Announcement

Collapse
No announcement yet.

Myth busting: Hvor heftig er MR03 VE egentlig? Svar: SUB-STOCK!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hihi
    Slike tester må man sette av tid til og da ikke mens det er 8 mann på banen.
    Dette er slikt man gjør på furterommet.
    Men du har ihvertfall ikke kommet til noen konklusjon.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #17
      Ok da, men det sier seg i hvertfall selv at motoren min er hovedårsaken til at jeg ikke kjører runder i verdensklasse!!! Kan ikke oppnå 19kmt i snitt med maksfart på 20...

      Comment


      • #18
        nei, men det kan godt være spur og pinion....
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #19
          Klarer aldri i verden snittfart med en stockbil på 19kmt så lenge det ikke er rundbane
          Tell tenna på spur og pinjong. Har du standarddreving så er det aaaalt for lavt for 5500 motoren (og for 70t).
          Orion motoren har effekt et sted imellom 50 og 43t i effekt (etter følelse på banen. Ikke målt).
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #20
            Ante ikke hvor mye en tann eller to på pinjongen kan ha å si!!

            Kjørte med 7/43,44, eller 45 (Standard spur som følger med VE. Får ulikt tall hver gang jeg teller, grrrr...). Byttet til 9 tenner på pinjongen og vips så er den sikkert 25% raskere. I tillegg har jeg skjønt at Elefuns tommelfingerregel om å lade batteriene på halvparten av batteriets mah gir dårlig effekt. Nå lader jeg på samme mah som batteriet og det er merkbar forskjell.

            Har ikke prøvd i noen fartsmåler enda, men forbedret rundetidene med 10% umiddelbart og føler at farten tilsvarer de raskeste 70T bilene.

            Altså; (som alle proffene har påpekt allerede) påstanden i overskriften på denne tråden er på trynet: VE (5500Kv) = Substock = feil
            Last edited by Bernard B; 21 January 2015, 11:25.

            Comment


            • #21
              Hihi. Morro ikke sant.
              64 pitch gir mindre bråk
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #22
                Hehe.
                Vi kjørte std gearing på 12/53 sist vintercup runde. Det gikk ganske mye saktere enn 13/53 som vi har brukt tidligere.
                Men det viktigste var att motorforskjeller og batterier hadde mye mindre å si.
                Batterier til stock skal lades hardt og fort
                Og helst være ubehagelig varme når du setter dem i bilen.
                Jeg lader på 1,5C stort sett. Sånn mellomting mellom full ytelse og lang levetid. 2C gir heftigere punch!
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X