Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til fremtidige mini-z cup opplegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til fremtidige mini-z cup opplegg

    Snart dukker det opp enda en bane i Oslo, HellZfyr racing, tenkte jeg på å fremme et forslag til neste Cup som måtte planlegges.

    Hva med å spre kjøringen ut på forsjkellige baner/lokasjoner?
    PigZ, A.R.S.E, Hellzfyr, PrestfoZZ?

    Grunnen? Litt variasjon og andre omgivelser. Missforstå meg rett, har ikke noe imot å kjøre på PigZ MEN har ikke tid til å kjøre der hver eneste runde. Det er tross alt 90min unna fra Oslo og på en onsdag, som er lagt opp som eneste kjøredag, er mine sjangser til poeng utdeling = 0.

    Føler at lokal gutta har en grei fordel ved å kjøre på kjent underlag og banetrening, ikke minst.

    Kjør diskusjon.
    Last edited by cybercowboy; 7 January 2014, 17:06.
    living in the fast lane

  • #2
    Enig i at de (vi) på pigZ har en kjempefordel.
    jeg mener at det er uavhengig av lokasjon. Heller avhengig av treningsmengde og nivå på de lokale kjørerne.
    det er en her inne som har en fantastisk signatur. Den går noe sånn som dette.
    "Hvis du vurderer å skippe treninga i dag, må du huske på at noen andre trener. Og de vil slå deg"

    Da Ola begynnte å kjøre på pigz var jeg raskere enn han. Etter ca en til to mnd hadde jeg ikke nubbsjans til å henge på.

    men over til cup
    er nok ikke så dumt å spre det litt. Eller ha flere cuper slik at vi får videre horisont. Det er det ingen som har vondt av.
    90min er jo bare litt over en time jo.
    merkelig hvordan det er lengre fra Oslo til Drammen enn fra Drammen til Oslo
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      A.R.S.E har ingen muligheter for å holde en slik cup-runde.
      50T motor og lavere vil ikke være kjørbart og mekkeplassen vil være altfor liten.

      Men hadde vært gøy med andre baner også ja.
      Kjøring til og fra er helt greit. Bare det passer med når jeg ikke har ungene og jeg har bensin.

      At jeg havner langt bak er jo bare grunnet for lite kjøring.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Har ikke noe imot kjøringen men for at jeg skal kunne henge på, på en onsdag, må masse annet klaffe. Blir for mye stress ellers.

        Sikkert flere som skulle vært med om vi hadde hatt en runde i Oslo eller andre tidspunkter. Det er masse plass på Hellzfyr til en lengre bane og andre tilhørende ting. To baner kan sikkert slås sammen der.

        Tenker slik: en runde med teknisk krevende og smal bane, en runde med en rask bane, en runde med lang bane. Variasjon med andre ord.

        Tidsmessig er helgene som passer best for mitt vedkommende og sikkert andre.

        Kanskje innkludere ungene også, la dem kjøre en støttegruppe på egen hånd? Selv har jeg to jenter som ikke viser noe interesse, derfor kan jeg ikke bidra noe særlig på den fronten.

        Bare tenker høyt her, absolutt ingenting som er påkrevd fra min side
        living in the fast lane

        Comment


        • #5
          Spennende tanker.
          For mitt vedkommende er helger utelukka. Da må det isåfall være seint søndag kveld, og da er kanskje Onsdag bedre
          Det jeg er mest for, er å kjøre masse på forskjellige layouter, baner og med nye folk.
          Bites det over for mye her, så blir noe kvalt...
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #6
            o.0, kommer det bane i oslo?

            må neste begynne og kjøre da hvis det blir en realitet.
            IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
            Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

            Comment


            • #7
              Privat bane, vel å merke. Kjøring etter avtale da den må settes sammen for hver gang.
              living in the fast lane

              Comment


              • #8
                Originally posted by zabbe View Post
                Spennende tanker.
                For mitt vedkommende er helger utelukka. Da må det isåfall være seint søndag kveld, og da er kanskje Onsdag bedre
                Det jeg er mest for, er å kjøre masse på forskjellige layouter, baner og med nye folk.
                Bites det over for mye her, så blir noe kvalt...
                Må ikke være helger, arbeidsdager går også.
                Det meste går ann å justere etter folkets meninger. Lufter bare bredt i alle rettninger.
                living in the fast lane

                Comment


                • #9
                  Jepp.
                  Jeg også
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                  "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kommer
                    Det å ha en cup eller enkeltløp spredt rundt om er jeg helt med på!
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by NatteFrost View Post
                      o.0, kommer det bane i oslo?

                      må neste begynne og kjøre da hvis det blir en realitet.
                      Jeg har ikke sendt til deg spesielt, men det er kjøring annenhver tirsdag på jobb.
                      Velkommen skal du være hvis du har lyst til å prøve.

                      Bruker Robitronic transpondere. Har ikke flere å låne ut lengre...
                      PN R6 bak
                      PN x15 slipte forran
                      Neste kjøring er den 14. januar fra kl 17. Vi spiser middag ca 16:30

                      Send PM hvis du lurer på noe.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Men jeg må si det at det frister ikke hvis man må frakte en bane rundt i landet.
                        Det tar MYE tid og energi, samt plass, å få fraktet ARSE-banen rundt.
                        Men er banen i hus og det bare er å rydde og sette sammen er det ikke noe problem.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Å dra rundt på bane er stressete. Støtter den Lasse!
                          Mini-ZNorway.com
                          Speedy PigZ Raceway

                          Comment


                          • #14
                            Går utifra at arrangøren har en bane liggende. Ellers ville det ikke funket uten en varebil, omtrent.
                            living in the fast lane

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by cybercowboy View Post
                              Går utifra at arrangøren har en bane liggende. Ellers ville det ikke funket uten en varebil, omtrent.
                              Er det du som har kjøpt deg bane?
                              Mini-ZNorway.com
                              Speedy PigZ Raceway

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X