Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hpi savage xs flux sluttet å gå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hpi savage xs flux sluttet å gå

    Hei. Jeg har en HPI savage xs flux som jeg har kjørt på 2s og 3s lipo.
    Jeg ladet opp batteriene igår og styringen funker, men det skjer ingenting når jeg prøver å gi gass. Noen som vet hva det kan være? Er det fartsregulatoren jeg må bytte? Er det noen måte jeg kan sjekke hvor feilen ligger?

    Christian

  • #2
    Er det pipelyd eller noe lignende? Fra ESC eller motor.
    Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
    Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

    Comment


    • #3
      Nei faktisk ikke. Den peip å lagde mye lyder før

      Comment


      • #4
        Hum, det hørtes veldig rart ut. For hadde det vært escen så skulle det vel ikke vært strøm til servo eller mottaker. Får du rotert motoren for hånd?
        Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
        Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

        Comment


        • #5
          Servo kan virke selv om ESC er defekt, gjorde det på min HPI WR8 flux som har samma esc som savage XS.

          Wr8 jeg hadde virket litt, den gikk utrolig dårlig og kunne hende jeg måtte dytte til bilen for at den skulle gå.

          holdt med en liten vann pytt.
          Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
          www.rc-utstyr.no

          Comment


          • #6
            prøv å se om du får rekalibrert ESC. Kontroller også at throttle trimen på fjernkontrollen er i nøytral, ellers vil som regel ikke ESCen "skru seg på".
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #7
              Hei, skjedde det samme på min bil da det var en stampede vxl. den har børsteløs motor, på den var innmaten på motoren tusenknas, landet nok feil i svaberget, motoren satt fast når jeg forsøkte å trille bilen og vri på tannhjulet på motor. tror den har keramisk innmat.

              Comment


              • #8
                Hei.
                bumper denne igjen jeg. hadde egentlig gitt opp bilen men har lyst å få fart på den igjen nå!
                har testet og sette throttle tilbake på kontrollen og bilen/motor går rundt. men fortsatt kun styring som funker.
                ingen gass. tror dere det bare er å bestille ny ESC?

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X