Announcement

Collapse
No announcement yet.

MiniZ Monster - dempere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MiniZ Monster - dempere

    Hei!

    Har en MiniZ Monster jeg har hatt noen år. Planla en gang oppgradere demperne, de originale er jo nokså dårlige, men det ble aldri.


    Mener å huske det ble anbefalt å oppgradere til oljedempere, men disse var ikke enkle å finne lenger.


    Fant noen originale gule oljedempere fra Kyosho, i plast. Det frister litt mer med noen aludempere, men de eneste jeg fant med olje er tilsynelatende umulige å oppdrive (utsolgt i alle butikker jeg har sjekket).



    Har funnet noen aludempere som er å få kjøpt, men disse ser ikke ut til å være oljefylte(?) http://gpmracing-uk.com/shop/en/441-...pm-mmz332.html


    Har dere noen erfaringer med disse? Jeg antar det er stor forskjell på med eller uten olje?

    Tips mottas med takk!

  • #2
    Stor forskjell med og uten olje.
    Kyosho's oljefylte plastdempere er ekstremt bra. Samme demperene vi bruker både i buggyene og som toppdemper på 2wd.
    Kyosho har også aludempere til buggyen som passer monster.

    GPM og 3R dempere er veldig dårlige i forhold til kyosho sine.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • #3
      Er det disse aludemperne du tenker på Rune?


      Har funnet både disse og de gule i plast på Ebay til rundt 200kr/4stk.

      Er det da bare å ta de i alu, eller er de gule i plast mer for pengene?

      De Buggydemperne passer rett på altså (?)

      Comment


      • #4
        Jupp. Bruker monsterdempere på buggyene ihvertfall.
        De i alu er tyngre men tviler egentlig på at de er bedre eller mer holdbare. Stanga er det første som går uansett.
        Alu demperene har antakeligvis en annen innfesting enn de gule, men regner med kuler og foringer følger med.
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • #5
          Takker for godt svar!

          Comment


          • #6
            Har sjekket en rekke steder på nett, og det ser ikke ut til å være kuler/foringer eller annet i settene, utover dempere og shims. Mulig jeg ender med gule dempere, for å ikke risikere å mangler deler for å få montert de

            Click image for larger version

Name:	kyosho-mbw036-2.jpg
Views:	1
Size:	43.8 KB
ID:	783260

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X