Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fylle diffen bak med vanlig maskinfett? Traxxas stampede 4x4 vxl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by raybenz View Post
    Lurer på om jeg ikke skal bestille tekno akslinger bak, regner med at traxxas sine hex adapter passer på tekno akselen? Eller passer bare dem fra tekno siden det følger med?

    Vet du forresten om man kan bruke traxxas sine 1952x stub axle istedenfor dem som følger med i plast?
    hvis ikke så kanskje jeg går for traxxas sine 6852r og satser på at det er solide saker
    Mener du Traxxas 17mm Hex adapter?
    Isåfall er svaret nei, Tekno er ett komplett system og bygget for å gi deg en komplett pakke som passer på standard SCT-hjul.

    Og for å gjøre dette litt enkelt sånn at forvirringen ikke blir fullstendig her, så gå for annet enn Tekno om man vil beholde alu-delene.
    Velg Tekno om man vil ha bedre kjøreegenskaper. Om man skal kjøre i grustak og på 3S og generelt kun farte rundt og kose seg så velg noe annet. F.eks MIP som er holdbart og muligens noe billigere. (Dette er de to jeg kjenner til som jeg vet holder belastningen de får)

    Om du vil, så kan jeg snappe noen bilder av Tekno-systemet på bilen min og legge de ut her. Sånn at du får sett hva du kjøper.
    (Har en service på den her nå med litt forbedringer på gang)

    MIP-akslingene solgte jeg til Marius her på forumet så du kan muligens spørre han om de fortsatt er i bruk og om de fortsatt fungerer for han


    Originally posted by Odd-M View Post
    Tror det er litt begrepsforvirring her, eller så misforstår jeg. CVD betyr for meg det leddet med "kule" og en krysspinne gjennom. Et kjapt google-søk bekrefter også det. Traxxas sine originale av plast er forsåvidt også "CVD". Prinsippet er jo identisk på Tekno, bortsett fra at de bruker dogbone på det indre leddet? Og dogbone går vel for å være en simplere løsning enn CVD, men en nødvendighet om man ikke skal ha en teleskopløsning på akslingen. Beklager, men jeg ser ikke poenget du vil frem til..
    Når så er sagt, så betviler jeg ikke at de er gode, for jeg ser de får meget gode tilbakemeldinger.

    raybenz, du får google etter erfaring med de traxxas-akslingene. Jeg har aldri sett dem i bruk.
    Som fjelling sier
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #17
      Originally posted by Bakstad View Post
      Mener du Traxxas 17mm Hex adapter?
      Isåfall er svaret nei, Tekno er ett komplett system og bygget for å gi deg en komplett pakke som passer på standard SCT-hjul.

      Og for å gjøre dette litt enkelt sånn at forvirringen ikke blir fullstendig her, så gå for annet enn Tekno om man vil beholde alu-delene.
      Velg Tekno om man vil ha bedre kjøreegenskaper. Om man skal kjøre i grustak og på 3S og generelt kun farte rundt og kose seg så velg noe annet. F.eks MIP som er holdbart og muligens noe billigere. (Dette er de to jeg kjenner til som jeg vet holder belastningen de får)

      Om du vil, så kan jeg snappe noen bilder av Tekno-systemet på bilen min og legge de ut her. Sånn at du får sett hva du kjøper.
      (Har en service på den her nå med litt forbedringer på gang)

      MIP-akslingene solgte jeg til Marius her på forumet så du kan muligens spørre han om de fortsatt er i bruk og om de fortsatt fungerer for han



      Som fjelling sier
      Jeg tenkte på traxxas sine plastikk deler, dem 12mm hex og det som kalles stub axle, den armen med 2 lagere på som holder opp hjulene bak, for det hadde jo vært fint og kunne brukt traxxas sine hvis det som følger med knekker..

      Motorbukken fra traxxas i alu har samme lager som den i plastikk? Ser ikke det er nevnt noe delenr til lageret som traxxas selger så da regner jeg med det er standard lager?
      Hva er egentlig grunnen til at det bør byttes ut til alu? Er det pga den høye tempen motoren gir eller er det rett og slett bare holdbarheten?

      Har dere noen formening om hvordan stampede 4x4 ville oppført seg med slash hjul?
      Tenkte på at høyden ville gå ned litt og at jeg kanskje skulle hatt proline streetfighter til dem slash felgene jeg har liggende, eller blir det helt feil å kjøre stampede chassie med slash hjul?
      Last edited by raybenz; 20 November 2013, 16:48.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Odd-M View Post
        Tror det er litt begrepsforvirring her, eller så misforstår jeg. CVD betyr for meg det leddet med "kule" og en krysspinne gjennom. Et kjapt google-søk bekrefter også det. Traxxas sine originale av plast er forsåvidt også "CVD". Prinsippet er jo identisk på Tekno, bortsett fra at de bruker dogbone på det indre leddet? Og dogbone går vel for å være en simplere løsning enn CVD, men en nødvendighet om man ikke skal ha en teleskopløsning på akslingen. Beklager, men jeg ser ikke poenget du vil frem til..
        Når så er sagt, så betviler jeg ikke at de er gode, for jeg ser de får meget gode tilbakemeldinger.

        raybenz, du får google etter erfaring med de traxxas-akslingene. Jeg har aldri sett dem i bruk.
        Ikke jeg heller, men det ser ut til at dem fleste er fornøyde, det er jo allid noen som knekker stål akslinger også men om man bruker dem fornuftig så holder det nok bra om man kjøper tekno mip eller traxxas.
        Det som lokker meg litt mot traxxas sine er at dem er lukket slik at man ikke trenger å smøre leddene ofte, står også skrevet at man ikke trenger å tenke på at man miste pin/sett skruer på traxxas siden. Mip ser veldig solide ut, men det ser ut som det følger med mange små pinner og sett skruer, bruker man riktig type locktight skulle det vel ikke være noe problem.

        Selv har jeg kjørt noen turer nå på 3s og 54/17 uten å brekke dem orginale, om man gir gradvis gass og tenker på at man ikke skal belaste det for fult så ser det ut til og holde med plastikk til og med, men det skal ikke mye til for og klippe dem rett av Ryker som regel det leddet som sitter påmontert diffen.

        Comment


        • #19
          Originally posted by raybenz View Post
          Det som lokker meg litt mot traxxas sine er at dem er lukket slik at man ikke trenger å smøre leddene ofte, står også skrevet at man ikke trenger å tenke på at man miste pin/sett skruer på traxxas siden.
          De virker interessant helt klart, og om de holder så er jo mye løst. Sitter de på en XO-1 så skal de klare å ta en solid porsjon moment. Og jeg går utfra de har en helt annen pris også. Og at de er lukket med belger er jo også en stor fordel.

          Om du går for Traxxas sine, så gi oss en tilbakemelding om hvordan de er.
          Gjerne med bilder!
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #20
            Det koster 660kr hos elefun for traxxas sine og dem tar 450 for mip men mip har vært utsolgt lenge.
            jeg skal poste bilde om jeg bestiller dem, blir isåfall bare bak i første omgang
            Ble litt usikker på om jeg skal oppgradere til det eller vente til snøen går og heller konvertere tilbake til slash evnt kjøpe en slash, må si at slashen er mye mere egnet for høy giring med 3s..

            Jeg kan ta et spørsmål til her, har et ganske så nytt genace 4000mh 3s og hver gang det er full ladet og skal kobles til bilen så lyser esc rødt og den går veldig dårlig, skrur jeg den av og på så får den grønt lys og går for fult, noen anelser hvorfor det er slikt? Aldri vært slik med 2s batterier fra traxxas, virker som den går rett i cutoff mode.

            Comment


            • #21
              Vesentlig billigere på Ebay:
              Get the best deals for traxxas 6852r at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!


              Tør også vedde på at RCmart, Amain eller Tower fører disse til en ok pris.
              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

              Comment


              • #22
                Jeg hadde ikke lagt igjen 660,- for Traxxas-akslinger, trodde de maks ville ligge på 200-250, for paret i Norge. Har du sjekket Dollar Hobbyz? Jeg handler mye deler derfra, og det er penger å spare.

                Se her:
                Traxxas XO-1 * (4) COMPLETE DRIVE SHAFTS * Front Rear Driveshaft 6451 6452 6407
                ( $64.12 NO kr389.48 )

                Hvis prisen er den samme ved å bestille selv så kjøper jeg det ikke i Norge, uten at jeg skal komme med en lang utredning på hvorfor det
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #23
                  Nytt alternativ fra MIP, men ment for bruk med originale akselhus og original dimensjon på lager.
                  http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/3280/products_id/260186/n/MIP-Aluminum-Slash-4x4-Race-Duty-Front-CVD-Kit
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X