Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trøbbel med esc på HPI Apache C1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trøbbel med esc på HPI Apache C1

    Hei alle sammen. Jeg er helt fersk i rc verden, og mitt første problem står for døren :-(

    Kjøpte min første RC bil 2 uker tilbake(http://elefun.no/p/prod.aspx?v=22064&, HPI apache C1). Har kjørt masse med den allerede, men nå er altså første problem/feil oppstått. Bilen bare stoppet under kjøring i går. Ved ettersyn ser jeg at en av de 3 kablene som går mellom esc og motor er løsnet fra esc. Click image for larger version

Name:	q-base-esc.jpg
Views:	1
Size:	49.4 KB
ID:	790564

    Hvordan er dette mulig. Har kanskje hoppet 2 ganger (tør ikke enda ), ellers blir det kun kjøring på flatmark. Trodde bilene skulle tåle mer en dette (youtube, bashing osv). Uansett, er dette noe jeg kan fikse selv eller må jeg kjøpe ny esc? Ser ut som om det er selve festet til motorkabelen på esc som er løsnet. Vil det gå å lodde den fast igjen?

    Noen som har ideer her og kan hjelpe meg videre med dette problemet?

  • #2
    Det samme skjedde med min ! Reservehjulet som står bakpå har slått nedi og gjort at koblingen er knekt !
    Eg tok av reservehjulet og kjører uten . Funker bra !
    Heeilt til enn kjører på is/snø... Det tåler ikkje den originale esc.
    håper du har fått fikset den. Kjekt å sjå at det er fleire som kjører apache ! Vi skulle hatt en tråd igrunn.

    Comment


    • #3
      Hei, kjekt med flere apache eiere. Er forresten veldig fornøyd med bilen. Utrolig morsom bil med masse krefter. Men skal prøve å finne litt grovere dekk samt gjøre bakenden på bilen stivere. Noen ideer?

      Beklager at jeg ikke postet svaret på mitt problem. Men samtidig som jeg postet denne tråden så sendte jeg epost til elefun med bilder og forklaring/beskrivelse. Fikk kjapt svar med at jeg måtte sende bilen inn. Ikke lenge etterpå var bilen tilbake med ny ESC uten at det kostet meg en krone , kjempe levert av elefun!

      Comment


      • #4
        Wow det var god service !
        Har tenk å kjøpe paddle dekk til min over nyttår så eg kan bruke den i snøen, har også bestilt "skvettlapper" som beskytter esc en,
        dei får du kjøpt på ebay, søker berre på "hara Edition d8 mud guard" !
        Ellers så har eg sjekket og vi kan bruke deler fra Hpi vorza, og hara Edition d8, men veit ikkje hvilke deler vi kan bruke hvor

        har også funnet en tråd på nettet der en som har byttet ut stikkakslinger og sjølve plata som hjulene R festet på for å få den 1.5 cm bredere på hver side, da blir den ekstremt stabil og samtidig ser den braut.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X