Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd om Lipo S2 til HPI E-Firestorm 10T Flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Råd om Lipo S2 til HPI E-Firestorm 10T Flux

    Newbie som testet HPI E-Firestorm 10T Flux idag og fikk med Lipo S2 C30 3500mah.
    Sykt hvor den bilen går selv med S2.
    Noen som vet om S2 batterier som gir lengst mulig kjøretid, og som ikke tar livet av motoren, hvis det er mulig ?
    Ser det er mye å velge i på hobbyking.com.

    Hvordan regngjør dere bilene, er vann dumt selv om Flux er "Waterproff" ?
    HPI E-Firestorm 10T Flux m/Lipo 2S1P 30C 3500mAh

  • #2
    Hei.. du mena nok 2s og ikkje s2? som i 2 celler?. til meir mah til lenger køyretid..so du må berre sjå på måla på batteria og finne ut ka der e plass til i bilen.. ang vann har eg brukt det endel på mine vanntette biler,har då hatt dei ståande på varmekabler etterpå,så dei tørka relativt kjapt..men skruer og lager ruster likevel om bilen er vanntett,so litt wd-40 er ikkje dumt..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      På min E-Firestorm Flux kjører jeg 2s 5200mAh. Kjøretid kan variere alt i fra 30min til 45min, kommer helt ann på hvor jeg kjører og hvor hard jeg er på gassen. Men husk dette at jo mer mAh på batteriet vil øke størrelsen noe, og et 2s 5200mAh passer akkurat. Men du må gjøre noe med batteri låsen, tuppen vil klaske til batteriet når man hopper og lage sprekker i hard case LiPo. Så en liten skumgummi dott teipet fast på tuppen vil hindre dette.

      Til rengjøring bruker jeg trykkluft, vann og såpe og WD40. Bruk microfiber klut (kjøp en rull for en billig penge på butikken) Selv om den er waterproof så betyr det ikke at lager og andre bevegelige deler og skurer er glad i vann osv...

      Comment


      • #4
        Takk for kjapp respons, mye bra tips her. Utrolig at batteri er så billig på hobbyking.
        HPI E-Firestorm 10T Flux m/Lipo 2S1P 30C 3500mAh

        Comment


        • #5
          Etter hva jeg har lært med LiPo, så får man det man betaler for. Men noen billigmerker utmerker seg faktisk like bra eller bedre enn dyre merker. Jeg bruker nå Haiyin 2s 5200mAh hardcase, om de er bra aner jeg ikke da jeg ikke har testet andre merker. Startet med hobbyen igjen for ca 4 uker siden etter å ha vært borte i fra den i 10 år.

          Det jeg liker med E-Firestorm Flux er at den er lettkjørt, sparker godt i fra på 2s LiPo, og det er masse deler til bilen. Elefun og absolutthobby de med alle reserve delene til bilen. Tok en liten test runde på og målte den i 55Km/t med 2s og slitte bakdekk.

          Comment


          • #6
            Bruker Turnigy batterier fra hobbyking. Helt konge og du kan kjøpe 2 eller 3 for prisen av andre merker her i norge.

            Har bestilt rundt 12 pakker i forskjellig størrelse og kapasitet og kun en av dem ble defekt etter en kort stund. Resten fungerer enda og eg kjøre de hardt.

            Par ting verdt å notere med batterier fra hobbyking:
            Plasten er ikke av toppkvalitet alltid så du bør forsterke dem med skumgummi fram og bak og litt fibertape.

            De oppgir effekt fra 20C til 50C men det bør du ta med et klype salt. Tror ikke de har kontroll selv på hvor kraftige de er. Kjøp noe på rundt 30-35c det gir en del for pengene.

            MAH stemmer dog så der kan du kjøpe det du har plass til i bilen.

            Til konkuransekjøring (1/10 elektro modified) bruker jeg LRP batterier.



            Sent from my iPad using Tapatalk HD
            OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
            Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
            Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

            Comment


            • #7
              Kan bare legge til en kommentar ang. "waterproof".

              Som de andre har påpekt så er elektronikken vanntett. Resten av bilen er ikke. Den tåler bare vann naturlig og vil også ruste naturlig. Du kan motvirke dette til en viss grad ved å kjøpe rustfrie skruer. Men det er kulelager som er verst. Gjør ingenting om
              skruer er litt rustne.

              Jeg har spylt min traxxas rustler i dusjen med varmt vann for å smelte vekk snøen og isen under vinterkjøring.

              Etter et slikt bad så tørkes den på varmekabler en god stund så smører jeg kulelagre og ser over bilen.


              Sent from my iPad using Tapatalk HD
              OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
              Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
              Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

              Comment


              • #8
                Hentet den i butikk i Trondheim på http://www.hobbyshop.no/ som også har HPI deler. Det batteriet du snakker om skal jeg prøve. Lipo 3S ser jeg ikke helt poenget med, når bilen nesten tar av ved 2S. Vurdere å justere litt slik den blir litt mer fremtung. Ser det er flere hul for heve/senke frem og bakhjul.
                HPI E-Firestorm 10T Flux m/Lipo 2S1P 30C 3500mAh

                Comment


                • #9
                  For å få den mer framtung, sett batteriet helt fram. Støtt opp med medfølgende skumgummi bitene i bakenden. Du kan også sette på lodd i front, men da burde du bytte ut støtdemper oljen. De blir bløte etter noen runder med hopping osv... Jeg har fått vite av HPI at de bruker 20-30wt i bilene sine. Jeg har byttet ut til 35wt og nye silikon ringer. Etter at jeg gjorde dette så ble den mye bedre, og fronten klasker ikke nedi ved små hopping vis man lander på forrhjulene. Vis du kjøpte med castle link så burde du endre på kickstart og bremsing, dette sliter veldig på spur gear. Også burde du stramme sliper clutch muttern litt, hos meg var den løs så endte med at jeg strippet spur gear på første batteriet.

                  Comment


                  • #10
                    Castle link http://www.hpiracing.com/products/en/100573/ dette er jo genialt.
                    HPI E-Firestorm 10T Flux m/Lipo 2S1P 30C 3500mAh

                    Comment


                    • #11
                      Vurderer disse batteriene http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ehouse%5F.html

                      Ledninger kommer ut på toppen slik at de ikke kommer i klem, rimelig høy spek selv om det ikke er helt til å stole på. Hardcase, og skulle base i holderen på FLUX som er 16*5*ca 2,5 cm.
                      HPI E-Firestorm 10T Flux m/Lipo 2S1P 30C 3500mAh

                      Comment


                      • #12
                        ev disse:http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html
                        nanotech batteria e vel hakket bedre enn zippys..
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          Jepp, castle link er et must, med den så har du total frihet når det gjelder ESC som står i bilen.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by carish View Post
                            ev disse:http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html
                            nanotech batteria e vel hakket bedre enn zippys..
                            Ble disse ja, de andre var ikke på lager. Glemte overgang mot pluggene som bilen har.
                            HPI E-Firestorm 10T Flux m/Lipo 2S1P 30C 3500mAh

                            Comment


                            • #15
                              Da var disse sendt http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html
                              og det kan ta 45 dager, håper ikke det.

                              Hvor får jeg kjøpt deans ledninger til batteriet i Norge, glemte å bestille på hobbyking.
                              HPI E-Firestorm 10T Flux m/Lipo 2S1P 30C 3500mAh

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X