Announcement

Collapse
No announcement yet.

MR-03VE R8 tilpassing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Er det noe man kan gjøre for å få bort slarken i opphenget forran?

    Comment


    • #32
      Slark mellom klipset og karosseriet eller i forstillinga?
      I forstillinga må du shimse. Mellom karosseriklips og karosseri kan du bruke sticky tack eller lignende
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • #33
        Har pn racing double a arm forran og det er litt dødgang opp og ned på hjulene. Ikke så lett å forklare men håper du vet hva jeg mener

        Comment


        • #34
          Om det slarker opp og ned så må du shimse mellom delrinkulene og e-klipsa på toppen.
          Om det er slark før fjæra tar så må du legge shims under fjærkoppen.
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #35
            Re shims under fjærkoppen så har jeg gjort meg en erfaring. Hvis man ikke passer på kan disse på sikt (etter noen kræsj) komme litt ut av posisjon og skrape mot skruen som går igjennom. Dette fører til litt binding og fjærkoppen glir ikke så lett som den burde. jeg opplever litt hogging i svingene.

            Har pusset skruen med sølvpuss og polert som en tulling, virker faktisk som det har hjulpet en haug.

            Comment


            • #36
              Hamstre 0,1mm shims. De er gull verdt når du skal fintune dobbel-a.
              Det beste alternativet til justering av forspenn etc er shims på fjærkoppen. Bytt også ut til litt lenger kopper for å begrense utslag oppover. Da slipper du at knucklene hopper ut av styrestaget når det smeller.

              Forstillinga er sinnsykt fin når du først finner innstillingen som passer deg. Mini-Z responderer fint på casterjusteirng, så dette er verdifullt å teste litt på for å finne hva som passer deg og grepet i banen. Samme med camberstigning og kjørehøyde pluss preload.
              Mini-ZNorway.com
              Speedy PigZ Raceway

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X