Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips ved kjøp av buggy!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips ved kjøp av buggy!

    Svein Harald Ytternes (SHY på forumet) har laget en glimrende guide som tar for seg hvordan de forskjellige bilene er og med tips til hva man skal kjøpe osv. Anbefaller alle som ønsker å kjøpe elektro buggy til å lese gjennom denne guiden for å få tips til riktig type bil og utstyr og hvor man kan handle dette.

    Dette blir spurt etter ganske ofte så legger denne tråden med linken som klistret på forumet slik at alle kan se den.

    RC Drift Club Norway | LMBK

  • #2
    www.ymr.no/10or.htm finner du info om det meste ang. 1:10 Off-road

    (sjekk ALLE linkene der)

    Kom gjerne med kommentarer / feil / døde linker / anbefalinger!
    Last edited by SHY; 5 December 2008, 17:17.
    Life's too short to go slow! www.ymr.no

    Besøk mitt showroom

    Comment


    • #3
      Originally posted by SHY View Post
      www.ymr.no/10or.htm finner du info om det meste ang. 1:10 Off-road

      (sjekk ALLE linkene der)

      Kom gjerne med kommentarer / feil / døde linker / anbefalinger!

      Under "Noen gode nettbutikker"
      så har "http://www.associatedpartshouse.com/" muligens blitt "http://www.losipartshouse.com/servlet/the-Associated-Parts-House/Categories" ?

      Comment


      • #4
        Oppdatering

        Tenkte å ta en gjennomgang av denne nå...

        Er det noen som har noe mer de mener jeg bør rette på / ta med / osv...?
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

        Besøk mitt showroom

        Comment


        • #5
          Shopping, særlig om man kjøper brukt rullende chassis og trenger elektronikk:

          Eurgle 3ch 2.4GHz er ganske billig radio ($43) som har det du trenger av DR, expo, modellminne etc. Ekstra mottakere er også billig.

          eZRun combo med 8.5t til 2WD og 5.5t til 4WD koster typisk rundt $100 og funker fint. Merk at hele tall er 380-motor med kjøleribbe, mens .5 er 540-motor.

          Kloning av transponder, eller billig transponder med ikke-unik id fra MRT.

          Comment


          • #6
            Må bare si at det er en veldig fin side/sider du har, med mye god info som jeg har brukt mye, og anbefaler også ofte til andre jeg møter.

            liten oppdatering av modellene; durango, RT5, evt andre. men det har du sikkert allerede planer om.

            link til valuta kalkulator kunne kanskje vært kjekt.
            " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

            Comment


            • #7
              Google "50 usd to nok" f.eks

              Comment


              • #8
                google er en venn...
                Men denne funker fint, så slipper man å søke.
                " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

                Comment


                • #9
                  Jeg bruker også den!

                  Flere tips?

                  Sportwerks er gått ut etter som jeg har forstått.

                  Og enig i at Lazer'n knekker lett.

                  Ta med litt om Desert Truck etc. for de som ikke er interessert i "seriøse" løp, kun klubbløp? De funker jo helt ok!
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment


                  • #10
                    lazern knekker litt lett ja. men med 3 racing tårn fester, chassi forsterker fra napalm racing og titan turn buckles en min nesten bombe siker nå.
                    kommer ikke på no mer i farta.
                    " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

                    Comment


                    • #11
                      Kan du liste opp det med delenr, link til webshop etc?
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • #12
                        Og om man skal si noe om truck så syns jeg virkelig at Micromonster sin XTM X-cellerator MÅ med.. Det er en bombshell av en bil. Eneste bilen jeg har hatt med på bukta flere dager i sept/okt hvor de fleste har byttet deler, mens denne har fist rundt og rundt. Den har jeg forestenn Yeah Racing sitt 5,5 brushless combo i som går helt vannvittig bra og er enkel å sette opp i tillegg til at den er billig!

                        Bilen: XTM X-cellerator
                        Kjøp nytt karosseri og lakk så har du en kjempfin og god bil ut av boksen!

                        Yeah Racing combo: Falsonic competition


                        Så må jeg si at Lazern knekker kanksje litt mer enn andre biler men er allikevel en veldig god bil!
                        "The Dagfather" - Dag Mykland
                        Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
                        XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

                        Comment


                        • #13
                          Chassi forsterker : napalmracing.com

                          direkte til produkt


                          kyosho deler pleier jeg å handle i butikken. men de har det også i noen web sjapper. men blir ofte litt dyr frakt har jeg sett.

                          www.kyoshospareparts.com er en side som er under utvikling, men vet ikke hvordan den blir. (fant den nå plutselig)

                          ellers er det: rc-mushrom.com på 3racing produkter og mye annet



                          Team orion balanserings lader på opptil 10 amp har vi i butikken for ca 580,-
                          " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

                          Comment


                          • #14
                            Kyosho deler har jeg regnet en del på og funnet ut at det faktisk ikke er store forskjellen på å handle i Kyosho i Oslo kontra å bestille på nett siden man må betale frakt. Det er jo et godt tips om man ønsker deler fort og tilgjengelig.

                            Ozzy jobber stadig for å få større delelager her i Oslo så om man trenger noe han ikke har så bestiller han så har flere på lager til neste gang.
                            "The Dagfather" - Dag Mykland
                            Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
                            XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

                            Comment


                            • #15
                              Yeah Racing Falsonic er vel samme som eZRun v2 (Hobbywing). Mulig de finnes under andre merkenavn også.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X