Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grunnarbeid ved bygge av skikkelig mini-Z

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grunnarbeid ved bygge av skikkelig mini-Z

    Bildene her er fra en vanlig MR03. Det samme gjelder for MR03VE og MR03S.

    Du begynner med et ferdig chassis.


    Så tar du bort alt du ikke trenger. Som er nesten alt
    Da sitter du igjen med dette.


    Fortsett å skru frahverandre. Du skal ha ut både elektronikk og servo.


    Det du skal gjøre nå, er å fjerne bryteren og bytte det siste servodrevet. Evt også bytte bort sytråd-ledningene mot noe litt vassere.
    Før tok man bort bryteren da det gikk strøm gjennom. Nå taes den bort for å få plass til mer bly i tunnelen.

    Lodd bort ledningene fra kortet, og lag en forbindelse direkte mellom de to punktene. Bytt gjerne powerledningene når du er nedi der.


    Bytter du plussledning, så kan den loddes på pluss og de to bryterpunktene, sånn for enkelhets skyld.


    Bytt ut det siste servodrevet med ett i alu eller messing. Det originale i plast vil miste en tann eller to en gang.


    Sett det sammen igjen.


    Så er du klar til å montere ny forstilling og motorfeste.


    Anbefaler også å lodde motorkablene fast i kortet, da dette gir mye mindre trøbbel enn om du beholder skrueanordningen.


    Så er det bare tutu og kjør!!

    Lykke til. Og ha det morro
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

  • #2
    Grunnarbeid ved bygge av skikkelig mini-Z

    Godt jobba. Nice wright up.[emoji106]
    Spørs hvor mange som tør å bruke loddebolten på hovedkortet når det er så smått.
    Det gjør hvertfall ikke jeg
    living in the fast lane

    Comment


    • #3
      Hehe. Skalv rimelig greit første gangen, jeg også
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • #4
        Loddebolt med spiss og ikke for kraftig i antall W. Så er mye gjort.
        Det er lett å kvitte seg meg bryteren. For da er det jo bare å "søle" litt loddetinn.
        Det værste med å bytte kabler, som jeg mener, er å få plassert kablene i etterkant. Slik at man får satt alt på plass igjen uten at det strammer eller gjør ting skeivt.

        Skal man bytte FET'r så kanskje man burde oppsøke profesjonelle eller så må man nesten tørre å ta en sjanse selv.

        knallbra "write up".
        Eneste er at du ikke har byttet ledning på chassiet, hvorfor ikke det?

        Click image for larger version

Name:	2012-10-11 17.59.23.jpg
Views:	1
Size:	42.7 KB
ID:	783168


        To måter man kan vurdere å lodde motorledninger til hovedkortet på.
        1) Fra oversiden slik som man vanligvis skruer fast ledningene
        2) Fra undersiden, slik at man faktisk må fjerne masse plast og man må borre skikkelig i chassiet.
        Fordeler og ulemper med begge deler.

        Click image for larger version

Name:	2013-04-02 13.10.41.jpg
Views:	1
Size:	35.6 KB
ID:	783167
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Fy flate, jeg er så dårlig på å lodde!
          living in the fast lane

          Comment


          • #6
            PN 2.5 chassi FTW!!! Ikke bare er det deilig å kjøre med, men det ser helt fantastisk ut også Pluss at det er bedre plass og blir automatisk mye mere "ryddig". Hakko loddestasjon til et par flotte lapper og noen tynne spisser så er det nesten så man kan lodde i blinde (www.emagenturer.no)
            Last edited by khprime; 29-12-15, 11:31.
            sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

            Comment

            Working...
            X