Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mulig å fikse LAPZ transpodere som "fusker"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mulig å fikse LAPZ transpodere som "fusker"?

    Heisann,

    Mini-Z klubben i Arendal kjører LapZ tellesystem. Etter en vinter med bra rekruttering har det blitt manko på transpondere. Klubben har noen ekstra transpondere som tilsynelatende fungerer (de lyser/blinker rødt), men registrerer ikke alle rundene. Noen av dem registrerer flere, andre færre, men ingen er stabile.

    Noen her som vet om det er mulig å fikse transponderne slik at de blir 100% stabile? evt. om det er mulig å få tak i nye noe sted?

    Transpondere av denne typen:
    Click image for larger version

Name:	LapZtransponder.png
Views:	1
Size:	67.1 KB
ID:	790857

  • #2
    De blir marginalt bedre av å bli koblet til batterikontaktene og ikke pluggen på asf-kortet.
    Pass også på at brua står ett sted dere bremser og ikke gasser.
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      Takk for svar

      Ettersom det er så vanskelig å få tak i nye transpondere og det er uvisst når systemet vil få support seiler robitronic opp som et alternativ.

      Comment


      • #4
        Transpondere som fusker har stort sett samme feil.
        Når man monterer transponderen i bilen så er det veldig lett at dioden subber i ruta.
        Et par smeller eller hundre så:
        - sprekker enten loddingene. Enkel fiks. Kjapt strøk med en god loddebolt.
        - knekker et bein på dioden oppe der den går inn i kroppen. Er bruddet langt nok fra kroppen klarer man å legge en tinnbro der. Er den for tett innpå kroppen som det stort sett alltid er så må dioden byttes.

        Pass på hvordan dere monterer transponderen. Tar dioden i ruta eller annet så kommer den garantert til å begynne å jukse.
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • #5
          Takker!! Da er det bare å finne frem lupen å drive feilsøking. Ettersom de ikke fungerer likevel er ikke nedsiden så stor hvis de går helt i stykker.

          G

          Comment


          • #6
            Jeg har en sånn liggende som satt på en mini-z jeg kjøpte brukt for en del år siden så om det er noen som trwnger en så er jeg interesert i å selge/bytte

            Comment


            • #7
              Tror jeg har en ny liggende oxo...
              Tor Arne Nicolaisen GMBK

              Lei av å knuse motstandere!

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X