Announcement

Collapse
No announcement yet.

2w eller 4w til gutten på 8 år

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2w eller 4w til gutten på 8 år

    Hei!
    poden på 8 år er helt vill etter å handle radiostyrt bil. Tenkte å handle hpi e firestorm 10 t. Denne er med børstemotor. Spørsmålet er om det lønner seg å kjøpe 2w eller 4 w? Har vel mere kontroll på en 4 hjulsdrevet bil? Eller tar jeg feil?

  • #2
    Firestorm er kjempefint startvalg, stadium trucks er morsomme og akkurat den er av grei kvalitet og pris også. 4wd er mer lettkjørt, kontrollerbar. 2wd kan være veldig morsomt nettopp fordi den ikke er det. Dette er hobby-grade RC med proposjonelt radioutstyr, så god kontroll har han uansett. Generelt også mindre vedlikehold med 2wd, enkelt drev, mindre akslinger og tannhjul som kan ryke.

    Anbefaler LiPo batteri og en grei lader (du får 80w til grovt 500,- som gjør jobben) som første ekstrautstyr. Får umiddelbart mer glede ut av ting som leverer jevn kraftkurve hele veien, og som ikke tar en halv dag å lade opp.

    Elefun har 9% rabatt på den for tiden, om du ikke har egen hobbybutikk du foretrekker.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Corvinus View Post
      Firestorm er kjempefint startvalg, stadium trucks er morsomme og akkurat den er av grei kvalitet og pris også. 4wd er mer lettkjørt, kontrollerbar. 2wd kan være veldig morsomt nettopp fordi den ikke er det. Dette er hobby-grade RC med proposjonelt radioutstyr, så god kontroll har han uansett. Generelt også mindre vedlikehold med 2wd, enkelt drev, mindre akslinger og tannhjul som kan ryke.

      Anbefaler LiPo batteri og en grei lader (du får 80w til grovt 500,- som gjør jobben) som første ekstrautstyr. Får umiddelbart mer glede ut av ting som leverer jevn kraftkurve hele veien, og som ikke tar en halv dag å lade opp.

      Elefun har 9% rabatt på den for tiden, om du ikke har egen hobbybutikk du foretrekker.

      Vil det være mer fornuftig å kjøpe den børsteløst med engang?
      Å hva med denne til far? Noe fart i den tro?
      http://www.nortrading.no/?page=989.

      Comment


      • #4
        Mange biler på den siden

        Slår sjeldent feil å gå børsteløst rett ut av boksen, om muligheten (penger og nok interesse) ligger tilrette for det Men må bli en vurderingssak av deg som kjenner poden din best.

        Comment


        • #5
          Jeg kjøpte HPI eFirestorm 10 flux børsteløs, ikke klart å ødelegge den enda, med herjekjøring.
          Jeg er vant med å kjøre touring biler fra 90-tallet. Og dette er en av de nyeste jeg har, og den er gulle god.

          Like greit å gå rett på børsteløs, koster litt mer. Men gir litt mer punch. Kan uansett regulere gassen, så han ikke får full fart med en gang.

          En 2wd er moro for unga, og gir litt flere utfordringer. Men billigere å drifte og enklere å reparere.

          Håper du/dere får en morsom RC-tid sammen.

          -Thelle-
          Tamiya entusiast!
          TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

          Comment


          • #6
            Originally posted by Thelle View Post
            Jeg kjøpte HPI eFirestorm 10 flux børsteløs, ikke klart å ødelegge den enda, med herjekjøring.
            Jeg er vant med å kjøre touring biler fra 90-tallet. Og dette er en av de nyeste jeg har, og den er gulle god.

            Like greit å gå rett på børsteløs, koster litt mer. Men gir litt mer punch. Kan uansett regulere gassen, så han ikke får full fart med en gang.

            En 2wd er moro for unga, og gir litt flere utfordringer. Men billigere å drifte og enklere å reparere.

            Håper du/dere får en morsom RC-tid sammen.

            -Thelle-
            Høres bra ut!
            den som var til far på nortrading.no var en team associated t4.1 børsteløs til 2295,- er dette en gammel modell?

            Comment


            • #7
              Skulle gjerne hatt en RC lysten far i den alderen selv. Kanskje jeg kunne fått noe annet enn kjedelige NIKKO biler. Ikke at det gjorde alt for mye, men det ble fort dyrt da jeg selv tok styringen og fant en "reservepappa" som jobbet med import av Tamiya. Da kjøpte jeg det som var å få til min bil, og jeg tror jeg hadde blåst 16.000,- på den innen jeg var 15 år. Jeg brukte alle avispengene mine på RC og utstyr.

              Men moro var det læl.

              For øvrig hadde pappa gitt opp RC-karrieren ca 20 år tidligere etter å ha vraket for mange RC-fly

              -Thelle-
              Tamiya entusiast!
              TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X