Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Slash 4x4 eller Summit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Slash 4x4 eller Summit?

    Hei.

    Driver å tenker tanken om å kjøpe min første off-road bil. Og det er Slash og Summit som faller i smak. Fart er ikke det viktigste, men at dem tøler en trøkk.

    Noen som har dem og hva er dine tanker om dem?

  • #2
    Originally posted by Godsetfan View Post
    Hei.

    Driver å tenker tanken om å kjøpe min første off-road bil. Og det er Slash og Summit som faller i smak. Fart er ikke det viktigste, men at dem tøler en trøkk.

    Noen som har dem og hva er dine tanker om dem?
    Vist fart ikke er point nr 1, Så er Summit virkelig morro i skog og ulendt terreng med sine låsbare differ og High/Low gear Vanntett er den også så trenger ikke tenke på "sommerdagene"
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      anbefaler sterkt slash vxl 4x4

      kjøpte meg en slik i forrige uke, å den tåler veldig mye , har allerede måkt den inn i husveggen her i fullfart, og ingenting røyk

      med 3s går den jo 100 km/ t
      |EAT-SLEEP-DRIFT! ツ|
      OFFROAD: hpi firestorm 10T
      DRIFT: HB cyclone s m/ dx3e , hpi sprint 2 flux

      Comment


      • #4
        Org summit blir du fort lei av da fart vil bli av ønsket etter 2-3 turer.
        Ulempe med summit er at den kjører 2 batt av gangen (Ergo dobbelt så dyrt som til slash feks)
        Ulempe nr 2 er pris. Samt den tåler ikke så hinnsides mye akkurat.

        Slash 4x4 vxl, Går veldig greit på 3s. Men nok fart og moro på 2s lipo. Samt ikke så hardt for drivverk.
        Slashen tåler også hinnsides MYE juling. Du vil nok bli imponert over hva den virkelig tåler, mye pga heldekkende karosseri.
        Vanntett den også.

        Mvh Kurt
        Kurt Andersen , Rc Addicted

        Comment


        • #5
          Originally posted by mrtical View Post
          Du vil nok bli imponert over hva den virkelig tåler, mye pga heldekkende karosseri.
          Mvh Kurt
          Hvilket betyr at karosseriet får pryl
          Men hver gang er er innom Radiostyrt modellhobby i Bergen står det ALLTID 3-4 summiter på gulvet som venter på nye deler....
          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

          Comment


          • #6
            Originally posted by Godsetfan View Post
            Noen som har dem og hva er dine tanker om dem?
            Slash er en typisk tenåringsbil - dvs hvor fort går den, må jeg bruke hue og hvor mye koster det når jeg kjører idiot.

            ERevo BL er mye råere på alle måter og med flere bruksområder, men with great power comes great responsibility.

            Summit er en annen greie; en fot i Revo leiren og en fot i Crawler leiren. En unik bro mellom to klasser.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #7
              traxxas har samme kvalitet som bilene du finner på brio, man må fort oppgraderer for flere tusen utover innkjøpsprisen for at de skal bli rimelig holdbar. Holder rett å slett ikke samme standaren som de andre velrenommerte merkene.

              bandit,rustler og slash 2wd er vel unntaket når det gjelder holdbarhet, men overprisa delux og foreldet

              Comment


              • #8
                Kan si at om du skal ha en RTR som går bra og tåler juling så gå for HPI Savage Flux. Den er veldig holdbare og har syykt med krefter samme oppsett som E-revo BL bare at Savagen faktisk tåler juling ...
                (Så er jo ikke jeg særlig fan av Traxxas da, pga. plastikk chassis på alle bilene og mange merkelige løsninger ellers + plastikk drivaksler)
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment


                • #9
                  Den generelle meningen verden rundt synes å være at Savage (inklusiv Flux) er ubrukelig til noe annet enn bashing. Her er en typisk oppsummering http://www.rctech.net/forum/monster-...ux-summit.html
                  "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Crowe View Post
                    Den generelle meningen verden rundt synes å være at Savage (inklusiv Flux) er ubrukelig til noe annet enn bashing. Her er en typisk oppsummering http://www.rctech.net/forum/monster-...ux-summit.html
                    Sant som det er sakt, Bashing eller forsøk på destruksjon, men skal akkuratt ikke klare det Eneste den duger til, legger seg lettere på rygg en en Nigeriansk hardarbeidende kvinne seint ei natt i tollbugata... Det gjelder og forresten sidelengs om du har litt rennafart...
                    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                    Comment


                    • #11
                      Min savage velter sjelden på grusbane og løst underlag, men på asfalt velter den relativt fort, Ja. Har man litt kontroll på gassfingeren så er det heller ikke noe problem å unngå å lande på ryggen i mine øyne. men så har ikke jeg kjøpt Savage ( og tror ikke mange gjør det) for asfalt racing eller racing i det hele tatt, selv om jeg synes savage fungerer meget bra på 1/8 offroad (grus)bane.

                      Jeg personlig vil heller ha en bil som tåler litt juling og hopp, og kanskje velter innimellom, enn en som ryker når jeg ser på den....
                      hver sin smak... skjønt, de fleste bilene nevnt i denne tråden er jo av de bedre RTR...
                      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X