Announcement

Collapse
No announcement yet.

Framtida og klasser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Framtida og klasser

    Nå som det dukker opp baner, og folk virker mer gira på Z enn på lenge så kunne det vært moro med litt tankespinn rundt hvilke klasser man bør fokusere på.
    Håper at dere nye også hiver dere med i denne tråden.

    • Stock. Denne er sikker!
    • GTMod. Også sikker!
    • Pan Car er dødt. Siste PNWC var det engang ikke nok deltakere til at det ble kjørt. Jeg har ribba min, og kommer neppe til å sette den sammen igjen.
    • F1 er jo kult, men hvor mange er sugne på dette? Pr idag er det vel kun 4 biler jeg vet om, og ingen av de brukes i noen særlig grad.
    • Le Mans Superstock. En fin midtimellom klasse som kanskje flere burde tenke på å kjøre. Spec 50T motor og enhetsdekk burde kunne bli en suksess?
    • Buggy. Morsomt, men gang på gang blir det ræcerbilene man tyr til. Kun 6 biler jeg vet om, og de har ikke gått mange meterne i 2013. Er det interesse?
    • Porsche ARSE Spec. Herr er det jo en del biler, og dette er jo en morsom klasse som er litt annerledes. Interesse?
    • 90mm, Rally, Box Stock osv er jo bare blaff og lite aktivitet.


    Eikergjengen? ARSE? HelZfyr? Drammenserne? Arendal? Mustit? Klepp? Trondheim? Andre? Lever banene i Grimstad, Masonite, Tromsø, Voss, Farsund, Grenland?


    Speedy PigZ Raceway er åpne for det alt bare det er folk som deltar. PR idag er det GTMod som har absolutt størst aktivitet, med Stock som #2.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

  • #2
    Som du sier, stock og gtmod er bankers. LeMans var dødskult å kjøre, det lille jeg prøvde. Deilig med enhetsdekk Og med ARSE -porsche cup på en god fjerde. Lm er litt mer spennende en PorZche fordi det er en wc-klasse.
    Dette er ikke "eikergjengen" sitt offisielle svar. Da vi har færste kjøring om en uke

    Når det gjelder alle disse banene. Det hadde vært sinnsykt kult å hørt et litte pip fra disse!
    Om det så er hemmelige, private baner, så en liten PM med "privat! Vill ikke menge oss!" er bedre enn stillhet

    Det var jo også bane i Molde og Bergen. Og var det ikke noe i Hagesund/karmøy traktene?
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      Ønsker gjerne at det satses litt mer på "ikke kjøre fort" klasser. Det er heller ikke behov for en lang og bred bane da.
      På en annen side blir det litt vanskelig å gjennomføre en løpskveld med mange klasser som skal kjøres, rent tidsmessig.
      Har så vidt kjørt GT mod og det skal jeg fortsette med, stock og porsche er et must. Alt annet er bare bonus.
      living in the fast lane

      Comment


      • #4
        Hadde vært kult og sett om det var andre baner i norge ja.
        Har snakket med noen i Guatemala angående kjøring....


        MEN....

        De klassene som bruker samme chassi har noe for seg.
        AWD og Buggy ser for meg ut som feilkjøp fra min side, da man må oppgradere for at ting skal holde, men kan ikke bruke chassiene til å erstatte andre biler som f.eks. er på "service".
        Samme gjelder jo F1, men der er jeg personlig så interessert selv at den ville jeg hatt uansett.
        Men om man skal satse på det, det får tiden vise. Jeg vil ihvertfall ha F1 til å kjøre sammen med Finnene.

        Box Stock er egentlig totalt unødvendig etter min personlige mening.
        Ville aldri ha holdt bilen Box Stock mer enn 11 minutter.

        Stock og GT Mod må man ha.

        LeMans kan man tross alt bruke MR-02 og MR-03 chassi med stort hell. Her er det enhetsdekk som gjør at man vil stille ganske så likt på banen. Dette er en klasse jeg gjerne skulle sett mere kjøring med.

        A.R.S.E. Porsche Cup er for å gi en litt annen kjørestil enn point-&-shoot slik som Stock og GT Mod har blitt.
        Om man absolutt skal ha Porsche er jo en smakssak. Men dette er jo en smal og kort bil. Litt anderledes vil det bli for en 90mm bil, da utvalget er vesentlig større og noen av de karosseriene har et bedre utgangspunkt enn andre.

        Personlig synes jeg det er mer enn nok av klasser, egentlig litt for mye.
        AWD og Buggy, samt da Pan Car er noe jeg ikke ser noe behov for.
        F1 er vel kanskje heller en klasse som de som er spesielt interessert kan organisere, men greit om reglene er felles. Slik at man også kan ta med F1 bilene sine til utlandet hvis man liker denne typen kjøring.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          For min del blir det GARANTERT F1 etterhvert i tillegg til stock og gtmod. buggy er helt ut for min del, awd blir som smør på flesk(egentlig også lemans for meg , ihvertfall nå de første åra) porsche+pan car faller også litt bort hos meg(i første omgang her også men helt klart interessant, men blir nesten feil å si det for så lenge det har 4 hjul og en motor så er e som regel interessant). Box stock syns jeg burde være oppført og stå åpen kun med tanke på rekruttering. er lett å bli skremt bort av alt oppgraderings snakket så jeg tror det kan være lurt å ha et lite fokus på at det finnes en klasse for de som ser, blir interessert og vil kjøre/prøve, og kanskje en liten konkurranse eller noe, litt før man kaster seg ut i "options h******".
          sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

          Comment


          • #6
            Den orginale t-plata tåler 3 runder.
            Kjipt å måtte kjøpe nye orginale t-plater for å kunne stille i box stock aleine.
            Har ingeb tro på at box stock hjelper på rekruttering.
            Det er bare en fantasi.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              Vi er jo ganske ivrige på oppgraderinger, noen av oss
              Stikker fingern i jorda og tenker på biler som er til salgs som oppgraderte. Samt biler jeg har møtt rundt omkring på min vei.
              Ser ofte smått modifisert front. Kanskje bare fjærer og annen toe. Org motorfeste med ny t-plate og kanskje en dds. Og seff en xspeed motor.
              dette er biler som er ganske langt fra box-stock, men også langt fra konkurransedyktige i stock klassen.
              Vet ikke hvor jeg vil med dette, men tenkte jeg skulle nevne det
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • #8
                når jeg får skrapet sammen nok kronasjer er det vel 2 klasser jeg skaffer meg for banekjøring.
                LM(digger 787b!) og mest sannsyneligvis stock(uten att jeg vet hva det er, håper det er noob vennlig)

                men er ikke helt borte med og ta med buggyen min hvis det skulle trengs, er jo bare og svappe ut 33t motoren og monster hjulene mine med noe som passer banen.
                IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                Comment


                • #9
                  "stock" er definitivt den beste noob klassen. Her kan du gjøre stort sett hva du vil. (ligger teknisk reglement her på forumet) men med en 70t motor. Det gir en grei hastighet. Stort setup-vindu. Altså at det er lett å få bilen til å funke bra. Relativt jevn hastighet på bilene.
                  Det er derimot ikke en klasse der en som noob kan hevde seg mot mer erfarne førere, men den klassen finnes nok heller ikke
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                  "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

                  Comment


                  • #10
                    Enig med Zabbe. Stock er nok klassen det er enklest å hevde seg i for en nykommer, men som i alt annet skal det skal trening til for å komme først (nesten da :P )
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by NoBrainer View Post
                      Den orginale t-plata tåler 3 runder.
                      Kjipt å måtte kjøpe nye orginale t-plater for å kunne stille i box stock aleine.
                      Har ingeb tro på at box stock hjelper på rekruttering.
                      Det er bare en fantasi.
                      må si meg litt uenig der Lasse. Nå er jeg ganske grønn, men jeg veit hva som nesten har skremt meg. og det er nettopp oppgraderingsbiten (med en gang) nå tenker jeg ikke på godt etablerte menn fra en viss alder og oppover men sikter mere til den yngre garde som må gå til pappa for å spørre om penger og der én liten del har så mye å si i forhold til 5 eller 10. Box Stock burde være der synes jeg, men ikke som et alternativ til meg og dere og at vi skal degradere en bil eller kjøpe en ny for å bli med i denne klassen. Men rett og slett for å ha den som et alternativ for at folk som kjøper seg et sportskit, et readyset eller et chassi kan delta uten å måtte gå gjennom en mindre eller større "makeover" for å kunne delta i en konkurranse eller lignende.

                      og ps: kjørte original t plate her om kvelden på Pigz jeg og den er fortsatt like hel og jeg hadde en heftig diskusjon med vantet i ny og ne
                      sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                      Comment


                      • #12
                        Men box stock vil man "aldrig" klare å samle minst 4 mamn til løp.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Box stock biler kan stille i stock. Kjøre sammen med andre fra første stund.
                          Aner ikke hvor mange sett med dekk, t-plater eller fjærer jeg har gitt vekk. Slik at vedkommende faktisk skulle få en bil som ikke oppførte seg rart.
                          Trenger ikke egen klasse.
                          Jo flere klasser jo færre kjører i hver klasse. Bortsett fra srock og gt mod
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            nei. box stock mot stock blir feil. da kan liksågodt stock kjøre med mod og egentlig alle klasser slås sammen i en klasse da. om bilen oppfører seg rart eller ikke er uvesentlig for det er ikke der poenget i den klassen ligger. utgangspunktet er jo Box stock og alle stiller likt å kjører med det de har. Og poenget mitt derfra er at hvis man da knekker t-plata eller et eller annet og blir nødt til å se på nettet, kjøpe av noen eller lignende,, DA kan man ta det valget om man vil kjøpe EN liten del for å få den komplett igjen og fortsette å kjøre i den klassen eller gå løs på noen flere oppgraderinger for å få den konkurransedyktig i en "heftigere" klasse. og det burde da i en konkurranse bli en box stock klasse hvis minimum 2 stk melder seg opp til klassen. Det er rett og slett så enkelt og greit som at, vil vi at Mini z skal fokusere på de som driver med Mini z nå? eller skal det være åpent i alle retninger og at mini z kan være noe for absolutt alle uansett om man er eksempelvis 8 eller 90 år gamle. hva er lettest å rekruttere med til mini z, bli med å kjør, det koster deg i rundt 1000 kr eller, bli med å kjør, det koster deg rundt 2000 kr. for en 10 åring pluss minus kan den 1000 lappen der ha ganske mye å si.
                            sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                            Comment


                            • #15
                              Jeg ønsker meg denna inndelinga:

                              Box stock ("springbrettet") For å komma i gang, med en gang, på hvilket som helst grunnlag
                              Stock ( den "snille") For å bli varm i trøya og mere til
                              gtmod ("den viderekomne") Nårn er varm i trøya og mere til
                              F1 ("den sære") En herlig klasse som er noe helt annet samtidig som det er akkurat det samme (og for min del fordi
                              jeg digger F1)
                              sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X