Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blir litt avskremt for å kjøpe bil...Traxxas Summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blir litt avskremt for å kjøpe bil...Traxxas Summit

    Jeg vurderer å kjøpe meg en Traxxas Summit, det virker til å være bilen som passer for meg. Men når jeg leser i forumune så virker det som om bilene må bytte halvparten av delene for at dette ska fungere! Er de så kjedelige originalt at alt må byttes??? Når jeg skal kjøpe en såpass dyr bil så forventer jeg at den er riktig sammensatt og fungerer til det den er tenkt som..? Kjøpte tre Mavericker til meg å guttene for å komme i gang, men ser jo nå at det ikke er rare kvaliteten, men da forventer jeg at en bil til 6.000,- fungerer som den skal.. Er det sånn at når jeg kjøper denne så må jeg slenge 5.000,- på bordet i løpet av første mnd for å skifte på alt mulig av deler???

    Viss jeg tar feil nå så hadde det vært kjekt om noen satte opp en "bør kjøpe med" liste, sånn at at jeg ikke etter en halv times kjøring står og river meg i håret fordi at den delen som "alltid" ryker ikke ligger i baggen

  • #2
    jeg kjøpte min pent brukt og har kjørt og hatt det artig med den i lang tid ( dessverre har den stått litt på hylla i det siste) Jeg har bytta 1 micro servo og en a-arm.

    kjøpte : spur drev, a-armer kulelager ( forrige eier var ikke så flink til rengjøring) Noen sliter litt med diffen, men slipp gassen før du lander etter hopp så holder den fint.
    fikk tak i en extra motor og regulator, kjekt å ha siden jeg pusher den litt på 5s.

    Last edited by maxmekker; 18 November 2014, 16:15.
    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

    Comment


    • #3


      glemte å si, jeg har bytta litt olje og fjærer på demperne for å stive den opp et par knepp bak


      Last edited by maxmekker; 18 November 2014, 16:16.
      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

      Comment


      • #4
        vel, det er komplisert og MYE avhenger av en ting: hvordan DU bruker bilen.

        de fleste som har offroad rc har den tankegangen att bilen skal være uknuselig, det er ikke bra.
        oppgraderer du noe som er designet til og gå istykker til og bli "uknuselig" forplanter du bare problemet videre og du ender opp før eller siden med en stål bil som koster det dobbelte av hva du betalte for den. en rc er til syvende og sist ett leketøy.

        selfølgelig er det noe som alltid går i stykker(som demperfeste på en A-arm eller lignende) så der bør den delen byttes ut til en bedre kompositt del(plast og kompositt absorberer støt, det gjør ikke alu), men dette faller under "kjør til noe går i stykker, så oppgrader.

        nå har jeg aldri eid en summit, men jeg har en 1/16 reevo og med normal kjøring(aka terreng og hopp beregnet for den størrelsen) har jeg kun knekt begge A-armene foran. disse har jeg byttet ut til bedre kompositt armer og jeg har siden ikke hatt noen problemer. drivverket holder stand selv om og jeg byttet ut børste motoren til fordel for en mye vassere børsteløs motor+ esc.

        summiten har ingen problemer med og boltre seg på skolegården, gårdplassen, hagen eller i og utenfor turstier, 1/10 og 1/8 offroad baner samt amatør crawling, men ikke forvent at den skal tåle 3m høye hopp, full drukning og full fart inn i ett tre/betong vegg for det er den ikke designet for.
        se på summit PR videoer på youtube, der ser du hva den kan brukes til rett ut av boksen.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          Jeg bestemte meg for å oppgradere bilene jeg har fra børste til børsteløs. Så da får dem holde en stund til, så får jeg vurdere Summiten en annen gang Takk for innspill uansett!

          Comment


          • #6
            tipp topp povel
            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

            Comment


            • #7
              Summit er en konge bil. Den tåler ikke like mye som Savage Flux, men så har den lavgir og kan låse differ.

              Jeg har hatt Summit siden våren 2011. Kjørte med den orginale børstemotoren i ca 2 uker før jeg syntes jeg gikk for sakte. Dermed dro jeg til SamiRC da de var bare noen måneder gamle og fikk med en 2200kv castle creations motor med en Mamba Monster esc som Sami plastidippa for meg.
              Den går så mye bedre med børsteløst oppsett.

              Det er mange som går for den motoren og må bruke masse cash på enten oppgraderinger eller reservedeler.

              Jeg kan ramse opp her hva jeg har brukt i reservedeler de siste 3,5 åra. Det er overraskende lite.
              2x nye styreservoer (da den ene tog kvelden, skifta jeg likegodt begge)
              1x bakdiff
              1x a-arm
              1x drivaksel, venstre bak
              Nye tannhjul til microservoen for girkassa.


              Ca 1000kr på 3,5 år syns jeg ikke er så ille. Nå kjører jeg bare på 4s, men det går fort nok med den store bilen.

              Vil prøve med Castle 2650kv i bilen nå. Se hvordan det går. Så får jeg kanskje brukt 2200kv'n i Slashen på isen nå i vinter
              Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
              http://www.youtube.com/animatorsimen

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X