Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Slash vs HPI Trophy Truggy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Slash vs HPI Trophy Truggy

    Hei..

    Trenger en anbefaling fra noen med god RC kunnskap..

    Hvilken bil anbefaler du? Det står mellom Traxxas Slash Ultimate 4WD RTR og HPI Trophy Truggy Flux 4WD RTR..

    Er det noen som har gjort seg noen erfaringer rundt disse bilene??

  • #2
    Hei har kun erfaring fra slash 4x4 ultimate og er fornøyd med den.
    Spørsmålet er vel om en skal ha en bil for gaten eller en bil til å kjøre konkuranse med. Å herje i gaten så tror eg uten å si det sikkert at Slashen er bilen for det.
    Sveinung Nå 71mod

    Comment


    • #3
      Here is my 2 cents.

      Traxxas slash: Deler finner du overalt, vann tett, slite sterke, tåler skikkelig my juling.

      HPI Trophy: Du finner deler, men ikke fult så bra. (mindre tilgang på deler = dyrere deler)
      Ikke vanntett. Er ganske ny i elektro version. Åpent spur/pinion Noe ikke jeg personlig liker.

      Må også huske på at dette er 2 forskjellige klasser. slashen er 1/10. Hpi'en er 1/8.


      Sier heller ikke at Trophyen er en dårlig bil, siden jeg nå ikke har eid en, men ut i fra hva jeg vet om bilen, hadde jeg statset på en slash.

      Som sagt, dette er min mening, som jeg sikkert kommer til å bli "disset" for. Løkka til med bil kjøp
      Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

      Comment


      • #4
        Ville gått for traxxasen eg og
        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

        Comment


        • #5
          spørs nå veldig hva man skal bruke den til og hva man liker. Er jo 2 vidt forskjellige biler...

          trophy truggyen er 1/8 og er mye større (iaf breiere) og dimmen på bærearmer etc er mye feitere +++

          Trophyen har veldig bra handling da den er en truggy med lav bakkeklaring (i forhold til størrelsen) og swaybars etc

          Deletilgang til både traxxas og hpi er bra i Norge, men denne bilen er ganske ny er det dårligere med deletilgangen på trophyen enn slashen.
          Åpent spur ser ikke jeg på som noe problem da det er standard på så godt som alle 1/8 biler og det er mindre problemer med 1/8 enn 1/10... c",)

          jeg har ikke eid noen av bilene, så kan vel egentlig ikke si så mye mer, men når det er sagt så har jeg sett på videoer, bilder og lest sykt mye om begge
          men med slash (som med alle traxxas biler), belag deg på å bytte drivaksler.. er ikke helt med på den greia traxxas driver med angående plastikk drivaksler på alle bilene...

          ta den som tilkaller deg mest du ... bra biler kan jeg garantere deg at de er begge to
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

          Comment


          • #6
            og btw, trophy truggyen er også vanntett
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #7
              Trophy Truggy Flux er vel ikke vanntett? Nitroversjonen som er det, vel?
              Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

              Comment


              • #8
                Originally posted by stigv View Post
                Trophy Truggy Flux er vel ikke vanntett? Nitroversjonen som er det, vel?
                Stemmer det, jeg som blingsa xD
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment


                • #9
                  Det er to helt forkjellig biler, hpi sin er en 1:8 truggy med lavere tyngdepunkt, bedre dempere, bedre differ, senter diff, stål driv-verk, alu chassie og demper tårn++, samt 1:8 elektronikk

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X