Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas avstandsproblemer (E-Revo TQ)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas avstandsproblemer (E-Revo TQ)

    Hei!
    Håper noen glade forumbrukere kan hjelpe meg med å finne ut hva som er galt med min E-Revo.
    Den har fungert upåklagelig i de 3-4 årene jeg har hatt den, men i forrige uke begynte jeg å få følgende problem:
    Under kjøring mister den kontakt med sender, og jeg mister dermed kontroll. Dette hadde aldri skjedd før, men i forrige uke skjedde det først på litt lengre avstander, kanskje 30 meter eller deromkring, og da skjedde det kanskje 3-4 ganger i løpet av en 20-minutters økt, hvorpå det de siste 5 minuttene gikk over til å skje på kortere avstander (12-15 meter) og stort sett hele tiden. Dro hjem for å lade, og neste dag vedvarte problemet men nå var avstanden hele tiden den samme når jeg mistet forbindelse, ca 12-15 meter, og den forsvinner hver gang jeg kommer opp i den samme avstanden. Nye batterier i sender og ca 3 ladinger på helt nye Nanotech 2-S Lipo batterier. Har forsøkt med min kamerats TQi sender, og feilen oppstår også her på nøyaktig samme måte.
    Har skrudd opp og sjekket mottakeren og antenne, men kan ikke se noe galt.
    Bilen ble ikke kjørt usedvanlig hardt eller annet når dette skjedde, men det var første gang jeg kjørte sammen med en (nesten) helt lik bil (TQ / TQi sender) og vi kjørte i et område med mye og sterke radiosignaler ca 1-2 km unna. TQi bilen fungerte helt fint, og min bil fungerer nå heller ikke hjemme eller andre steder hvor den har fungert tidligere.

    Hjælp..

  • #2
    hm..ville prøvd med en annen mottaker.
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Tanken er å bestille en ny, men hadde et håp om å slippe det.

      Comment


      • #4
        Det kan høres ut som det ikke er noen vei utenom. Du får svært billige 2-kanals radioer med mottaker dersom den originale mottakeren er dyr.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #5
          Da har jeg bestilt ny mottaker og antenne i tro om at det løser problemet. Takk for svar.

          Comment


          • #6
            Ny mottaker løste avstandsproblemet.

            Comment


            • #7
              Bra det ordna seg
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #8
                Ja, blir ikke helt det samme med en bil man aldri vet når man ikke lenger har kontroll over..

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X