Announcement

Collapse
No announcement yet.

Crawler med firehjulsstyring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Crawler med firehjulsstyring

    Hei folkens!

    Jeg er på jakt etter en crawler i konkurranse-klassen. Har trålet nettet i alle retninger en stund nå, men med magert utbytte. Har inntrykk av at det før fantes flere gode RTR og ARTR-kits, som Axial XR10 eller enRoute Berg v3 - for å ta to eksempler.

    Pr. dags dato finner jeg kun RC4WDs Bully 2.2 Comp Crawler i ARTR-utførelse tilgjengelig.

    Noen som har noen gode råd/anbefalinger til hvor man kan finne gode alternativer?

    Min "kravspekk" er som følger:
    - 1/10 størrelse
    - Klar for (eller enkel konvertering til) 4WS
    - Ferdig montert (chassis, fjæring, links, akslinger og hjul), klar for montering av elektronikk.

  • #2
    rc4wd sine biler skal visstnok være skuddsikkre og meget bra!

    Du kan prøve og lete opp en brukt axial xr10 som skal være noe av det beste du får tak i. Axial markedsfører ikke denne lengre og det er et stort spørsmål for mange!
    Men mitt spørsmål er, skal du bruke denne i konkurranse? Hvis ikke er axial sine markedsførte modeller meget gode alternativer og starte med, tamiya har også noen gode modeller men de trenger litt oppgradering for og bli en "crawler"
    Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

    -Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

    Comment


    • #3
      Originally posted by onkellars View Post
      rc4wd sine biler skal visstnok være skuddsikkre og meget bra!

      Du kan prøve og lete opp en brukt axial xr10 som skal være noe av det beste du får tak i. Axial markedsfører ikke denne lengre og det er et stort spørsmål for mange!
      Men mitt spørsmål er, skal du bruke denne i konkurranse? Hvis ikke er axial sine markedsførte modeller meget gode alternativer og starte med, tamiya har også noen gode modeller men de trenger litt oppgradering for og bli en "crawler"
      Ja, Axial RX10 er definitivt en kandidat - problemet er jo bare at den er tilnærmet umulig å oppdrive! Synd at produsentene har "ditchet" disse produktene - kan ikke skjønne annet enn at det fremdeles er et marked der.

      Vurderer RC4WDs Bully 2.2 Comp crawler - denne virker solid, men jeg sitter med et inntrykk av at dette også kan være et produkt som er på vei ut. Stemmer det? Lurer bl.a. litt på hvor god tilgangen på deler er. Noen som vet?

      Bruksformålet mitt er ren og skjær moro - ingen konkurranse. Jeg vet hva slags funksjonalitet jeg ønsker (4WS og dig), men sliter som sagt men å finne rett produkt....

      Comment


      • #4
        Har du hørt med folka på norcc.com?
        living in the fast lane

        Comment


        • #5
          om den er på tur ut så tror jeg ikke at rc4wd kutter ut delene til den! Bare og se i delelisten for de "orginale" rc4wd bilene de har en masse deler till de gamle enda.
          Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

          -Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

          Comment


          • #6
            kan kjøpe oppgraderte xr10 aksler her då,og få tak i et chassie osv i tillegg:http://www.norcc.com/vb/showthread.p...a-och-billiga!
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              Dersom det er konkurranse MOA du er ute etter så er det egentlig bare to alternativer, Berg eller Bully2. Bully og XR10 er litt "ut". Begge trenger mye oppgradering for å være konkurransedyktig og support på deler til XR10 begynner å bli begremset.

              4WS er også "ut", det er DIG som er tingen. Du får ikke kjøre med begge deler hvis jeg har forstått riktig.

              Sjekk norcc forum.
              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

              Comment


              • #8
                Originally posted by Odd-M View Post
                Dersom det er konkurranse MOA du er ute etter så er det egentlig bare to alternativer, Berg eller Bully2. Bully og XR10 er litt "ut". Begge trenger mye oppgradering for å være konkurransedyktig og support på deler til XR10 begynner å bli begremset.

                4WS er også "ut", det er DIG som er tingen. Du får ikke kjøre med begge deler hvis jeg har forstått riktig.

                Sjekk norcc forum.
                Ok, takk for tilbakemeldinger. Regner med at jeg lander på en Bully 2.2. Får se hva jeg gjør ift. 4WS, men "DIG" er tingen, ja. Hvilke regulatorer vil dere anbefale? Ser for meg to 45T-motorer, evnt. i kombinasjon med to Castle Creations Sidewindoder Micro 1/18. Noen som kjenner til om Tekin har tilsvarende ESCs som støtter to motorer?

                Comment


                • #9
                  Som sagt, det er helst Bully 2 akslinger du vil ha og ikke den vanlige. Den første utgaven trenger oppgraderinger, den nye er bare å koble direkte på et chassis. Kjenner ikke disse selv, baserer det bare på hva jeg leser på andre crawlerforum.

                  Tekin FXR må visstnok også kjøres i par. Du kan drive to motorer over en vanlig esc, men da får du ikke kjørt forskjellig hastighet på dem. Akselen foran bør helst gå litt raskere.
                  Holmes Hobbies har også en liten regulator som egner seg til MOA.

                  Du burde spurt på et forum der det er mer kompetanse på crawling. F.eks www.rccrawler.com/forum/ eller www.norcc.com/vb/index.php
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Odd-M View Post
                    Tekin FXR må visstnok også kjøres i par. Du kan drive to motorer over en vanlig esc, men da får du ikke kjørt forskjellig hastighet på dem. Akselen foran bør helst gå litt raskere.
                    Holmes Hobbies har også en liten regulator som egner seg til MOA.
                    Ser Holmes har mange godbiter i utvalget sitt. Kan denne være et alternativ?



                    Ser bare én tilkoblingskabel til mottaker - kan du da styre hver motor uavhengig av hverandre?

                    Comment


                    • #11
                      Edit: i følge instruksjonen er det der 2 esc i 1 og samme pakke.
                      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Odd-M View Post
                        Edit: i følge instruksjonen er det der 2 esc i 1 og samme pakke.
                        Ja, tror jeg fant svaret selv - bildet viser det som ser ut som to kabler som går mot mottakeren, mens de øvrige kablene er to røde og to svarte. Vet du forresten hvor mye strøm to kraftige servoer (som Savox SV-1270TG) trekker på 7.4V? Er 5ampere nok, eller bør jeg gå for en 10amp Castle?

                        Comment


                        • #13
                          Jeg ville valgt en på 10A, eller kanskje mer. Savox er meget strømhungrige. De oppgir selv 5A på 7,4V på hver servo. http://www.savoxusa.com/v/vspfiles/p...AVSV1270TG.pdf
                          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Odd-M View Post
                            Jeg ville valgt en på 10A, eller kanskje mer. Savox er meget strømhungrige. De oppgir selv 5A på 7,4V på hver servo. http://www.savoxusa.com/v/vspfiles/p...AVSV1270TG.pdf
                            Thank you!

                            Da tror jeg jeg går for en Castle 20Amp istedet. Denne har to outputs - den ene i mottakeren og den andre til front-servoen (gitt at jeg faktisk ender opp med to styreservoer). Eller bare én ledning rett i mottakeren? Tanker?

                            Comment


                            • #15
                              Det er mange måter å koble en bec på. Det viktigste å tenke på er at alle komponenter må ha jording sammen, vanligvis brun eller sort ledning. Strøm, vanligvis rød ledning, må IKKE blandes. Tilslutter du to strømkilder, dvs. både esc og bec, til en komponent så blir det krøll.

                              Det vanligste er vel å forsyne mottaker direkte fra bec, som igjen distribuerer strøm til tilsluttede komponenter, strøm mellom esc og mottaker må da kuttes. Dette er koblingsskjemaet til Castle. Eller så kan mankjøre strøm direkte fra bec til servoer, kun signal mellom mottaker og servoer, esc forsyner da mottakeren med strøm. Sistnevnte er vel vanligst om man kjører mer enn en servo?
                              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X