Announcement

Collapse
No announcement yet.

Arendal Raceway er en realitet, men vi trenger litt hjelp av dere som er oppdaterte.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arendal Raceway er en realitet, men vi trenger litt hjelp av dere som er oppdaterte.

    Hei alle sammen, Arendal Raceway er en realitet igjen !
    Nå er det det mange år siden vi ga oss og ingen er veldig oppdaterte på hva som skjer i Mini-z verden så vi håpet at noen av dere kunne hjelpe oss litt på vei.

    Vi kommer til å bestille en bilpakke med MM oppsett, like biler alle sammen. Så er det karosseri til dette da. Tanken er at det sikkert er lurt å gå for karosserier som tåler en liten støyt siden vi er litt rustne i teknikken. Det blir vel da hovedsaklig 94 og 98 mm hjulavstand ?
    I et mylder av nettbutikker og muligheter er det vanskelig å lete etter rette karosseriet. Hva anbefaler dere av white/ painted karosserier med tanke på det oppsettet jeg har beskrevet ? Linker, biltype osv hadde vært fin å få tips om. Mange av oss er glad i classic racing, men leMans er ikke aktuelt i første omgang siden det krever eget oppsett etter det jeg forstår, pluss at karosseriene er litt for skjøre for teknikken vår nå......

    Poster selv opp her i første innlegg om jeg finner noe.

    Oops glemte at det er snakk om mr03 her, men karosseriene går kanskje om hverandre med 02 ?
    Mo®ten - Full knotroll !!

  • #2
    Dette innlegget er som bensin på bålet for Østfold gutta Svarene kommer til hagle.... huihii
    Kult at mini-z miljø tar seg opp !! Velkommen skal dere være.
    living in the fast lane

    Comment


    • #3
      knall Morten. Morro å lese.

      MR-03 takler alle karosserier i utgangspunktet.
      Du har ikke nevnt hvor stor banen er, men ville tro at alle 98mm karosserier ville vært en bra start.
      har du lest artikkelen jeg skrev som er på forsiden her?

      knallkult at dere har begynt igjen.
      Last edited by NoBrainer; 31 January 2013, 10:57.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Originally posted by NoBrainer View Post
        knall Morten. Morro å lese.

        MR-03 takler alle karosserier i utgangspunktet.
        Du har ikke nevnt hvor stor banen er, men ville tro at alle 98mm karosserier ville vært en bra start.
        har du lest artikkelen jeg skrev som er på forsiden her?

        knallkult at dere har begynt igjen.
        Knallbra artikkel ! Skummet gjennom, men denne må jeg lese nøye

        Banen vår er 42 m og 80 cm bred langsiden er vel 6 m tror jeg.

        Rettelse, langsiden er nesten 8 meter !
        Last edited by baremorten; 31 January 2013, 14:32.
        Mo®ten - Full knotroll !!

        Comment


        • #5
          Racing karosser som er velprøvde.
          Ferrari 575 GTC. Bredt og lavt. Funker i både 94 og 99mm pluss alt imellom.
          Ferrari 360GTC. Smalt men gir masse styring. Perfekt for baner med lavt grep. 94 - 96mm
          Ferrari 430GTC. Samme som 360GTC
          Ferrari 599. Lavt og bredt. Veldig mye grep bak. 3 offset bak og 2 foran. 98-99mm
          Ferrari 458. Lavt og bredt. Stabilt. 3 offset bak. 2 foran.
          Lexus SC430. Vedlig nøytralt og behagelig karosseri. 2 offset bak og 1,5 max foran. 94 - 96mm
          350Z 2007 GT. Det desidert beste allround 96mm karosseriet. Funker på alt fra 94 - 98mm
          NSX 2007. Lavt og bredt. Relativt nøytralt. 94 - 99mm. 2 - 3 offset.
          GT-R08 GT. Lavt og bredt. Veldig nøytralt. 2 offset rund baut.
          Mosler. Tungt, men lavt og bredt. Offset opp til 4mm. Tilnærmet uknuselig. 96 - 99mm.
          C5R. 94mm. Lavt. 1-2mm offset. Nøytralt
          McLaren F1 vanlig. 98mm. 0 - 1 offset. Ekstremt kvikt karosseri
          Porsche GT1. 90 - 94mm. Usikker på offset, men har for meg 1 foran og 2 bak. Zabbe kan evt bekrefte.
          Aston martin DB9R. 98mm. Bra på lavt grep. 2 offset.
          Audi R8. Lavt bredt og lett. 98mm. 3 offset bak og nesten 3 offset foran. Svingmaskin.
          McLaren F1 LeMans. 98mm. 2 - 3 offset. Litt tungt og klumpete. Fryktelig langt.
          Honda HSV. 98mm. 2 offset. Mye vekt bak gir bra grep bak men litt mindre styring på gass.

          Legger til flere etterhvert som jeg kommer på.
          Last edited by RuneRG; 31 January 2013, 18:13.
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #6
            Kjempe flott
            Endelig en bane i rimelig nærhet hehe
            RC finnes....
            Torbjørn #1978#

            Comment


            • #7
              Originally posted by RuneRG View Post
              Racing karosser som er velprøvde.
              Legger til flere etterhvert som jeg kommer på.
              Du er et levende Miniz Wiki...... Takk
              Mo®ten - Full knotroll !!

              Comment


              • #8
                Kom med noe mer info om bane, bilder osv da Morten. Eller er det en privat gutteklubb
                Vi kjørte Mini-Z i klubben her i 2009 og 2010. Har fremdeles utstyret liggende.
                TEAM ELEFUN

                Comment


                • #9
                  Originally posted by extra View Post
                  Kom med noe mer info om bane, bilder osv da Morten. Eller er det en privat gutteklubb
                  Vi kjørte Mini-Z i klubben her i 2009 og 2010. Har fremdeles utstyret liggende.
                  Kan ikke gå ut med for mye enda desverre, vi må først samle den harde kjerne å bli enige om et opplegg. Vi vil ha mye klarere regler for bruk av banen denne gangen. Forrige gang sklei det ut på mange måter og det ønsker vi ikke igjen.
                  Mo®ten - Full knotroll !!

                  Comment


                  • #10
                    Nobrainer og Zabbe har testa mye forskjellige karosserier de også, og har helt sikkert en del innspill og komme med.
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

                    Comment


                    • #11
                      På en 80cm bane så ville jeg ikke gått under 50T uansett.
                      Tror det vil være mest morro for dere om dere satte 70T som en standard.
                      Så heller ta utfarter til Pig-Z for å kjøre med motorer som er vasserer enn 70T.
                      80cm er smalt med mer enn 1 bil....

                      Uansett, jeg har hørt noen "rykter" om at dere har harde vant. Så ikke ha dekk/felger som stikker for mye ut. Forvent heller ikke at karosseri lever evig...

                      Min lille anbefaling er å kjøre:
                      MR-03 Ready Sets
                      Reflex Racing Mini-Z MR-03 Stage 3 (Racer) Performance Kit
                      Kyosho Mini-Z MR-03 Metal 4th Gear for Servo
                      QteQ 2mm Aluminum Lock Nuts (silver)
                      R1 Wurks 990 UHO AAA Batteries
                      PN Racing Mini-Z World Cup Stock Motor (70 Turns) 2009 Version eller CTP 70 Turn Stock Motor
                      PN Racing 8.5/11mm tire tape
                      Mangler lader og sender.
                      Men når det gjelder sender, så ville jeg gått for Ko Propo EX-5UR hvis dere ikke skal kjøpe noe ordentlig noe med en gang.

                      Angående karosserier....har dere lyst til å kjøre DTM kanskje?
                      Eller i det minste finn 94 eller 98mm karosseri i denne oversikten her -> http://www.mini-z.ru/collection_mini-z/?
                      Det er lettest å kjøre med brei 98mm.
                      Altså Audi R8, Ferrari 458 GT2, Honda HSV-010, Ferrari 599 eller Mosler.
                      De fleste av disse finnes i hvite karosseri, slik at du må lakkere selv. Da er det litt lettere å tilpasse karosserifestene slik at karosseriet sitter litt lavere.

                      Personlig så kunne jeg tenkt meg noe ala Vitz Cup eller DTM.
                      Vitz Cup hvor alle kjører Toyota Vitz (Yaris 90mm). Mens DTM da er det jo Mercedes, Audi og Chevrolet det kjøres mye av. Men de er 94mm.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Men bare så det er sagt.

                        Mercedes Sauber LM kjører vi med vanlig DPS uten problemer.
                        Tåler masse kræsjer. Prosche 962C er det litt værre med, da den sprekker ved lyktene hvis du ikke har beskyttelse.
                        Bakvingen er litt skjør, men vi fant en løsning på det også.
                        Det som er litt værre med LM er dekkene. Det er vesentlig mindre utvalg av dekk til LM i forhold til "vanlige" biler.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Men nå er 80cm banebredde med runde svinger mye breiere enn 80cm med kantete svinger(rcp).

                          Hadde vært kult med en eller annen serie som dtm, porsche cup eller lignende.

                          Siden dere har litt glatt gulv, kan det kanskje være en ide med litt smale/høye karosserier som gir litt mer press på dekka og dermed mer grep.
                          droppe lexanruter kanskje?
                          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                          -
                          Röhrl

                          Comment


                          • #14
                            Takker gutter, har ikke vært her på et par dager. My å orge med bane og bilbestillinger. Det blir en stock bil med Reflex upgrades på alle

                            Vi kommer til å kjøre stock og classic med originalmotor for å få med de som har biler stående. Noen av oss har fanasert litt om rallybane og, har dere testa Losi 1/24 Rally ?
                            Last edited by baremorten; 6 February 2013, 18:24.
                            Mo®ten - Full knotroll !!

                            Comment


                            • #15
                              Har testa Losi'en, og da blir 1m banebredde litt smalt. Mini-Z buggy med rally kaross er nok et bedre valg selv om det blir mye dyrere. Den er ekstremt mye mer kjørbar og kommer seg enkelt rundt smale baner.
                              Mini-ZNorway.com
                              Speedy PigZ Raceway

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X