Announcement

Collapse
No announcement yet.

traxxas summit tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • traxxas summit tips

    Heisann.

    har kjøpt meg en brukt summit, har ekstremt lite erfaring med RC, kun kjørt noen få rc leker.

    men har vært intresert i dette en go stund nå, å endelig fått bestilt en brukt summit.
    grunnen til valget vart summit var at jeg liker å kjøre tereng, stier, skråninger osv.

    som jeg har lest meg fram er jo oppgradering 90% av morroa, å har derfor bestilt meg en ny motor til doningen,
    jeg valgte et rimelig oppgradering alternativ, å valgte etter å lest litt på internationale forum for en børste motor, mer spesifikt:






    slipper å bytte ESC samt bekymre meg for å kjøre i vann.

    men, så er det batteri som er neste steg å bestille.
    burde jeg fortsette med Nimh batteri eller gå over til lipo?
    har forstått det slik at lipo gi mer effekt å lengre kjøretid, men tilgjengeld må man være atskillig mere forsiktig med de?
    å må bilen modifiseres mye før man kan sette inn lipo batteri? de kan vell ikke kjøres helt tomme før strøm?

    alle tips å svar generelt om ting jeg kan og bør gjøre med bilen tas imot med takk
    (PS, gjerne rimelig alternativer og

    Eirik

  • #2
    Derfor er det bare du som velger om morroa skal være 90% oppgraderinger fordi det er din hobby du gjør det du syntes er moro.

    Personlig holder jeg min summit orginal og holder den i god stand, ser andre setter børste løs combo i dem som går fort. En summit er ikke bygd for fart selv om det lar seg gjøre den er ikke helt ulik feks E-revo.

    Veit om du har den gammle eller nye typen summit? hel farge eller fler farget?

    Nye typen har lipo cut det har ikke den gammle, kan kjøre lipo på den gammle også men da må du kjøpe lipo buzzer. (En alarm greie man setter på utsiden)

    Anbefaller lipo det er en helt annen verden en Nimh, lipo er ikke så farlig så lenge man gjør noen enkle ting riktig.
    Det som er viktig er lading, lipo cut på bilen og oppbevaring.
    Last edited by Rino; 25 August 2014, 14:13.
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X