Announcement

Collapse
No announcement yet.

har lyst å begyne med dissa små bila:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • har lyst å begyne med dissa små bila:)

    har vurderet å kjøpe mini-z

    hva burdet jeg kjøpe av bil?
    er det egentlig noen konkuranser ute å går med disse bilene?
    er det noe bra dele til gang i norge?

    har bare lyst å ha det moro noen kvelder i uka=) er ganske så konkuransemeneske så=)



    på fårhond takk=) får svar=)

  • #2
    ah...

    Kan følge litt med på facebook: Mini-Z Norway

    Men, hvis du vil begynne og du er et konkurransemenneske, så kommer du sikkert til å oppgradere alt muligrart.
    Var slik jeg fikk sløst bort en masse penger ihvertfall, på prøve og feile.

    Men....det trenger ikke bli så dyrt i første omgang.
    Kyosho Mini-Z MR-03 bilen
    Kyosho Perfex KT-18 sender
    eller noe bedre (de andre du får kjøpt er mere følsom og har flere justeringsmuligheter enn denne)
    70T motor
    Audi R8 LMS Karosseri
    Kulelager
    T-plate


    Da er du i gang og det holder i massevis...men så kan man gå hakket videre og modifisere det meste.
    Slik at du ender opp med en helve*** racer.
    Vi kan sikkert sette opp en fullspekka racer til deg og så kommer du innom meg og tester litt.
    Få litt kaffe og litt kjøring.

    Det er ingen organiserte konkurranser pr dags dato, men vi hadde håpet å få til noe.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Zabbe, No brainer, go easy on him

      Er nok en MR03 av noe slag som er et greit utgangspunkt.
      living in the fast lane

      Comment


      • #4
        Hehe. Anbefaler aldri noe mer enn det LAsse gjør her.
        Finn deg en MR03 med et breit, langt karosseri. Vi kjører vel 98mm wb de fleste nå.
        Eneste du MÅ ha i tillegg er ny T-plate (den originale i plast knekker/revner lett. nesten gratis) og kulelager (koster ikke all verden det heller).
        Nå kan du ha det morro. Hvis du skal oppgradere motor til 70T eller vassere, må du ha mer fjæringsgreier og andre dekk.

        Pris for MR03 med kt18 radio er ikke så gal i norge i forhold til å hente i utlandet. Men det forutsetter at du finner noen som har noe fornuftig på hylla.
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • #5
          Les deg gjennom trådene til Lasse under micro racing før du bestemmer deg. Kan kanskje bli noe klokere etter det
          Selv er jeg en fersking på mini-z også derfor hører jeg på hva de erfarne gutta sier.
          Utrolig morsom rc gren dette er!
          living in the fast lane

          Comment


          • #6
            Men den tråden jeg har laget er jo full av alle de tingene jeg og zabbe har prøvd.
            Litt forvirrende for å si det mildt.

            Men det oppsettet som zabbe og jeg har endt opp med er det ganske mange som får til å fungere nå. Så jeg anbefaler det hvis man skal gå hele veien ut.

            Forresten, kort smal bil kan være en fordel på smale baner, men bilen må justeres slik at den ikke velter.
            "lang" brei bil er lettere å få til å sitte og da kan man "bare" endre motor for mere fart.
            Lettest å sette opp en GT Mod bil, justere inn den, så bytte til roligere motor for kjøreglede til man får dette inn i fingrene.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              + batterilader og batterier

              Syntes du skal kline til jeg raffa!
              Konkurransemennesker er vel stort sett de fleste av oss herrer, så her passer du inn
              Denne klassen gir faktisk mere for penga enn du aner, selv om det er noen kr til å begynne med. Driftsutgiftene på en Mini-Z går stort sett på dekk og en felg i ny og ne. Et par med dekk koster fra 20 - 35 kr.
              Deletilgangen er vel ganske god. Kyosho har en del i enkelte av sine butikker, i tillegg til at det gjerne er bra tilgang på optiondeler, dekk og annet moro hos de med baner.

              Nivået i Norge er høyt. Det konkurreres i sverige og finland. Begge disse landene har et storløp pr år som en del av PN Worldcup. I Norge så er konkurransene mer på klubbnivå. Det jobbes med planer for noe mer organisert.

              Jeg kan nesten garantere deg at du får utløp for ditt konkurranseinstinkt ved å møte opp hos en med bane. Oftest kjører man om beste rundetid, og det er en gjev sak. Er det mange som møter en kjørekveld så pleier det å bli noen 5 - 8 minutters løp også. Dog uten premiering og slikt, men heder og ære rekker langt
              Mini-ZNorway.com
              Speedy PigZ Raceway

              Comment


              • #8
                så kult masse tips driver å vurderer å dra bort til nærmeste hobby butikk å kjøpe meg en bil=)
                noen som vet om den butikken på kløfta er i drift enda? hørt at han skule selge en god stund til bake:P
                er det sån at jeg må kjøpe Audi R8 LMS Karosseri er mere en porsche fan skjønner du eller en supra JGTC=)

                takk får svarene=)
                Last edited by raffa; 3 November 2012, 12:12.

                Comment


                • #9
                  Er en stund siden jeg var på kløfta så jeg veit ikke.

                  Det er knallmorro med slike karosseri men hvis du liker konkurranse så kommer du til å bytte til et annet karosseri enn Porsche.
                  Det som er saken er at noen karosseri er lettere å få til å gå fort uten velting og med minimalt med tilpasning.

                  Du må ikke ha Audi R8. Kjøp gjerne det du ønsker det selv.
                  Det jeg kan si er at det er lettere å kjøre en bil med lang hjulavstand og som er wide.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    skjønner skal bare se ferdig tbbt så tar jeg meg en tur=) håper det er åpent da

                    da blir det et karosseri med lang hjulavstand og wide=)

                    Comment


                    • #11
                      Har hatt litt interesse for mini-z jeg også tidligere og kan tipse om en del fine tutorials her, spesielt den med stacking av FETs: http://www.atomicmods.com/kb_results.asp?cat=7

                      Comment


                      • #12
                        takk=) har vært på 2 butikker nå ingen hadde dem inne så ble ikke noe mini-z på meg i dag

                        kanskje jeg skule bare bestilt alt jeg trenger fra det store nettet:P
                        Last edited by raffa; 3 November 2012, 15:24.

                        Comment


                        • #13
                          Ser ingen stor gevinst av å stacke FET'r med MR-03.
                          Man kan vurdere om man vil bytte ut med andre.

                          Uansett. Da må du først ha et behov for å endre elektronikken.
                          Gjør det enkelt til å begynne med. Prøv det først og se hva du synes uten å legge altfor mye i det.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            Lurer litt på hva kyosho norge holder på med. iom at de har fornuftig pris på disse. Allikevel så må man hente fra utlandet, fordet det ikke er inne.
                            Mekonomen i kongsberg har som regel inne. Mekonomen hønefoss har vel inne av og til.

                            når det gjelder stacking av FET'er er ikke det nødvendig lengre, da nye mini-z'er har kraftige og mange nok til de aller fleste motorer på markedet...
                            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                            -
                            Röhrl

                            Comment


                            • #15
                              har drivi å set på youtube i hele dag ser virklig gøy ut. og enda bedre hvis det er en gjeng som møtes å kjører litt prate litt. begynner å gå lei av å bare sitte i garasjen og skru på de andre rc bilen jeg har liggene:P

                              tror egentlig detta er noe får meg så jeg kommer til å kjøpe en pakke og prøve meg fram men syns det er litt kjipt at jeg ikke rakk å komme meg til oslo men har mine tvil på a de har det også siden de 2 andre ikek hadde

                              nesten som du bli pressa til å kjøpe fra nettet. noe jeg ikke liker så godt vil heller støte den lokale rc butikken

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X