Heisann,
Tenkte å samle noen spørsmål i en og samme tråd. Jeg er ikke verdensmester i å teste ting ut på en måte som er egnet til å gi meg brukbare svar. Altfor utålmodig til å teste en endring av gangen så derfor blir det fort til at jeg endrer på alt og sitter igjen med flere spørsmål en svar… Heldigvis er det jo noen ringrever på forumet her som jeg håper kan gi litt innput på følgende:
FETT (i dempere/diff etc.)
DIFF
Jeg har en VE 50th edition med en kyosho diff som jeg synes funker helt ok. Spuret har 44 tenner og gir selvsagt litt begrensninger når det gjelder giring. Spuret slingrer bittelitt og jeg synes akslingen slarker litt for mye i kulelagrene (de to lagrene i motorfestet). I tillegg går julene en tanke ujevnt, selv med alufelger (prøver å sette dekkene veeeldig nøye på). Vurderer derfor en oppgradering. Er PN 64 pitch med 52 – 54 spur mye bedre hvis man ser bort i fra at PN er lettere? Eller hva med diffen med 120ognoe pitch?
Tenkte å samle noen spørsmål i en og samme tråd. Jeg er ikke verdensmester i å teste ting ut på en måte som er egnet til å gi meg brukbare svar. Altfor utålmodig til å teste en endring av gangen så derfor blir det fort til at jeg endrer på alt og sitter igjen med flere spørsmål en svar… Heldigvis er det jo noen ringrever på forumet her som jeg håper kan gi litt innput på følgende:
FETT (i dempere/diff etc.)
- har fått med meg at Kyosho 5 000 i PN toppdemperen og 15 000 i PN sidedemperne skal funke bra. Jeg finner ikke kyosho dampening grease noe sted, kun kyosho gear diff grease på kenon som tilsvarer disse verdiene og en ball diff grease uten noen verdi. Kan man bruke gir diff grease som fett i dempere? Ser for meg at de kanskje inneholder partikler som ikke egner seg så bra til demping.
- Egner gear diff grease seg som fett i ball diffen? Eller bør/må man ha eget ball diff grease i en ball diff (jada, jeg vet at navnet på produktet gir en viss pekepinn, hehe).
- På kenon finner jeg Ruby lube, blue ettellerannet og green Jizz (ganske vittig/ekkelt navn btw). Disse har ikke noen verdier (e.g. 5 000, 15 000 eller lignende). Noen som har erfaring med dette merket?
- Bruker folk fett i dobbel a armen (slik at fjærkoppen glir tregere på staget)? Så langt har de funket greit uten fett for min del, men de skal vel strengt tatt dempe de også? Har prøvd med noe fett uten at jeg merket sykt forskjell, men det kan jo ha noe med typen fett jeg brukte (dro bare hånda gjennom håret og klinte på….)
DIFF
Jeg har en VE 50th edition med en kyosho diff som jeg synes funker helt ok. Spuret har 44 tenner og gir selvsagt litt begrensninger når det gjelder giring. Spuret slingrer bittelitt og jeg synes akslingen slarker litt for mye i kulelagrene (de to lagrene i motorfestet). I tillegg går julene en tanke ujevnt, selv med alufelger (prøver å sette dekkene veeeldig nøye på). Vurderer derfor en oppgradering. Er PN 64 pitch med 52 – 54 spur mye bedre hvis man ser bort i fra at PN er lettere? Eller hva med diffen med 120ognoe pitch?
Comment