Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål og svar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    skulle til å spørre hva de bruker i moss si fra hva valget faller på a Bernard. og hvis du får svar fra LapZ
    sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

    Comment


    • #32
      Det beste er å få tak i LapZ hvis man ikke vil bytte så mye.
      Jeg liker transponderene til Robitronic MYE bedre grunnet størrelsen.

      Tut og kjør - Håper du får tak i LapZ og at det blir noen bruer til salgs snart.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #33
        Heisann folkens.

        har dette motorfestet http://www.rcatomic.com/atomic/index...oducts_id=5485
        på VEen min.

        Foreløpig har jeg bare en toppdemper, men nå som tempoet begynner å komme seg må jeg ha mer junk in the trunk!!!

        1) har noen peil på om det er mulig å kombinere dette festet med sidedemperoppsett? Tror i så fall jeg trenger en lengre bøyle for å feste demperene i.

        2) funker diskdemper like bra som sidedemperoppsett? Eventuelt begge deler? Ser fra infotråden her inne at det går an å kjøpe begge deler i ei pakke.

        B

        Comment


        • #34
          Det er mange som kjører diskdemper i modified.
          Men så langt er det vel tri-demper som fungerer raskest.
          Men jeg kjenner ikke bilen din så jeg er ikke sikker hva som vil være det beste. Er ikke sikker på om noen tri-demper oppsett vil passe med det motorfeste i det hele tatt.
          En DPS ville jo passet og sånn sett vært et tryggere kjøp.

          Men du sier ingenting om fronten din?
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #35
            Takk for svar. Diskdemper skal ikke være noe problem, kan jo kjøpe en slik i første omgang.

            Fronten er en dobbel a arm fra PN https://kenonhobby.3dcartstores.com/...r_p_43988.html (eneste forskjell er at jeg kjøpte fra tyskland, sluttprisen ble dobbelt av den fra kenon, sjitt au. Uansett, dobbel a arm er så latterlig sexy, digger den silkemyke fjæringen. Gyroen ble plutselig overflødig, så nå er den borte).

            Er det slik at noen fronter passet bedre sammen med diskdemper og andre med sidedemper? Det har ikke jeg tenkt på...

            Comment


            • #36
              Nei det er det ikke.
              Alle fronter passer med alle romper....

              MEN
              For å trekke fra noen tusendeler på rundene så er det jo viktig at alle deler på bilen er optimale.
              Med dobbel a-arm og et fjærsett til dobbel a-arm så har du ihvertfall fronten i orden.
              Caster og camber kan fortsatt justeres, men det høres, som du sier, ut som at rompa mangler litt.

              Jeg ville startet med en DPS først.
              For tri-demper krever nok dessverre at du bytter til PN motorfeste og kjøper PN sin tridemper.
              Men med en tri-demper så er det vesentlig mere justeringer som skal til før den sitter.
              Jeg kuttet ut tri-demper på stock bilen min, for det blei for mye justeringer i forhold til en DPS.
              Mens på modified så sitter det fortsatt en tri-demper.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #37
                Heisann folkens!


                Blåste ett av VE kortene i går... Vi hadde vel en 6timers økt bak oss før den ene bilen ble rar på gassen (styring funka som vanlig). Med batteriene i bilen så snurret ikke julene, og med gassen på så hakket det, litt som når man har veeeldig lite strøm igjen på batteriene.


                Vi byttet batterier og fikk samme resultat og vi koblet en annen motor til kortet og fikk samme resultat.


                Prøvde litt til så kom det en røyksky fra kortet og vi tok kvelden... Så, kan man gjøre noe med dette eller må vi kjøpe helt nytt kort? Og, hvordan kan vi unngå at dette skjer igjen?


                Omstendighetene rundt mysteriet
                1) vi hadde kjørt tett i ca 6 timer


                2) kortet virket normalt hele tiden, men ble funky med en gang vi byttet batteripakke (kan batteriene ødelegge et kort?).


                3) dette var den nyeste bilen, de andre har MANGE maraton økter bak seg, aldri no stress.

                Comment


                • #38
                  Hvis du tar ut kortet kan man se hva som har skjedd.
                  Dette er jo bare elektronikk og feil kan forekomme.
                  Men antar at en FET eller fler har tatt kvelden.
                  Varme er en typisk synder. Selv om noen takler 12 timer, kan det være at andre bare takler 2 timer.

                  FET'r kan byttes.
                  Men sjekk at ikke dekk tar oppi karosseriet, at diffen en ok og at alle kulelagrene er fine og ikke har noen hår eller gummi i seg. Da alt dette vil lage friksjon og dermed mere motstand og dermed høyere strømtrekk.
                  Med oppladede batterier så vil man kunne gi motoren mere strøm og dermed kanskje kunne ta en FET eller fler.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #39
                    Mange takk for svar, Lasse!

                    Har googlet og youtubet litt, ser ut som jeg skal klare å bytte ut FETene og stable noen nye oppå hverandre.

                    Disse http://www.ebay.com/itm/20-PCS-FDS88...item4621efc83f skal visstnok være dødsbra.

                    Vet du om de funker på VE, eller er det en annerledes enn MR02/03? Kanskje elektronikken på børsteløs er annerledes...

                    Comment


                    • #40
                      Spørsmål og svar

                      Ganske sikker på at BL elektronikken er annerledes.
                      Er ikke dette fairchild 8858?
                      Trenger noen stykker til meg selv og noen andre.
                      living in the fast lane

                      Comment


                      • #41
                        8858 er bra. Bare at du trenger 6 stk til børsteløs istedenfor 4 som er vanlig
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #42
                          Det er 8858 ja, men sikkert fairchild kopier siden de er så billige.

                          Supert at at disse også funker på Børsteløs. Kjøper noen av de billige til å eksperimentere med i første omgang.

                          Comment


                          • #43
                            Har endelig fått FETene så Prøver å finne ut av det blåste kortet. Ser og ser på kortet, men finner ingen klare tegn på FETene, kanskje noen av dere klarer finne feilen?

                            i paven tar ikke de beste bildene, laster opp noen skarpere dersom det trengs.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              Bytt alle 6.....
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #45
                                Man pleier egentlig å både lukte og se når en FET eller flere har kvelda.
                                Sikker på at det ikke er brudd i ledningene eller rett og slett at tilkoblingene til chassiset var dårlig tilskrudd?

                                Har sett begge delene skje, men har fortsatt tilgode å se et VE kort med blåste FET'er.
                                Mini-ZNorway.com
                                Speedy PigZ Raceway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X