Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teppebane og dekk / Gyro til Mini z

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Teppebane og dekk / Gyro til Mini z

    Har et par spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med (Ja, jeg har søkt og nei, jeg fant ikke en eneste relevant post

    1) Teppebane og dekkvalg

    Kjøpte et Bilfiltteppe (mener det skal tilsvare Ozite som alle asiaterne fræser rundt på) på 25m2. Jeg ser for meg 8x3 meter med vanter i moduler.

    Original dekkene funker egentlig ganske bra, men det finnes kanskje dekk som gir enda bedre grep på dette underlaget? Noen som har tips på hva slags dekk jeg kan kjøpe som vil funke bra?

    2) Gyro

    har tvunget et par kompiser med på hobbyen og før jeg visste ordet av det har en av dem tatt enda mer av enn meg. Litt småbrisen bestillte han to Gyroer til mini z over ebay.

    Jeg har ikke sett noen som snakker om Gyro til mini z her, er det meningsløst på en mini z? Kanskje best hvis man sliter litt med grepet? er det noen ulemper med å installere en slik i bilen?

    G

  • #2
    Både PN racing og Atomic har dekk som er bberegnet for teppe.
    Gyro er vel bannlyst på bane. Blir jo ikke noe morro når du ikke trenger å kjøre sjøl, eller få til ett oppsett som funker
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      hahaha zabbe da....sett for mye på innleggene i 1:12 stock du

      For min del så veit jeg bare om asiatere som bruker Gyro.
      Fungerer sikkert helt topp. Men jeg for min del vil helst lære meg å styre bilen, da jeg kjører andre klasser som ikke har gyro.

      Jeg kjenner ikke teppebaner, men det burde gå vasst unna med foam dekk.
      Som zabbe sier så er det flere merker som har slikt. Blir litt prøve å feile, da mange av oss andre kjører på RCP og har etterhvert mest erfaring derfra.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Hihi.
        Skulle vel stått: Jeg veit ingenting om gyro siden jeg ikke bruker det sjæl
        Sorry. Skal holde meg unna onroad diskusjonene heretter
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • #5
          Japanerene bruker dette masse.
          Men jeg kjenner ikke til disse innstillingene og hvordan de påvirker kjøringen.

          Men en 8x3m bane burde bli bra. Men kanskje vurder 50-70T motor til kjøringa sitter i finga.
          Så slipper man kanskje å kjøpe så mange karosserier og deler den første tiden?
          Hvis dere ikke er veldig gode til å kjøre da.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Tror jeg kan si at vi ikke er veldig gode til å kjøre, men vi planlegger å bli det. Vi har VE biler og det virker som den motoren holder i massevis. Har ikke låst dem opp med software en gang, og jeg synes bilene går som bare juling.

            Da prøver vi foam og litt annet snacks så finner vi vel ut av det etterhvert. Blir spennende å se hvor godt vi merker gyroen, men må vel kjøre både med og uten slik at vi ikke blir helt handicappet når vi møter den virkelige mini z verdenen, hehe.

            Vil en en stivere t plate gjøre bilen mer stabil? Feks at den trekker jevnere når man akser?

            Takk for tilbakemeldingene, veldig nyttig for oss jøngsterne i hobbyen.

            Comment


            • #7
              Ikke lett det der.
              Hvis underlaget er glatt så skal du se at diffen din og dekka dine er problemet.
              Hvis du har godt grep så er jeg ikke helt sikker.

              Aner ikke hva slags t-plate som kommer med VE'n, men hvis den er av svart plast er den bare å kas...legge vekk.
              En DPS eller en tri-demper ville nok også være å foretrekke.
              Samt et fjærsett til fronten.

              Det er riktig demping og riktig dekk som vil gjøre at det går fort etterhvert. Motor er ikke så viktig.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X