Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål og svar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by khprime View Post
    Detta veit nok RuneRg, Zabbe eller NoBrainer. Vi bruker LapZ system i vestfossen med Zround program og det er helt knall. Men detta svarer de som har greie på det på. og hvis de ikke svarer så ta kontakt med de Kult at dere er i gang igjen dere får komme på besøk til oss i Vestfossen en gang i framtida vi kjører fast på Søndager fra på kvelden og utover, eller etter avtale i uka
    Hyggelig med invitasjon, skal ikke se bort i fra at vi tar oss en liten rundtur når kjøringa sitter et hakk eller to strammere. Vi er ikke helt nybegynnere lenger, men merker det tar litt tid å ta det neste skrittet. Nivået fra nybegynner til søndagskjører går ganske fort, men nivået fra søndagskjører og oppover krever en del innsats, særlig når det er flere biler på banen samtidig.

    Comment


    • #17
      Anbefaler å sjekke ebay etter Robitronic også. Vi kjøpte vår fra en kis fra USA til redusert pris.
      living in the fast lane

      Comment


      • #18
        Originally posted by Bernard B View Post
        Hyggelig med invitasjon, skal ikke se bort i fra at vi tar oss en liten rundtur når kjøringa sitter et hakk eller to strammere. Vi er ikke helt nybegynnere lenger, men merker det tar litt tid å ta det neste skrittet. Nivået fra nybegynner til søndagskjører går ganske fort, men nivået fra søndagskjører og oppover krever en del innsats, særlig når det er flere biler på banen samtidig.
        I Vestfossen er det førere i alle klasser så det er ikke no problem. Bare kom når dere føler for det dere Eiker Rc Klubb på facebook
        sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

        Comment


        • #19
          Originally posted by NoBrainer View Post
          Kun RuneRG som kan svare for LapZ.
          Større transpondere og med mulighet for toveis kommunikasjon.

          Robitronic fungerer helt topp og har mindre transpondere. Men ikke mulighet for toveis kommunikasjon.

          Jeg har aldri hatt behov for toveis kommunikasjon. Men kanskje det kommer en gang.

          Robitronic sitt er lile stabilt som LapZ.
          Veit du hvor og åssen man får tak på et LapZsystem Lasse?
          sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

          Comment


          • #20
            Heisann.
            Velkommen tilbake
            Fordelen med lapZ er at det på pigZ, veZtfoZZen og i arendal.
            Fordelen til robitronics er at det brukes hos Lasse, og tilgjengelighet.

            Noen andre må svare for fremtidig tilgjengelighet for lapZ.
            Som Lasse skriver, så er begge stabile. (vi har litt trøbbel med brua vår i vestfossen, men den ble kjøpt brukt av en kjeltring for en del år siden)

            Har dere prata med Elefun? Der er det en gjeng som kjører. Jeg ville prøvd å få til noe sammen med dem...
            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
            -
            Röhrl

            Comment


            • #21
              har dere sendt mail til order@lapz.com?
              sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

              Comment


              • #22
                Originally posted by zabbe View Post
                Heisann.
                Velkommen tilbake
                Fordelen med lapZ er at det på pigZ, veZtfoZZen og i arendal.
                Fordelen til robitronics er at det brukes hos Lasse, og tilgjengelighet.

                Noen andre må svare for fremtidig tilgjengelighet for lapZ.
                Som Lasse skriver, så er begge stabile. (vi har litt trøbbel med brua vår i vestfossen, men den ble kjøpt brukt av en kjeltring for en del år siden)

                Har dere prata med Elefun? Der er det en gjeng som kjører. Jeg ville prøvd å få til noe sammen med dem...
                Takk for det

                Fyrte avgårde en mail til Elefun nå. Perfekt dersom de kan skaffe et system.

                Kjempefordel at LapZ brukes andre steder, særlig i Arendal, er jo bare 20 min unna Grimstad.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by khprime View Post
                  har dere sendt mail til order@lapz.com?
                  Jeg sendte en melding på Facebook, men har ikke hørt noe enda. Det kan jo hende at de ikke jobber i helgen, men ut i fra oppdateringer på nettsiden/FB ser det ut som om renessansen i 2012 ikke har vart inn i 2014.

                  Men takk for tipset, sender inn en mail til adressen for sikkerhetsskyld

                  Comment


                  • #24
                    Problemet med LapZ er 3 delt.
                    Jeg har prøvd i 3.5 år å få tak i uten å lykkes.
                    Det andre er faktisk størrelsen og nummer på transponder.
                    Størrelsen er faktisk en utfordring på f.eks. Porsche 906 hvor den ikke er plasd til en så stor transponder.
                    Det andre er nummeret på selve transponderen.
                    Det er ikke noe problem å endre den. Men jeg ser nå etterhvert at nummer faktisk blir brukt opp. Ergo må man inn å endre disse noen ganger for at oppsett skal bli riktig.
                    Dette er ingen utfordring for de som bare kjører lokalt. Men for sullehuer som meg som kjører på mange klubber kan det bli rett og slett plagsomt.

                    Men jeg har ønsket meg LapZ lenge. Slik at jeg kan slippe å bytte transpondere hele tiden for hver gang jeg bytter sted å kjøre. Samt utgiftene til flere transpondere.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by NoBrainer View Post
                      Problemet med LapZ er 3 delt.
                      Jeg har prøvd i 3.5 år å få tak i uten å lykkes.
                      Det andre er faktisk størrelsen og nummer på transponder.
                      Størrelsen er faktisk en utfordring på f.eks. Porsche 906 hvor den ikke er plasd til en så stor transponder.
                      Det andre er nummeret på selve transponderen.
                      Det er ikke noe problem å endre den. Men jeg ser nå etterhvert at nummer faktisk blir brukt opp. Ergo må man inn å endre disse noen ganger for at oppsett skal bli riktig.
                      Dette er ingen utfordring for de som bare kjører lokalt. Men for sullehuer som meg som kjører på mange klubber kan det bli rett og slett plagsomt.

                      Men jeg har ønsket meg LapZ lenge. Slik at jeg kan slippe å bytte transpondere hele tiden for hver gang jeg bytter sted å kjøre. Samt utgiftene til flere transpondere.
                      ok, takk for det. Hvis du ikke har klart å få tak i det på 3,5 år er det vel heller usansynlig at jeg skal klare det på en uke. Da er vel løsningen Robitronic. Som en av dere nevnte er Ebay et bra utgangspunkt, har allerede funnet et system som er klart til å skippes.

                      Ps. Digger signaturen din, har brukt den et par ganger i forhandlinger med stor suksess! Enten blir det morsomt, eller så tar motparten en pause for å reflektere over den kjappe og presise kontringen. BOOM! Er det ditt verk eller er det et sitat?

                      Comment


                      • #26
                        LapZ er fortsatt i live og under produksjon.
                        Eieren, har mange prosjekter på gang og har ikke prioritert LapZ på en stund.
                        Mini-ZNorway.com
                        Speedy PigZ Raceway

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by RuneRG View Post
                          LapZ er fortsatt i live og under produksjon.
                          Eieren, har mange prosjekter på gang og har ikke prioritert LapZ på en stund.
                          Så bra, takk for svar! Kanskje han svinger innom order@lapz.com en gang i blant.

                          Hvis ikke; kjenner du til et telefunnummer eieren kan nås på? Ser at han ikke har lagt det ut på nettsiden, men ser for meg at han setter pris på etterspørsel

                          En ting til: Vet noen av dere om man kan bruke transponder og gyro samtidig? Gyroen går i den minste kontakten, perfekt dersom transponderen går i den største.

                          Comment


                          • #28
                            Beklager å fyre løs med så mange spørsmål, men blir motivert av den superkorte responstiden!

                            Fikk tilbakemelding fra elefun om at de har et system som heter DCD TimeR Base Unit. De bruker visstnok dette til Mini Z og de sier det funker (naturlig nok). Jeg skal selvsagt prøve dette, men jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag så jeg blir jo dypt imponert uansett. Her er lenken til produktet http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19385

                            Første reaksjon er pris, med 3 transpondere er den over dobbelt så dyr som Robitronics. Men er den dobbelt så bra?

                            Ser forøvrig at de har transpondere til Lap Z på lager...

                            Comment


                            • #29
                              håper du får svar med LapZ. Liker tanken på at steder kjører med samme system
                              sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                              Comment


                              • #30
                                Husk at Mustit og Moss også kjører LapZ.
                                Ergo er det mange som har dette systemet.
                                Det er hovedgrunnen til at jeg ønsker meg LapZ.
                                Men man får ikke solgt noe hvis det ikke er noe å selge.


                                Ps det er et sitat.
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X