Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vifte på DBX VE 2.0 Syncro KT200 brenner /dødt pga for høy volt

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vifte på DBX VE 2.0 Syncro KT200 brenner /dødt pga for høy volt

    Heisann,

    Har en DBX VE 2.0 Syncro KT200 i disse bilene sitter det en liten vite som ikke tåler mer enn 7,2V. Jeg fikk med et Lipo batteri på 11,1V. Tror ikke selger var helt klar over hva han solgt meg av bil og begrensinger på enkelte deler, det var i alle fall ikke jeg som er nybegynner på dette feltet.
    Uansett etter å ha brent opp 2 vifter så tok jeg en titt på batteriet som var satt i batteriet og der står det jo 11,1V. Bilen går jo som bare det, men etter en liten tur så stopper viften (naturlig nok av for mye spenning, høy volt). Må jeg bytte batteriet til 7,2V eller er det en annen vei rundt dette problemet? Kan jeg sette på en high speed vifte som tåler 12V ? Andre alterantiver ??

    Takker for alle innspill!

  • #2
    Koble vifta til en ledig slot i mottaker da får den lavere/riktig spenning tenker jeg.
    Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
    Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
    Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by fastolsen jr View Post
      Koble vifta til en ledig slot i mottaker da får den lavere/riktig spenning tenker jeg.
      Ledig slot ? Det finnes bare en slot i mottakeren og det er der viften alltid har vært tilkoblet. Eller finnes det flere slot'er ?

      Comment


      • #4
        Da skal ikke vifta få 11.1v om den er koblet rett i mottaker.
        Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
        Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
        Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

        Comment


        • #5
          Hm.. det er akkuratt der problemet ligger, viften får mer enn 7,2V ved å være koblet rett til mottakeren, merkelig saker dette... Da må jeg kanskje bare få byttet til 7,2V batteri. Skal uansett måle spenningen der viften får strømmen fra.

          Løsningen er nok kanskje å få tak i en vifte som tåler 12V...
          Last edited by Buffalo; 16-08-12, 14:32.

          Comment


          • #6
            Er det ikke denne du har i http://www.kyosho.de/show_image.php?...3b584e721d.jpg
            skulle tro den tålte 3celler på vifta..
            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

            Comment


            • #7
              Nei, det var ikke en slik som stod i bilen. Det var en slik:




              http://www.infernosonly.com/Orion_Co...p/ori65028.htm
              Last edited by Buffalo; 16-08-12, 21:57.

              Comment


              • #8
                Kjøp deg denne,hvis måla er de samme http://buggyshop.no/hobbywing_kjolev...max_16v/P_1378
                sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                Comment


                • #9
                  Se det ja, den skal testes! Takker!

                  Comment


                  • #10
                    Da fikk jeg endelig levert en 12V vifte i postkassen og montert på dagen:


                    Med følgende spekk:
                    - DC Cooling Fan
                    - Rated Voltage: 12V
                    - Current: 0.10A
                    - Input Power: 1.2W
                    - Nominal Speed: 8000 RPM
                    - Air Flow: 3.2 CFM
                    - Noise: 23 dBA
                    - 2pin 2.0mm Connector

                    Dette hjalp! Nå fikk jeg endelig kjørt bilen uten at viften ble ødelagt!

                    Takk for alle tips!

                    PS! Fikk testet ut bilen skikkelig da jeg fant ut at det var ut noe som het "Throttle control" Hadde kun kjørt bilen på lavest hastighet før jeg fant ut at man kun vri litt på denne knappen Det var jo rett før den tok av

                    Comment

                    Working...
                    X