Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen tips til kit av bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen tips til kit av bil?

    Eg har lyst å kjøpe første kit/byggesett!!? og vet ikkje ka eg skal kjøpe.
    Begynne å intressere meg for litt meir ''racing'' isteden for bashing..
    Eg har tenkt på noen biler, men vil høre litt ka dere foreslår først.

  • #2
    Åssen skala har du tenkt på? 1/5, 1/8, eller 1/10?
    2wd eller 4wd?
    John Henning Østbye
    Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

    Comment


    • #3
      Eg har ikkje lyst på noe on-road car. skala er egentlig da samma men det må ver elektro.
      Ville sagt 4wd, men vil ha det som en lærer å ha kontroll på bilen med og kan komme seg videre inn i rc verden. (2wd eller 4wd opptil ka eg vil lære best av) eg har kun hatt monster truck før så eg har ingen anelse på racing biler.

      Comment


      • #4
        Skjønte att det var offroad du ville ha siden det er i offroad delen du spør :P
        Har du noe bane i nærheten som du får kjørt på a? Kommer jo litt ann på hva de kjører i området ditt.
        John Henning Østbye
        Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

        Comment


        • #5
          hehe. glemte at de var offroad tråd.xD

          Nei det er ingen rc baner her som eg vet om. (bur på stord) så eg hadde kjørt litt over alt. er einaste en liten motorkross bane som det er muligt å kjøre på. men den er litt grovt underlag på.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Myhre View Post
            hehe. glemte at de var offroad tråd.xD

            Nei det er ingen rc baner her som eg vet om. (bur på stord) så eg hadde kjørt litt over alt. er einaste en liten motorkross bane som det er muligt å kjøre på. men den er litt grovt underlag på.
            Nå er det jo flere løp med f.eks. 1/10 elektro buggy ... mens en 1/8 buggy vil gi mere kjøreglede, være skuddsikker = en fin basher i tillegg ...sånn hvis det ikke er så ofte du får kjørt på bane
            Det er vel ingen racing klasser med 1/8 elektro enda her i landet? mulig det har skjedd mye jeg ikke har fått med meg, men var ikke det sist jeg sjekket... eneste er vel å kjøre sammen med nitro buggy såvidt jeg har skjønt...
            ellers har man jo short course...
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #7
              Originally posted by SAVAGEry View Post
              Nå er det jo flere løp med f.eks. 1/10 elektro buggy ... mens en 1/8 buggy vil gi mere kjøreglede, være skuddsikker = en fin basher i tillegg ...sånn hvis det ikke er så ofte du får kjørt på bane
              Det er vel ingen racing klasser med 1/8 elektro enda her i landet? mulig det har skjedd mye jeg ikke har fått med meg, men var ikke det sist jeg sjekket... eneste er vel å kjøre sammen med nitro buggy såvidt jeg har skjønt...
              ellers har man jo short course...
              Ja. Eg har aldri hatt en buggy før, har vore redd eg brukte masse pengar på noe eg ikkje likte.
              eg har tenkt litt på 1/8 skala buggy men eg har ikkje peiling på ka ein bør sjå etter når ein skal kjøpe buggy :P
              ka er forsjell mellom short course og buggy?
              Last edited by Myhre; 1 February 2013, 19:43.

              Comment


              • #8
                Dei har/hadde rc bane i sveio, med golf banen.. Jeg har SC
                Himoto nitro, ECX Torment

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X