Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tykkelse på "kanter" på RCP baner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tykkelse på "kanter" på RCP baner?

    Ser ut som det blir hjemmelaget bane av treningsmatter fra Biltema på meg nå, har endelig fått tid til å få på plass litt kjøring. Tenkte jeg skulle få laget noen lignende kanter som det er på de ferdige RCP banene - noen som kan måle tykkelsen for meg?
    Arild,Gjøvik

  • #2
    Trenger ikke være like.
    Du burde ha ca 3-5cm høye myke vant.
    Så får du vurdere hvor breie du trenger dem for at de ikke skal bøye seg for mye når du treffer dem.
    Siden alt er hjemmelaget, så har du jo muligheten til å lage andre løsninger enn RCP
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Sant nok, men tenkte jeg skulle kikke litt på hvordan det er gjort - ingen grunn til å finne opp kruttet på nytt. Vil også ha muligheten til å plukke den ned på samme måten. Platene fra Biltema er 62x62, deler jeg noen matter i to så har jeg i underkant av 90 banebredde. Bør vel holde om vi er 2-4 på banen om gangen?
      Arild,Gjøvik

      Comment


      • #4
        Noen av oss kjører på ca 84cm (3x30cm plater). Lurer på om selve vantene er 3-4 cm breie.
        Men det er jeg ikke helt sikker på.
        Har ikke noe å måle på akkurat nå.
        Kan sjekke seinere i kveld.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Har du mulighet til å teste de ut, før du kjøper inn en masse plater? Ser ut som om de er rimelig grove på overflaten. Vet ikke hvordan undersiden ser ut.
          Tenker på dekk slitasje og feste så klart. Den totale kjøreopplevelsen påvirkes av dette.
          living in the fast lane

          Comment


          • #6
            Zabbe testet vel dette.
            Står en konklusjon et eller annet sted her inne.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              Grove på den ene siden og fine på den andre. Nå har jeg ikke sett RCP bane, men lurer på om konklusjonen var at de var ok å kjøre på. Koster jo ikke all verden....
              Arild,Gjøvik

              Comment


              • #8
                30 x 49mm er kantene på.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Ser jo at jeg trenger en del matter for å få en stor nok bane, ti pakker à 119,- så er jeg oppe på snaue 1200,-. Det er jo uansett en god del billigere enn tilsvarende RCP. To Big L sett er vel 80 fliser, det tilsvarer 20 pakker til totalt 2.380,-. Hvilke banetyper kjøres det på, er det 30cm eller 50cm?
                  Arild,Gjøvik

                  Comment


                  • #10
                    50cm hvis man har muligheten.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X