Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ko Propo KIY Reparasjon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ko Propo KIY Reparasjon

    Denne radioen er i utgangspunktet fantastisk god, men.... De første radioene som ble solgt har dessverre et stort problem.

    Etter noen dagers tilvenning så pleier en ny radio å sitte ganske raskt i fingra, men ble liksom ikke helt venner med denna radioen. Jeg kjørte et par tideler tregere enn vanlig, og på 5 og 8 minutters pass var forskjellen flere runder. Jeg kjørte rett og slett saktere med dette vidunderet av en radio.
    Styringa var det ikke noe å si på. Denne har akkurat samme følelse som Eurus'en men gassen klarte jeg ikke å bli venner med.

    Jeg trodde det var meg selv det var noe galt med etterhvert, og begynte å fokusere veldig på måten jeg brukte gassfingeren. Like forbanna så bomma jeg på apex oftere enn vanlig, og ble skikkelig muggen.

    Det samme skjedde da på to radioer til som en Christopher hadde. 3 radioer, med serienummer med omtrent 100 enheter imellom hadde samme problem.
    Det skulle vise seg at potmeteret på gassen ikke var helt patent. Etter litt undersøkelse så fant jeg ut at dette potmeteret er det samme som sitter i Eurus, og burde være velprøvd. Samtidig leste jeg fler og flere innlegg rundt om på diverse forum, at mange hadde problemer med det samme. En tur inn til Ko Propo gjorde susen ble det fortalt, men å sende post herfra til Japan eller USA for den del er jo ikke spesielt billig.

    Potmeter lot seg skaffe, og jeg dro igang med å bytte.
    Litt knot og banning, så var det nye montert. Jippi det funka..... litt.
    Så fort gasshendelen ble justert og strammet til skjedde det igjen. Fa**

    Bytta så to ganger til, og samma fskapet skjedde.

    Jaja. Gav opp for kvelden, og forberedte meg på en måned eller to uten radio.
    Et par dager senere så skrudde jeg opp radioen igjen. Kikka litt nærmere på saken. Åpnet flere av pot'ene for å se om jeg knne finne ut av hva som skjedde.
    Det viser seg at bakdelen på pot'et, nemlig plata som dielektrikumet (Motstandsmaterialet) er trykket på og glideren beveger seg over rett og slett ble vridd og bendt på når gasshendelen strammes inntil.

    Nytt håndtak koster jo ikke så skrekkelig mye (sikkert det samme som å sende den til Japan og hjem igjen), så jeg gikk igang med å modde håndtaket.

    Modden har nå vært testa på to radioer, med suksess. Nå er den fantastisk!
    Resultatet ser dere under. Detta funker! (Dette er radioen til Christopher med fancysmanchy PN trigger)

    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

  • #2
    Så det eneste du gjør er rett og slett å gi potmeteret litt mere plass.
    Er nok bedre det enn å sende den tilbake ja.

    Knall Rune

    Satser på at dette ikke er på version 2 av KIY'n som er ute nå, men greit å vite i tilfellet.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X