Announcement

Collapse
No announcement yet.

Børstemotor, Er det mulig å bruke Lipo batterier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Børstemotor, Er det mulig å bruke Lipo batterier?

    hei, er ganske ny på dette.
    Har en Hbx Massive med børstemotor.(HBX-6598 )
    Kan jeg uten videre bruke Lipo batterier på denne, eller må den bygges om på noen måte?
    Tenker kanskje å bygge den om til en børsteløs motor, det vil vel gi litt mere puff i bilen?

  • #2
    Originally posted by skidoo View Post
    hei, er ganske ny på dette.
    Har en Hbx Massive med børstemotor.(HBX-6598 )
    Kan jeg uten videre bruke Lipo batterier på denne, eller må den bygges om på noen måte?
    Tenker kanskje å bygge den om til en børsteløs motor, det vil vel gi litt mere puff i bilen?
    Du kan heelt fint bruke 2s LiPo i bilen din med børstemotor, bare du passer på å slutte å kjøre med en gang batteriet begynner å bli tomt.
    Børsteløs derimot, er en helt annen verden. så godt som Vedlikeholdsfritt, mye raskere og greiere å ha med å gjøre. En børsteløs motor kan uten problem doble hastigheten. Med en børsteløs motor og regulator kan du få bilen opp i 60-100km/t og får også mye bedre aks, og kan sikkert dra på bakhjulene også. Men så var det om bilen tåler børsteløst, da... er veldig påkjenning for girkassen. Vet ikke om det er ståldrev eller plastikk i den jeg?
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • #3
      Originally posted by SAVAGEry View Post
      Du kan heelt fint bruke 2s LiPo i bilen din med børstemotor, bare du passer på å slutte å kjøre med en gang batteriet begynner å bli tomt.
      Børsteløs derimot, er en helt annen verden. så godt som Vedlikeholdsfritt, mye raskere og greiere å ha med å gjøre. En børsteløs motor kan uten problem doble hastigheten. Med en børsteløs motor og regulator kan du få bilen opp i 60-100km/t og får også mye bedre aks, og kan sikkert dra på bakhjulene også. Men så var det om bilen tåler børsteløst, da... er veldig påkjenning for girkassen. Vet ikke om det er ståldrev eller plastikk i den jeg?

      I det øyeblikket den batteripakka dumper, er du som oftest for sent ute med mindre du har laderen i umiddelbar nærhet. Jeg vil ikke anbefale lipo med mindre du har en lader med cut-off.

      Massive kom jo også som børsteløs, spørsmålet er om det var noen andre forskjeller enn motor og regulator...
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • #4
        Det sitter vel en regulator for børstemotor i den? Børsteløs motor krever nok en ny regulator (hvor du kan sette Lipo cut-off).
        Men om dette er verdt å bruke penger på i en så billig bil er et annet spørsmål
        XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

        Comment


        • #5
          For å svare veldig dumt på spørsmålet: Ett batteri har spenning, uansett hvilket batteri du har så har det en spenning, og en regulator og motor ser bare om de får spenning. Så spenning er spenning uansett hvilken batteri type du har. Bare pass på at spenningen ikke blir for høy.

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X