Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderer på ny minibil til utebruk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funderer på ny minibil til utebruk

    Funderer på ustyre gutta mine med noe litt mer " hendig " enn 1/10 bilene de leker med idag.
    Har sett at både Traxxas, HPI, Kyosho ( Mini-Inferno ) og andre har biler som er små og enkle ta med, f.eks på tur.
    Men - hva velger vi ?

    Sjåførene er altså JrI på 9, JrII på 6 og Sr. som snart er 40.
    Vi trenger ikke de råeste ytelsene, men vil ha noe som holder, og som funker. Tror at Ni-MH batterier duger, da kan vi bruke de laderne vi har idag. Er størrelsen ca den samme på disse småbilene ? Bør vi velge børsteløst ? Hva må vi regne med å betale ? ( Ser at disse bilene kommer fra under 1900 til godt over 3500kr, avhengig av oppsett )

    Vi er ikke så kjempeproffe akkurat, bare tre vanlige gutter som liker å leke litt....

    PS - bruken vil være kjøring på gårdsplassen, ifbm ferieturer, på grus og asfalt. De MEST spektakulære hoppene, kan de med litt bedre råd enn meg ta seg av...

    God og enkelt tilgang på reservedeler er viktig. Da utgår antagelig Kyosho allerede der, selv om Mini-Infernoene er kjempetøffe...

    Noen med tips ?

  • #2
    Funderer på ny minibil til utebruk

    Hva med TA rc18? Tåler en del og går greit med cc sidewinder micro og tilsvarende motor fra cc. Ikke koster det mye heller.
    living in the fast lane

    Comment


    • #3
      Er det noen her i landet som har disse til OK priser ?

      Har aldri likt utseende til den rc18bilen, selv om de sikkert er greie ( nok )...

      Comment


      • #4
        Funderer på ny minibil til utebruk

        Hobby24 skal ha disse og deler. Ellers er mini8 fra losi ikke så dum heller.
        living in the fast lane

        Comment


        • #5
          Losi8 mini er antagelig den mest holdbare rett ut av esken av dagens minibiler uten behov for oppgraderinger hvis du vil herje litt, og kommer RTR med alt du trenger, perfekt hvis du liker buggy-stil. Ellers har du et mangfold av 1/16 biler fra Traxxas som alle er basert på det samme chassis bare med forskjellige dekk og karosseri, så liten rolle hva du velger. Savage XS fra HPI er også en artig bil, men mange har rapportert upålitelig elektronikk i den og den kommer med latterlig svak styreservo, så burde kanskje kjøpes med litt erfarenhet, evt. vilje til å skru og oppgradere litt på.

          Losi Mini 8 -


          Traxxas mini børsteløse for kjapp og brutal morro -



          Savage XS


          Så kan du jo youtube litt for å se hva som virker mest morro. Børstemotorer er også helt greit på mini biler, farten føles høyere på dem enn på 1/10. Lavere pris og de tåler i tillegg vann. Passer ganske bra til de aller minste. Har selv en gutt som kjører 1/18 Mini Recon, og jeg er imponert over hvor fort den drar på orginal motor.
          Last edited by Corvinus; 18 December 2012, 00:13. Reason: La til noen lenker

          Comment


          • #6
            nå eier ikke jeg de vanlige 1/18 bilene, men vis jeg skulle ha valg biler ut i fra de kriteriene du stiller så ville jeg godt for enten traxxas eller losi.
            til den bruken du spesifiserer vil jeg påstå att børstemotor holder godt nok, samt att det drar ned prisen.
            IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
            Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X