Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas

    Skal kjøpe meg rc offroadbil mot våren og lurte på et par stk disse her Traxxas E-maxx 4wd og Traxxas rustler vxl . Noen som har de eller prøvd noen av de ? Burde jeg gå for børsteløs?
    Håper noen har noe å komme med her
    Hpi trophy truggy flux,Traxxas Summit

  • #2
    Ikke kjøp E-maxx, den har en tendens til å brekke foran og bak. Må nok ha alu-deler fort hvis du skal hoppe lignende o.l.

    Jeg ville valgt enten Traxxas Slash 4x4 Platinum eller Traxxas Stampede 4x4

    Noen ville kanskje valgt den som heter Slash 4x4, tingen med Platinum. Den koster like mye som den andre.
    Den har gjennomsiktig karosseri og helt nytt chassis. Bedre løsninger osv enn det gamle.

    Stampede, er en helt annen bil. Kan virke litt som en mellomting mellom E-Revo og 1/16 E-Revo. Den, sammen med slash'en kommer med børsteløs motor.

    Slashen er en short course truck. Stampede er mer en bajass truck. Den tar wheelies veldig lett i forhold til slash.

    Med de pengene du sparer på Børsteløs E-Maxx, kan du kjøpe mange batterier til slash/stampede.

    Husk på, hvis du kjører på Lipo med slash/stamp. Husk å kjøpe med vifte til motor og regulator. Så slipper du at overheat protection kobler inn og ødelegger moroa
    Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
    http://www.youtube.com/animatorsimen

    Comment


    • #3
      Takk kjekt å vite. Andre biler du kan anbefale ,vil ha en bil til å leke med i skog , grus veier asfalt og som kommer seg lett frem tenker på en 4wd. Og som går fort he he
      Hpi trophy truggy flux,Traxxas Summit

      Comment


      • #4
        Jeg har dårlig erfaring med HPI, ellers kunne Savage HP Flux vært et alternativ. Den er dog ganske dyr.

        Med dine ønsker, bashing i skog, på grus og veier og med lett framkommelighet. Ville jeg gått for Stampede 4x4 VXL. Jeg hadde nok gått for Slash Platinum, siden jeg da allerede har en Summit med Mamba Monster 2200kV ;P
        Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
        http://www.youtube.com/animatorsimen

        Comment


        • #5
          Den summit så jo helt rå ut,siden du har den kunne du kanskje sagt litt om åssen den er på fart og ellers kjøre egenskaper . Må si jeg fikk mer lyst på en summit nå he he
          Hpi trophy truggy flux,Traxxas Summit

          Comment


          • #6
            Har 2 stk summit og syntes dem er knall morsome, mine er orginale og at dem tåler vann og har krabbe gear veier opp for farten den mangler.

            søk litt på youtube masse bra videoer av summit der.
            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
            www.rc-utstyr.no

            Comment


            • #7
              Har sett endel videoer nå på youtube ser helt rå ut så blir nok en Summit på meg til våren. Men syns å se av videoene at farten ikke er å klage på heller? Mulig videoene lyver litt og mulig de har satt inn større motor ,men syns den ser ut til å ha grei fart til å være så stor. Hva er ca toppfart på din orginal Rino?
              Hpi trophy truggy flux,Traxxas Summit

              Comment


              • #8
                Har savage (fuel) også og summiten kan ikke måle seg med farten, men syntes den går helt greit vanskelig og si km men.

                er du glad i fart kan det hende revo er bedre valg, jeg har summit pga jeg syntes det er gøy med tereng kjøring + at jeg har er datter på 6 år jeg prøver og presse inn i rc verden.

                fint med lav serie når barnet skal kjøre, selv om det trikset ikke ble gammelt når hu fant ut i går at den røde knappen gjør bilen veldig mye morsomere.
                Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                www.rc-utstyr.no

                Comment


                • #9
                  Om det er basher du er ute etter så burde du kanskje se litt på G3-MT4, ellers kan jeg også anbefale Summit, utrolig morsom bil
                  Blir enda mer morro om du putter ett børsteløst system i den
                  Dan Furnes
                  Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                  Comment


                  • #10
                    G3 -mt4 åssen merke er det ? Ser på siden til norwegianmodellers så blir nok derfra jeg kjøper siden butikken ligger i nærheten. En blir med ca 50kmt ++ er noe jeg er ute etter og frem kommelighet,leke seg i skog. Derfor jeg lurte på summit men finner ikke noe sted med ca fart med orginal utstyr .
                    Hpi trophy truggy flux,Traxxas Summit

                    Comment


                    • #11
                      Stock summit gjør vel ca 35-40km/t max....
                      Thunder Tiger G3-MT4, rå herjebil med god fart
                      Dan Furnes
                      Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by StianHaugan View Post
                        Den summit så jo helt rå ut,siden du har den kunne du kanskje sagt litt om åssen den er på fart og ellers kjøre egenskaper . Må si jeg fikk mer lyst på en summit nå he he
                        Mamba Summiten min ja. Den er nesten for brutal.
                        Har hatt dragrace hvor jeg kjørte min Summit og og kamerat kjørte sin. Min går fortere i lavgir enn org Summit går i høygir. Toppfart ligger vel på ca 60 km/t. Det er fort nok for meg, og for denne 6kg doningen. Kjøreegenskaper er helt greie. Ikke noe å skryte av. Dette er ingen assfaltracer. Fungerer bra i terreng. Nå er det vinter og masse snø i Grong hvor jeg bor. Så jeg mekka kjettinger til den av lampekjetting jeg fikk kjøpt på clasohlson. Det funker utrolig bra.


                        Bilen er en basher. Jeg bruker Axial Beadlock felger og Proline BigJoe dekk. Selv om jeg burde ha kjøpt Proline Trencher X.
                        Etter jeg kjøpte summiten sommer 2011. Dro jeg vel rundt 3-4 turer på Titan 775, før jeg valgte å oppgradere til Mamba Monster 2200kv.
                        Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                        http://www.youtube.com/animatorsimen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Traxxas

                          Stock Summit ligger på rundt 20mp/h ca. Kjekk oppgradering er DeWalt 14.4 med original ESC (sterkere motor som tåler høyere giring) eller BL som er nevnt her Dyr, men moro bil

                          Comment


                          • #14
                            Har en kamerat som putta 2x Kershaw 700 børstemotorer i. Ha fikk et utrolig bånndrag som dro i stykker differ og drev. Ville heller kjørt org motor eller bytta til billig BL fra hobbywing etc (hvis ikke man vil bruke 2600kr på mamba monster.
                            Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                            http://www.youtube.com/animatorsimen

                            Comment


                            • #15
                              Noen som har erfaring med
                              Traxxas Rustler VXL

                              2wd,RTR børsteløs, 2,4G, Lipo ?
                              Hpi trophy truggy flux,Traxxas Summit

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X