Announcement

Collapse
No announcement yet.

Losi TEN-SCTE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Losi TEN-SCTE

    Jeg er rykende fersk til RC-verden, har gått til innkjøp av en Losi TEN-SCTE RTR.

    Jeg tenkte jeg skulle gjøre den litt raskere, men hvordan? jeg klarer ikke å sette meg inn i elektronikken og hva som er best av motor, motorstyring og batterier for å få bilen til å gå best mulig. men er det noen av dere som kan guide meg litt på rett vei?
    Myrdal

    - Losi Ten-SCTE 4X4

  • #2
    Lipo gjør at bilen går fortere.

    Comment


    • #3
      Hva er Lipo? :s
      Myrdal

      - Losi Ten-SCTE 4X4

      Comment


      • #4
        Hei, og velkommen ja, hvor skal vi begynne... Om eg var deg, hadde eg bestilt frå hobbyking.com. Der får du veldig gode priser på både batteri, servo, motor, esc, og alt! Lipo er eit must, ja, men kjøp da gjerne også børsteløst oppsett ( om du ikke allerede har det).

        Husk at det også er like viktig at du lærer deg å kjøre bilen skikkelig, før du gjør slik at den går i 100 og nils, og alt ryker
        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

        Comment


        • #5
          Hei og takk for det! jeg har bestilt en som er ready to run, også har jeg fått noen batterier av en kompis som sier de skal funke bra, sånne; http://www.amainhobbies.com/product_...-ROAR-Approved
          med tilhørende lader. ellers er bilen dønn stock med stock motor, servo og esc. sånn;
          Motor or Engine: Losi® 550-sized, 4-pole, 2800Kv SCT BL
          Speed Control: Losi Programmable MSC-MXPRO BL ESC
          Radio: Spektrum DX3E with an SR300 Rx
          Servo: MSX digital, high-torque

          jeg har ikke peiling på om det er børsteløs eller hva det er, men om jeg borti veien skulle oppgradert noe, for eventuelt å fått mer fart eller bedre handling, hva burde jeg kjøpe? og hva er Lipo?

          Hehe, ja jeg tenkte jeg får kjøre stock enn så lenge! men best å forhøre seg litt rundt før jeg prøver å oppgradere når jeg ikke har peiling på komponentene som passer i bilen min
          Myrdal

          - Losi Ten-SCTE 4X4

          Comment


          • #6
            Ok, batteriene dine er helt konge No need to update De er tilogmed godkjent i mange LØP i Norge, så du har gode nok batteri, hehe.
            Oppsettet i bilen din er børsteløst ja, så det er vell grei fart på det tenker eg.

            Lipo er den typen batteri du har, og de som de fleste bruker. De gir mye mer effekt, kraft, levelengde, og kjøretid, enn gamle NiMh batteri som vi brukte før.

            Det som du kan konse deg om, tror eg er å kjøpe ny servo, for å få raskere, og kanskje sterkere styring. Om du forsatt synest bilen skal gå forterel ville eg enkelt og greit kjøre eit nytt tannhjul med mer tenner, noe som gir bedre fart, til en billig pris, for å si det sånn, men pass da på varme ved motor
            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

            Comment


            • #7
              Ah genialt, da er jeg litt mer med på batterifronten jeg har litt problemer med å skjønne meg på alle de betegnelsene, jeg skjønner bare ikke hva de greiene HER står for; EcoPower "Electron" 2S Li-Poly 30C Hard Case Battery Pack (7.4V/5000mA)
              Hva er det de utheva punkta står for eller beskriver? har sett noen som sier du må minst ha et 4S 40C et eller annet batteri i den bilen men forskjellen mellom dem skjønner jeg ikke, selv om jeg ser noen er dyrer og har høyere tall

              Det var genialt tips! ja servo'n er litt treg merker jeg, bilen er ganske tung men det gjør egentlig så den virker veldig stabil og god.
              Ja det med varme og sånn rundt motorn, bør jeg ha utlufting i karroseriet? eller er det bare for å unngå sånn fallskjerming? :S
              Myrdal

              - Losi Ten-SCTE 4X4

              Comment


              • #8
                Eg er veldig dårlig å forklare, men eg kan nå prøve, 2s: det betyr at batteriet har 2 celler, altså 7.4v (3s: 11.1v osv...)
                30C: kraften, eller effekten, hvor mye strøm batteriet klarer å levere, jo mer C, jo mer kraft får du ut av batteriet.

                At d er varme der er bare bra, men om det blir sån 70 grader, eller noe så blir det litt varmt, hehe De fleste motorer tåler 70-90 grader, så du trenger ikke utlufting, men det eg mener, er at om du kjører høyere tannhjul enn det som er standard, må du skjekke om det blir unormalt varm, bare noe bør være oppmerksom på, men som regler går d helt fint
                Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                Comment


                • #9
                  Åja! nå skjønte jeg det! men jeg kan vell ikke kjøre ubegrensa kraft? som f.eks 5s 40c på standar motor osv?

                  Sånn ja! det tenkte jeg ikke på x) men det gir jo veldig god mening når du sier det
                  Myrdal

                  - Losi Ten-SCTE 4X4

                  Comment


                  • #10
                    Nei, man kan ikke kjøre hvilket som helst batteri. Eg kan ingenting om akuratt escen, og motoren på din bil, så eg vet ikke hvor mye den tåler max, men ser ut som en skikkelig bil du har skaffet deg da
                    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                    Comment


                    • #11
                      okei, da får jeg la det være med det orginale så lenge
                      hehe ja, jeg titta litt på reviews osv, til slutt sto det mellom denne og Team Associated SC10 4x4, men falt til slutt på Losi'n. og den kan med stor glede anbefales i aller høyeste grad!
                      Myrdal

                      - Losi Ten-SCTE 4X4

                      Comment


                      • #12
                        Esc kan kjøres på 2-4 cell lipo = 7.4-14.8v
                        Motor kan kjøres på max 3 cell lipo = 11.1v

                        Det som absolutt burde byttes er outdrives på alle differ da de orginale er laget av smør

                        This is an optional Losi Front/Rear HD Lightened Outdrive Set, and is intended for use with the Losi TEN-SCTE, TEN-T, and 810 vehicles. These lightened... LOSB3575



                        This is an optional Losi Front/Rear HD Lightened Outdrive Set, and is intended for use with the Losi TEN-SCTE. These lightened outdrives are over 30%... LOSB3576


                        En anne ting er feste til centerdiffen



                        Batterier kjøper du på hobbyking

                        Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


                        Du har uansett kjøpt deg en bil som tåler myyyyye, har ikke knekt en ting ennå på min
                        Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                        Spectrum dx3s

                        Comment


                        • #13
                          Okei, det er max på den motorn som sitter der?

                          Ah takk! da vet jeg hva jeg skal bestille med en gang. er ikke noe kult når noe går i stykker, og reservedeler ikke er så lett å komme over, billig
                          Men det batteriet du linka, funker det med den ladern her; http://www.amainhobbies.com/product_...rger-6S-5A-50W ? Jeg fikk lader og batterier av en kompis, men hvis det batteriet der gir mer morro så kjøper jeg sånn også.

                          Hehe ja de er robuste de her ! morsomt å kjøre er det også
                          Myrdal

                          - Losi Ten-SCTE 4X4

                          Comment


                          • #14
                            Ja, du kan bruke den laderen til det batteriet og Den laderen som du har, kan lade omtrent alt, så det er ein god lader det der
                            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                            Comment


                            • #15
                              Tror ikke jeg ville prøvd 4cell nei, det er forresten stoooor forskjell fra 7.4 til 11.1v

                              De batteriene du har fungerer sikkert bra de også, var mere hvis du skulle ha flere jeg tenkte på.

                              Du kan bruke den laderen på alle 2 cell lipo batterier. Den kan brukes på alle 1-6 cell lipo batterier.

                              Her kan du vel også få noen deler etterhvert
                              Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                              Spectrum dx3s

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X