Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips ved kjøp av buggy!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by tesdal View Post
    Yeah Racing Falsonic er vel samme som eZRun v2 (Hobbywing). Mulig de finnes under andre merkenavn også.
    "kjært barn, har mange navn".. hehe

    Til tross for pris og Hong Kong vare, så virker dette settet veldig bra!
    "The Dagfather" - Dag Mykland
    Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
    XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

    Comment


    • #17
      Originally posted by trular View Post
      Chassi forsterker : napalmracing.com

      direkte til produkt


      kyosho deler pleier jeg å handle i butikken. men de har det også i noen web sjapper. men blir ofte litt dyr frakt har jeg sett.

      www.kyoshospareparts.com er en side som er under utvikling, men vet ikke hvordan den blir. (fant den nå plutselig)

      ellers er det: rc-mushrom.com på 3racing produkter og mye annet



      Team orion balanserings lader på opptil 10 amp har vi i butikken for ca 580,-
      http://www.redrc.net/2009/10/team-or...-spec-charger/





      -så alt dette passer rett på RTR Lazer'n?
      Life's too short to go slow! www.ymr.no

      Besøk mitt showroom

      Comment


      • #18
        Alt det passer rett på RTR.. 3Racing lager delene til RTR utgaven og det første kitet. SP har litt andre deler på knuckles og driveshafts så de passer ikke.

        Men det 3racing kitet anbefaler ikke jeg. Jeg har hatt det men nå er det kun Lunsford sitt sett som jeg kan anbefale.

        Det må også sies at de som kjørte SP i NM kjører med doble carbon dempertårn. Jeg har det på min nå og det ser rett og slett mean ut..
        "The Dagfather" - Dag Mykland
        Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
        XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

        Comment


        • #19
          ja da fikk du svar..

          vet ikke helt med karbon dempertårn men, ville kansje kjøpt meg et par med disse http://www.rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_378&products_id=16631 isteden, og kjørt med "stock" demper tårn i grafitt
          (jeg er litt glad i god "plastikk" / grafitt )

          og evt. en av disse for å bli kvitt litt slark: http://www.rc-mushroom.com/product_i...ducts_id=16957


          Da skulle det vel være riklig med info om Lazer rtr...
          " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

          Comment


          • #20
            Originally posted by trular View Post
            Da skulle det vel være riklig med info om Lazer rtr...
            Om du i tillegg bestiller et par av disse keramiske kulene så har du en topp diff når du har bilen i deler neste gang!
            "The Dagfather" - Dag Mykland
            Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
            XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

            Comment


            • #21
              Hallo, finns det noen 1:8 børsteløs buggy for oss som ikke er veldig opptatt av at den klasser inn noe sted eller er godkjent til ditt og datt, men vil ha noe som går skikkelig bra og har litt kjøreegenskaper i.f.t mini Revo og andre Traxxas f.eks som bare går fælt men føles totalt ukontrollerbare...?

              Har tittet på Caster Racing Fusion EX-1 nå, denne prisklassen som er interessant, men er dette noe for meg ?! Tåler disse bilene litt herjing, og ikke bare banekjøring, er drev osv. åpne, vil jeg få problemer med at ting ryker ? Har ikke greie på denne typen biler, syns bare det virker som så mye bedre biler enn de andre "plastbilene" ??

              Setter pris på svar, Martin Glenne

              Comment


              • #22
                Jeg har en Caster Racing EX1 RTR, den har blitt brukt i minst 10 timer over 2 uker, og det eneste som har gått i stykker er en vinge og en felg. Vinga og felgen var forsåvidt ikke bilens skyld, men sånn ca 40 totalmisslykkede landinger i en skatepark.

                Bilen er utrolig god og kjøre, oppfører seg bra i luften, tåler bank, motor og esc holder seg kalde, og deletilgangen super!

                www.buggyshop.no har bilen til en utrolig god pris, samtidig som de har komplett delelager i tilfelle noe skulle skje. Noen eksempler på de sjukt gode deleprisene er f.eks at fram eller bakre dempertårn i alu koster 70kr, komplett dempersett foran / bak koster 200kr osv osv...

                Jeg har kjørt mye med en kompis som hadde en elektrisk Losi 8ight, og caster buggyen har vært mye mer pålitelig enn losien.

                Du vil IKKE angre om du kjøper en Caster EX1!
                Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

                Comment


                • #23
                  Ja, var på Buggyshop jeg titta litt, RTR som gjelder for en som meg da vel ? Godt å høre det med deletilgangen, mye som finns på lager hos dem da eller ? Hvordan er den rent "powermessig" med litt gromt batteri, er det doble batterier det kjøres med ? Ser helt sykt velbygd ut med alle alu-detaljen osv.. Hvor ligger Buggyshop ? Mye spørsmål her, men helt topp med så raskt svar, den er selvfølgelig ikke no glad i fuktighet ?

                  Mvh Martin

                  Comment


                  • #24
                    RTR som gjelder ja. Så og si alt av deler er på lager hele tiden.
                    Power har du mer enn nok med, og det er doble 7,2 Nimh eller doble 7,4 LiPo som passer i denne bilen. Bilen er bygd bra opp ja, lettskrudd og den tåler bank! Buggyshop ligger på Jørpeland i Rogaland.

                    Jeg har ikke hatt problemer med fuktighet på min EX1, og jeg har druknet bilen flere ganger. Jeg har ALDRI hatt noen problemer med og kjøre den i pøsregn, den bare går og går!

                    Det eneste som er irriterende med den er og vaske av alt gresset som blir spunnet opp!

                    Her er et bilde av min EX1 etter en kjøretur i stiv kuling og pøsregn!
                    (legg merke til vanndråpene på innsiden av "frontruta"!!)
                    Attached Files
                    Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                    Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                    TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

                    Comment


                    • #25
                      Ny PERFEKT nybegynnerbil!





                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by SHY View Post
                        Ny PERFEKT nybegynnerbil!

                        Interessant for deg eller?

                        Team Smallsize

                        Comment


                        • #27
                          Er det bare differensialen som er annerledes i chassiset? Er det slik at man fyller diff-olje i den? Så bra ut da
                          Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
                          Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

                          Comment


                          • #28
                            Her er nok en MEGET egnet nybegynnerbil! Har jo tidligere ment at en 1:10 Truck er tingen. Nå er det endelig kommet 1:10 elektro TRUGGY!!!



                            Altså ganske likt en Truck, men med trekk på alle 4 hjul! Og drevdiff!

                            Click image for larger version

Name:	LRPS10BlastTX-1.jpg
Views:	1
Size:	73.1 KB
ID:	767865
                            Noen som vet om 1:10 Truggies fra andre merker?

                            Jeg har ventet leeeeeeeeeeeenge på dette!!!

                            Burde være gull også høst/vinter... disse tar seg frem over det meste!
                            Last edited by SHY; 6 May 2010, 15:40.
                            Life's too short to go slow! www.ymr.no

                            Besøk mitt showroom

                            Comment


                            • #29
                              Linken fungerer ikke:



                              Tatt fra siden din
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #30
                                Den trenger en oppdatering, må bare finne tiden...
                                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                                Besøk mitt showroom

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X