Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål og svar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Det luktet litt svidd, og etter litt testing kom det en søt liten røyksky fra venstre side av kortet sett forfra. Det kom tydeligvis strøm til motoren, det var motstand når jeg prøvde å dreie akslingen (motoren er forresten helt ok).

    i tillegg har denne bilen kjørt på training mode hele tiden, hvilket gjør det enda rarere at akkurat dette kortet tok kvelden så fort.

    skal prøve å lodde motorledningene renere, kanskje det funker. Men har man først sett røyk ser jeg for meg at alt håp er ute for dette kortet.

    Comment


    • #47
      Heisann folkens. Noen som har en genial ide for å unngå at shims under fjærkoppen (dobbel a arm) sklir ut og kiler seg? Like før jeg limer den fast under fjærkoppen (dønn god ide forresten!)!!!

      Ps. bruker en blå pn shims spesielt egnet (eventuelt uegnet) for formålet...

      Comment


      • #48
        Vannskelig å si, da jeg ikke har hatt det problemet. Og lurer på om jeg ikke skjønner problemet helt. �
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • #49
          hehe, ante meg at dette ikke er noe vanlig problem siden jeg aldri har sett noen andre nevne dette.

          Problemet er som følger:
          Shimsen under fjærkoppen skal ligge dønn jevnt mot den nedre bærearmen. Hvis shimsen kommer litt ut av posisjon (typisk etter stopp i vantet) så kan den ene siden av shimsen legge seg ned i gropen rundt spring guiden. Hvis shimsen ender opp slik så blir trykket under fjærkoppen ujevnt og man får man binding i respektive demper, i verste fall kiler den seg helt. Over tid så risser man opp springguiden hvilket medfører at fjærkoppen ikke glir helt fritt og man får bittelitt binding selv når alt er perfekt installert på mekkebordet.

          Har opplevd dette med 3 ulike dobbel a armer - altså, samtlige jeg har hatt noe med å gjøre - og regner derfor med at det er jeg som gjør noe feil...

          Comment


          • #50


            Bruker du shimsa som er til å ha på fjærkoppen som du kan se på bildet her, eller snakker du om vanlige m2 shims mellom fjærkoppen og nedre bærearm?
            Skal du ha shims mellom kopp og nedre bærearm så er det best å bruke delrin eller teflon shims for å redusere friksjon.

            Mistenker at du har brukt shimsa som er til å ha på fjærkoppen til å shimse mellom bærearm og kopp?
            Attached Files
            Last edited by RuneRG; 30 March 2015, 11:07.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • #51
              Takk Rune, du har løst problemet mitt!! Jeg har alltid trodd at shimsen skulle under fjærkoppen, sikkert fordi den er vanskelig å tre ned over stammen på koppen. Hvis jeg trer shimsen over koppen slik at den ligger mellom fjæra og koppen i stedet for mellom koppen og nedre bærearm snakker vi smooth sailing fra nå av!!

              Der løste du en floke jeg har strevd med lenge, takk igjen

              Comment


              • #52
                Originally posted by RuneRG View Post


                Bruker du shimsa som er til å ha på fjærkoppen som du kan se på bildet her, eller snakker du om vanlige m2 shims mellom fjærkoppen og nedre bærearm?
                Skal du ha shims mellom kopp og nedre bærearm så er det best å bruke delrin eller teflon shims for å redusere friksjon.

                Mistenker at du har brukt shimsa som er til å ha på fjærkoppen til å shimse mellom bærearm og kopp?
                Fikk det til!!! Etter en time med forsiktig sliping for å utvide den indre diameteren på shimsene fikk jeg trøkket dem ned over stammen på koppen. Utspekulert (og sikkert kommersielt smart) av PN å selge shims/fjærkopper som ikke passer sammen rett ut av boksen. Regner med shimsene glir rett ned på de svarte koppene...

                Anyway, STOR fordel shimse som vist på bildet

                Comment


                • #53
                  Så bra. Den største grunnen til å kjøre med de svarte koppene er at de er såpass lange at huben ikke hopper ut av styrestaget.
                  Mini-ZNorway.com
                  Speedy PigZ Raceway

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X