. Liker at dempingen bak beveger seg helt fritt uten noen form for filing av karosseriet.

          LAFERRARRI:
          Mitt veier 31 gram (lexan vindu og spoiler, fjernet unødvendig plast bak og åpnet panseret, Ingen detaljer som speil/vindusvisker/ splittere etc., maling (airbrush)/klarlakk og dekaler).

          PN 5,5k motor: Veldig stabilt og lettkjørt, føles litt treigt i overganger (og til og med på langsiden!), men jeg merker det ikke på rundetidene. Ikke på langt nær så smidig inn i svingen som Mclaren. Tåler ujevnheter i underlaget best av disse tre karosseriene.

          PN 9,5k motor: Skal testes asap.

          Front clip festet har knukket et par ganger. Toppdemperen tar i vinduet bak. Ikke all verdens rom for tridemperne til å bevege seg. Er ikke så glad i all limingen som må til. Sidene på bilen spretter av med jevne mellomrom og må festes på nytt.

          LEXUS 2012:
          Mitt veier 29 gram (lexan vindu og spoiler, fjernet unødvendig plast bak/leppa foran/åpnet luftkanalene ved dørene og på hekken, Ingen detaljer som speil/vindusvisker/ splittere etc., maling (airbrush)/klarlakk og dekaler).

          PN 5,5k motor: For meg føltes dette ganske likt til LaFerrarri. Stabilt, men litt lite smidighet i lavhastighetssvinger. Ligger likevel et par hundredeler etter Laferrarri på bestetid, har ikke skjønt hvorfor enda, særlig med tanke på hvor bra det funker på 9,5k motor.

          PN 9,5k motor: Med mitt standard setup så funker dette karosseriet bedre med 9,5k enn 5,5k motor (omvendt av McLaren). Mye mer stabilt og lettkjørt enn McLaren. Ingen problemer i høyhastighetssvinger og svelger ujevnheter i underlaget mye bedre. Turn in kunne vært bedre, så føler jeg må ha lavere fart inn i svingen for å treffe linjen bra. Bakhjulene tar litt i hjulbuen med 9,5k motor så må kanskje heves eller stives opp litt.

          Plasten knekker litt for lett bak (etter å ha fjernet en del plast, kanskje for mye…). Tridemperen har Ikke masse rom for bevegelse så jeg har filt litt på innsiden, det hjalp. Leppa foran må trimmes ned, hvis ikke sitter i hvert fall jeg dønn fast i vantet.

          Comment


          • #20
            Fin oppsummering!
            Kan jo fylle på litt med mine erfaringer også, pluss et par til av mine favoritter. 9500 motor

            McLaren. Bra turn-in og midt i sving av gass. Understyrt som pokker på gass. Ekstremt mye grep bak. Litt ballast foran hjelper med styring på gass. 2,5 offset foran og 3,5 bak.

            LaFerrari. Superstabilt. Lat men fint løpskaross. Velter skjeldent. 3++ offset foran og bak.

            Lexus. Kvikt, men gir rar balanse i bilen når dekka bak blir små. Funker bedre på lavt grep enn på høyt grep. 2,8 offset front. 3 offset bak. Henger lett fast i vantet.

            Ferrari 458. Mer styring enn alt annet, både av og på gass. Stabilt. Nok grep bak hele tiden. 2,8 offset front. 3,2 offset bak

            R8. Ekstremt kvikt, mindre styring enn 458 men lettere å få med fart i trege svinger. Henger lett fast i vantet. 2,8 offset front. 3,4 offset bak.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X