Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjerring som trenger kjøps råd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjerring som trenger kjøps råd

    Hei.
    Skal kjøpe en bil for offroad kjøring men usikker på hvilke av disse som er best i forhold til meg som nybegynner og for senere mer avansert bruk hvor jeg kan tørre å dra på litt ekstra.
    Står nå mellom disse 4 bilene i 1/8 skala:
    Thunder Tiger ER-4 G3 Rally
    BSD 808 børsteløs Monster Truck
    Savage Flux HPI
    Vorza Flux HPI

    Hva er fordeler og bakdeler med disse bilene og vil noen av de lønne seg for noe slags banekjøring senere?

  • #2
    Har du sett reviews av disse bilene ?
    Thunder Tiger ER-4 G3 Rally: http://www.youtube.com/watch?v=2xBz9_unfkg
    Jang sine kommentarer til Vorza : http://www.youtube.com/watch?v=wnmKNghvuOY
    Om du vil ha en monster truck så anbefales vanligvis Thunder Tiger MT4 G3 foran Savage flux pga lavere tyngdepunkt og mer standard truggy/buggy opsett hvor det er lettere å komme til deler.
    Vorzaen kan vel kjøres på bane, men regnes for å være for tung til det og er egentlig mer av en basher.
    BSD ville jeg holdt meg unna, totalt ukjent merke.
    Vil egentlig anbefale at du heller går for en Associated RC8.2e, har den selv og den bruker høykvalitets 7075-T6 aluminium som gjør den veldig lett og sterk og er også grei å få tak i deler til. Tåler veldig mye juling(som den vil få av en nybegynner) og har fine kjøreegenskaper.
    Associated RC8.2e, Hot Bodies D8t-e og Duratrax835e

    Comment


    • #3
      med forbehold gjentagelse av innlegget over ...

      Beste om den skal brukes til alt mulig, og kanskje banekjøring senere er nok en 1/8 buggy. Vorzaen tåler mye, men er litt tung til racing som det blir nevnt over. Ultimate RCbilen om du kun skal ha en er i mine øyne (som også nevnes over) 1/8 racing buggies/truggies. Mugen, Xray, Losi og Associated er bra. Mugen og Xray er i en klasse for seg selv, men så kommer ikke de RTR (må bygge eller kjøpe alt av motor/elektronikk osv selv, med mindre du finner en brukt på finn eller på salgsdelen av dette forumet). Dette er kvalitetsbiler som vil være så godt som uknuselige, og samtidig ha veldig gode kjøreegenskaper, ligger fint i lufta osv

      ellers er jo savagen solid, men den er veldig glad i å dra på bakhjulene, tar backflips stående og velter lett pga høyt tyngdepunkt, og egner seg ikke på bane... MT4 G3 som anbefales av Alarm er en bra bil, ganske bra kjøreegenskaper, men hakket mindre holdbar enn Savagen etter hva jeg har sett. BSD, HSP/Himoto/wind hobby/HBX og annet tull skal du holde deg unna.. unner ingen de bilene der...
      Last edited by SAVAGEry; 9 November 2013, 21:17.
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment


      • #4
        Hva med traxxas slash 4x4 vxl? Solid bil som tåler masse, til og med vann
        Ligger godt på veien, stort utvalg av deler og oppgraderingsdeler.
        Går i ca 65-70 ut av esken om du bytter til det medfølgende motordrevet, kan få den opp i 100km eller mere om du oppgraderer litt forskjellige ting.
        kjenner ikke til dem andre du nevner, men en slash vil nok ikke skuffe deg, dem bare går og går og delene er ganske billige.

        Comment


        • #5
          Skal tenke på det med trazzas'en, men akkurat nå så ser det ut som det mer blir en Savage Flux.

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X