Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini Z i Hedmark?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mini Z i Hedmark?

Er det noen som kjører i Hamar/Elverum området?
    Har akkurat kjøpt en MR03-VE Anniversary Edition, dette er min første bil, trenger råd og noen å kjøre mot

Hilsen Anders

Var en på Gjøvik som kjøpte seg bil og bane i høst. Mener brukernavnet var Hulken eller noe sånt.
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

Comment

Ok, håper noen melder seg Men spørsmål om bilen Tenkte meg 98 mm Wide med MM motor, Honda HSV White body. Hvordan Dekk/Felger bør jeg gå for? Vil Ha max grep og bredde på dekka.

Comment

+2 frem og +2 bak på offsett på hjula til hondaen. Ikke den bredeste mao. men bred nok, vil jeg si.
        living in the fast lane

Comment

+2 sier meg ikke mye enda. Har du link til det jeg burde kjøpe på kenon.com? Skal prøve å lese meg opp også. Har tenk på ko propo kx-1. Noen erfaringer?

Comment

+2 er offset på felgene.
            PN R6 eller PN X6 bakdekk. Kan sikkert bruke Kyosho Radial 20 dekk bak også til du får stilt inn bilen din.
            Kyosho Radial eller Slicks 20 og 30 forran, eller hvis du har dekkdreier så PN Slicks 15 eller X15 forran.

Det som en start ihvertfall.

Har du skaffet t-plater og DPS?
            Fjærer forran?
            Vurderer du å snu opp ned på kin pins?
            Hva slags underlag skal du kjøre på?
            Har du mulighet til å justere på kortet (ICS) på bilen?

Ko Propo EX-1 KYI er det vel mange som kjører. Må ihvertfall ha V3 utgaven.
            Personlig ville jeg valgt Ko Propo EX-10 Eurus med RF-902SM modulen, grunnet balansen i senderen.
            Mange som kjører med EX-1 KYI og er ganske sikker på at de er fornøyde.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

Det er forøvrig en fin tråd her, der du finner det meste av info. Du må nesten bruke litt tid til å lese deg på alle begrep og forkortelser. Tar ikke lang tid
              living in the fast lane

Comment

Takk. Jeg driver å leser meg opp, bør jeg kjøpe de dekkene hvis jeg skal kjøre på bane?
                jeg så et bakdemper sett med tre dempere er det noe, eller er den med sånn rund shims tingen?
                Last edited by anbusterud; 01-02-14, 21:09.

Comment

Skaff den dps' n først. Tridemper kan komme når du får kjørt en del.
                  Lettere å sette opp dps enn Tridemper.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

Ser detta greit ut? Hvordan dekk bor jeg bruke, blir parkett da.

Comment

Comment

Underfloor reinforcement tror jeg neppe du kommer til å bruke.
                        Ellers er det mye fint her
                        Til karbonadapteret må du også ha alu base for å få brukt den.

På parkett funker alt og ingenting egentlig. Får du det helt støvfritt funker det meste av relativt myke gummidekk.

Rekkefølge oppgradering er vrient og personlig, men når du trenger kjøreegenskaper så er diskdemper og kulediff Pri 1 & 2 i mine øyne.
                        Mini-ZNorway.com
                        Speedy PigZ Raceway

Comment

Takk for svar.

Sliter med å finne bredden på dekka, og riktige felger. Har vertfall + 2 offset nå da.

Ser radioen grei ut? Bør klare å koble til den når det står for mini z.

Da legger jeg til demperen og kulediffensom anvist lenger opp i tråden.

Comment

Radioen er fin.
                            2 offset på HSV er knall.
                            Bredde bak er 11mm
                            Bredde foran er 8mm
                            Mini-ZNorway.com
                            Speedy PigZ Raceway

Comment

Working...
                            X