Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som kan fikse en Savage Flux HP i Trondheim?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som kan fikse en Savage Flux HP i Trondheim?

    Jeg har en Savage Flux HP som ikke har noe særlig kraft på bakhjulene. Har ikke så mye erfaring med å skru på slike biler, men hadde bakdiffen oppe da jeg raskt mistenkte denne, så ikke noe galt (men det betyr ikke at det ikke er det), så da fant jeg det tryggest å høre med andre med mere peiling enn meg.
    Så da er spørsmålet om det er noen dyktige folk der ute

  • #2
    den trekker fremdeles like bra foran?
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment


    • #3
      Alt som normalt foran ja. Har også sjekket den skruen som er på drivakselen uten å ha funnet noe galt der. Så i mitt hode er det noe i girboksen (ingen ulyder da), eller så har jeg oversett noe i bakdiffen.

      Comment


      • #4
        gearboksen er slik at enten virker den eller så virker den ikke, så hvis bilen drar bra foran kan du utelukke den.

        På drivakselen sitter det 1 cupjoint i hver ende, gjennom den går det en x skrue er begge dem der?

        Kan også skru av hjulene og se hvordan felgen ser ut inni, er hex (firkanten) der fremdeles hel?

        tokk du bare ut diffen eller åpnet du diffen?
        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
        www.rc-utstyr.no

        Comment


        • #5
          Mulig jeg bare sjekket i ene enden av drivakselen (er noen uker siden jeg så på den sist). Tror felgene ser ok ut inni, men det er kjapt gjort å ta en dobbeltsjekk på. Jeg åpnet opp diffen, tannhjulene så hele ut, og ingen av stagene gått av. Får vel ta en titt på den i ettermiddag kanskje, hadde jo vært ok å fått fart på den igjen. Framhjulsdreven Savage er ikke halve moroa engang

          Comment


          • #6
            ikke uvanlig at diffen går på disse bilene, sparker godt fra.

            Nei framhjulsdreven savage er ikke særlig moro.
            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
            www.rc-utstyr.no

            Comment


            • #7
              Tok en kjapp titt på bilen nå i kveld, og fant jeg ut at den ene felgen er helt sirkulær på innsiden? Jepp! *panneklask* Nooben uten peiling åpnet opp diffen i stedet for å starte på det enkleste stedet Håper bare at dette alene er årsaken, for selv om hjulmuttrene var skrudd godt til, så var det ikke bakhjulspinn å spore på parkett engang.
              Krysser fingrene for at den eneste rc-butikken i Trondheim ikke har ferieavvikling nå, og at de har felger inne på lager.

              Comment


              • #8
                Stor sjangs for at det kan være årsaken da ja

                er jo bare og bytte om på et hjul foran og det så ser du om problemet flytter seg, ny felg/dekk må du ha allikevel.

                Like greit og kjøpe hjul og felg komplett, ta av gammelt dekk er ikke bare moro.
                Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                www.rc-utstyr.no

                Comment


                • #9
                  Been there done that. Ble spinn på bakhjulene igjen ved å flytte det ødelagte dekket foran....så gjenstår det å se om det blir o, 1, 2 eller 4 nye dekk på meg i morgen.

                  Comment


                  • #10
                    Den lokale hobbybutikken (og den eneste i Trondheim forøvrig....trist) hadde et sett med to originale dekk, så nå har jeg et i reserve om det samme skulle skje igjen. Herlig å få fart på bilen igjen, den er utrolig morsom å herje rundt med. Hadde ikke all verden strøm på batteriene, og laderen jeg som regel bruker er på hytta, så nå er laderen som fulgte med et quadcopter i full sving med å lade opp batteriene, tar bare så irriterende lang tid på den laderen.

                    Comment


                    • #11
                      Bra det ordnet seg, savage flux flytter seg greit så moro og kjøre.
                      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                      www.rc-utstyr.no

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X